recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo forstyrrer mit LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo forstyrrer mit LAN

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo forstyrrer mit LAN
    Sendt: 16-Marts-2011 kl. 12:13
Jeg har TV via Energi Midt fiberbredbånd(nu Waoo) og har problemer med at de af min LAN devices, som er sat til DHCP engang imellem får en IP adresse fra et fremmed DHCP scope. Det kan jeg så løse ved at sætte enhederne til fast IP, men mit fine Sonos anlæg understøtter kun DHCP. Er lidt træt af at skulle hive netværkskabel ud og ind på mit Sonos anlæg for at få det til at spille.

Jeg har pt. isoleret min fiberboks så den ikke kommer på samme switche som mit LAN, men det gør så livet besværligt for min mediaplayer, som ikke længere har NAS adgang. Har desværre kun 1 netstik ved fjernsyn/mediaplayer. Jeg ved godt jeg kan få en trådløs mediaplayer, men det vil jeg helst ikke ud i, hvis det kan undgåes.

Nogle tips eller erfaringer ?
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 12:29
Hvis du har samme system som jeg (jeg har fra galten elværk som skulle bruge det samme som energi midt) og kobler tv og internet sammen f.eks via en switch, vil din router og dhcp serveren til tv boksen(sikkert den du ser som fremmed), højst sandsynligt slås om at tildele enhederne ip adresser.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 13:21
Det lyder som det problem jeg har. Kan DHCP servicen slås fra på tv boksen eller er der en anden løsning ?
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 13:30
Det tror jeg ikke - det har aldrig været meningen at tv-delen skulle kunne køre sammen med ens alm. LAN, og udmeldingen fra dem, da jeg spurgte i sin tid, var at det slet ikke kunne lade sig gøre. Men det kan det jo...... Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Det lyder som det problem jeg har. Kan DHCP servicen slås fra på tv boksen eller er der en anden løsning ?


Slå DHCP fra på din router....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 14:24
Klaus: Jeg kører med TDC ADSL til internet, så det ville ikke virke, hvis jeg får DHCP adresser fra fiberboksen.
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Det lyder som det problem jeg har. Kan DHCP servicen slås fra på tv boksen eller er der en anden løsning ?


Slå DHCP fra på din router....

Klaus
 
Det løser næppe problemet - Sonos skulle jo gerne være koblet på samme LAN som NAS'en og resten af udstyret, og have adgang til internet gennem routeren, som jo i så fald ville være placeret på et andet segment.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 15:36
hvordan kan du lige have TDC adsl igennem din fiber boks?

Vi er enig om at du har fiber-tv via energi-midt, som kommer igennem deres fiberboks ?

Men hvad har det med din TDC adsl forbindelse at gøre?

Så en god ide vil nok være at beskrive herinde hvordan dit setup er sat sammen mv.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Klaus: Jeg kører med TDC ADSL til internet, så det ville ikke virke, hvis jeg får DHCP adresser fra fiberboksen.


Har du internetforbindelse både fgennem fiberboksen og TDC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 15:45
Jeg har internetforbindelse igennem TDC ADSL modem som er koblet til min WIFI router. Routeren kører DHCP service bl.a.

Det eneste jeg har via Energi Midt er TV via deres fiberboks.

Er det lidt klarere nu ?
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 15:46
Essensen i setup'et er vel at IPTV'et fra fiberboksen, kobles på et LAN, som på en eller anden måde, det er sådan set ligegyldigt, er koblet til internet.
 
Problemet opstår så fordi fiberboksen har en dhcp server som forstyrrer enhederne på LAN'et
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 15:47
Confused: Ja, det er nøjagtig essensen af det hele. 
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu