recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - waoo fiberboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

waoo fiberboks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: waoo fiberboks
    Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:00
Hej 

Jeg har en wao (profiber) omega fiberboks. Da jeg kom hjem i dag fra et besøg virkede internettet og mit tv ikke. Jeg gik ned til fiberboksen og den lyste svagt grønt og blinkede. Når jeg tog strømmen blev blinkene kraftigere og der gik ca. 20 sekunder før de gik ud.  Klokken var lidt over 17, og jeg skyndte at ringe til teknisk support. Han kunne ikke "se" boksen. Så han vil sende en tekniker ud. Men ak! det er jo påske. Det kunne først blive efter påske!

En hel påske uden  internet og tv. Det lyder faktisk sundt. Men knap så sjovt ;) Jeg tog coveret af fiberboksen og kiggede på alle print kortene og fiberkablerne. Jeg undersøgte de enkle logisk dele. Jeg endte med at have en mistænkt: strømforsyningen. Den gav en hakke lyd fra sig, og efter måling med voltmeter. Viste det sig, at den kun gav 1,3 volt. Hvor den skulle give 5volt. 

Så måtte jeg rode hele huset igennem efter en strømforsyning på 5 volt. Så nu kører min fiberboks på min kærestes HTC mobil oplader... Clap 

Så nu er freden reddet i det lille hjem.

Hvad med jer, har I oplevet at jeres strømforsyning er stået af?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:26
Strømforsyningen i fiberboksen er det svage led.

Jeg har en kammerat som arbejder hos Waoo. Han siger at de ofte skifter
strømforsyningen i boksen.
Især efter tordenvejr. Her kan der snilt være 200 der skal skiftes efter tordenvejr.
 Jeg har også oplevet at skulle skifte den efter uvejr.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

Hej 

Jeg har en wao (profiber) omega fiberboks. Da jeg kom hjem i dag fra et besøg virkede internettet og mit tv ikke. Jeg gik ned til fiberboksen og den lyste svagt grønt og blinkede. Når jeg tog strømmen blev blinkene kraftigere og der gik ca. 20 sekunder før de gik ud.  Klokken var lidt over 17, og jeg skyndte at ringe til teknisk support. Han kunne ikke "se" boksen. Så han vil sende en tekniker ud. Men ak! det er jo påske. Det kunne først blive efter påske!

En hel påske uden  internet og tv. Det lyder faktisk sundt. Men knap så sjovt ;) Jeg tog coveret af fiberboksen og kiggede på alle print kortene og fiberkablerne. Jeg undersøgte de enkle logisk dele. Jeg endte med at have en mistænkt: strømforsyningen. Den gav en hakke lyd fra sig, og efter måling med voltmeter. Viste det sig, at den kun gav 1,3 volt. Hvor den skulle give 5volt. 

Så måtte jeg rode hele huset igennem efter en strømforsyning på 5 volt. Så nu kører min fiberboks på min kærestes HTC mobil oplader... Clap 

Så nu er freden reddet i det lille hjem.

Hvad med jer, har I oplevet at jeres strømforsyning er stået af?

Super du fik reddet påsken... Smile

Har du tjekke om HTC laderen kan bære forbruget over længere tid, at den ikke er for lille Amp´er mæssigt.
Ellers står du måske med en død lader også.
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:50
den står på mobil laderen, at den kan trække 1 amp. Så jeg håber det er nok ;D
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

den står på mobil laderen, at den kan trække 1 amp. Så jeg håber det er nok ;D

På fiberboksen burde der også stå en oplysning om hvor mange Amp den bruger.
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diablo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 23:16
Ja strømforsyningen er det svage led,
har fået skiftet 3 styk, og nu har jeg fået en ekstern på.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 14:48
Vores fiberboks stod også af efter tordenvejr og en tekniker satte en ny strøforsyning i . Vi havde dog efter dette dårlig signal på DVB-C Kabel så vi ringede til suport og de sendte en anden tekniker ud , han konstaterede at vi kun havde alt for lidt signal , så han udskiftede fiberboksen til deres nye Fiberboks med indbygget router og det vidste sig at være en glimrende løsning da vi ud over at kabel tv igen kører godt fik en sidegevinst NU kører vores Ip tv boks meget bedre da især start forfra stort set aldrig virkede på den gamle Tilgin Router det krævde at man flere gange til tider måtte genstarte Router .

Det skal vi sjældent nu efter udskiftningen men det er dog stadig en god ide at gøre det jævnligt .

Så når du nu får en tekniker ud efter påske så forlang at få den nye Fiberboks jeg tilhører Nrgi Horsens Området .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 17:11
Tak for fifet. Det vil jeg gøre.

Mobil opladeren kører stadigvæk fint. Så det ser ud til at den kan klare presset
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 18:14
Her kommer en lille opfølgning:

Teknikeren var her i morges klokken 7.30 som aftalt :)

Jeg fik den nye fiberboks IGW3000, så nu slipper jeg for TILGIN routeren :D

Indtil videre kører det rigtigt fint. Jeg kan hente med 9,5 MB/s (jeg har 90/90)

Så nu har jeg N trådløs netværk og 1GBIT lan, weeeeeClap


Redigeret af VaNGoGO - 03-April-2013 kl. 18:14
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

Hej 

Jeg har en wao (profiber) omega fiberboks. Da jeg kom hjem i dag fra et besøg virkede internettet og mit tv ikke. Jeg gik ned til fiberboksen og den lyste svagt grønt og blinkede. Når jeg tog strømmen blev blinkene kraftigere og der gik ca. 20 sekunder før de gik ud.  Klokken var lidt over 17, og jeg skyndte at ringe til teknisk support. Han kunne ikke "se" boksen. Så han vil sende en tekniker ud. Men ak! det er jo påske. Det kunne først blive efter påske!

En hel påske uden  internet og tv. Det lyder faktisk sundt. Men knap så sjovt ;) Jeg tog coveret af fiberboksen og kiggede på alle print kortene og fiberkablerne. Jeg undersøgte de enkle logisk dele. Jeg endte med at have en mistænkt: strømforsyningen. Den gav en hakke lyd fra sig, og efter måling med voltmeter. Viste det sig, at den kun gav 1,3 volt. Hvor den skulle give 5volt. 

Så måtte jeg rode hele huset igennem efter en strømforsyning på 5 volt. Så nu kører min fiberboks på min kærestes HTC mobil oplader... Clap 

Så nu er freden reddet i det lille hjem.

Hvad med jer, har I oplevet at jeres strømforsyning er stået af?


Bare så du selv ved det, så har du brudt boksen op som er ejet af dit fiberselskab, og derved ikke din ejendom. Jeg ved af erfaring af de normalt sender en en regning på brud på deres produkt.(pris=1500,-kr.) håber ikke for dig at du modtager dette. 

Det står også i dine betingelser af dette ikke er tilladt. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:31
Ozzy. Det var jeg fuldt klar over. Det var en kalkuleret risiko fra min side af. 

Jeg vil IKKE opfordre andre at gøre det. Fiberboksen kan tage skade, såfremt man ikke håndtere den korrekt. Laserlyset i fiberen er også skadelig for øjene




Redigeret af VaNGoGO - 04-April-2013 kl. 12:53
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu