recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo forstyrrer mit LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo forstyrrer mit LAN

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 16:07
En ide Smile Lad være med at "blande" 2 netværk sammen, for det giver kun problemer.

Kør fra din fiberboks direkte til din tv boks, så er problemet løst.
.....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

En ide Smile Lad være med at "blande" 2 netværk sammen, for det giver kun problemer.

Kør fra din fiberboks direkte til din tv boks, så er problemet løst.
 
Problemet er jo, at han kun har ét neværksstik ved tv'et som så skal bruges til både tvboksen, og medieafspilleren.
 
Jeg kan sagtens se det smarte i at koble de 2 net sammen, netop fordi det eneste man har brug for fra det ene, er den multicasttrafik til IPTV der skabes fra fiberboksen. Dog giver det en del belastning af nettet, så det er absolut ikke udelukkende en fordel.
 
Men er man afhængig af DHCP, er det noget gylle Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:


Er det lidt klarere nu ?


Ja.

Det er helt klart at du skal have trukket et kabel mere og dermed ikke blande tv og netværk.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 18:12
Alternativt skal du sætte 2 managed swithe op. En ved stikket ved TV'et, og en hvor fiber-tv og ADSL kommer ind. Sætte dem op til at køre på hver sit VLAN. Fx bruge port 1 på begge switche  til at smide begge VLANs gennem, og så splitte dem op i hver sin ende, fx. 2-5 = ADSL og 6-8 = TV. Du skal så have 2 switche stående, men slipper for at trække endnu et kabel.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 18:35
Det med at dele det op i VLANs, det vil helt klart virke. Problemet som jeg læser det, er at der er 2 DHCP server på samme net, som dele IP adresser ud i forskellige IP scope. Så det er lidt hvem der er hurtigst til at besvare et DHCP request. Nogle gange for man en IP adresser som passer til TDC ADSL og nogle gange til IP adresser som passer til TV'et.

Så del det op i VLAN med to managed switche. Så køre det :-)
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:23
Takker for kommentarer og forslag. Det lyder interessant med 2 managed switche. Idag har jeg to "dumme" switche i hver ende. Jeg kunne desværre forrestille mig at 2xmanaged switch er pebret i prisen.

Alternativerne er:
      Skift til Waoo internet, så TDC ADSL løsningen kan nedlægges.
      Trådløs mediaplayer. Lige pt. sidder der en ekstern HD på den, men det er en ufleksibel og bøvlet løsning at holde up to date.
      Trække ekstra kabel. Tværs igennem hus og igennem etage.
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Takker for kommentarer og forslag. Det lyder interessant med 2 managed switche. Idag har jeg to "dumme" switche i hver ende. Jeg kunne desværre forrestille mig at 2xmanaged switch er pebret i prisen.

Alternativerne er:
      Skift til Waoo internet, så TDC ADSL løsningen kan nedlægges.
Det vil ikke hjælpe overhovedet, da du stadig vil have 2 netværk der skal spille sammen 
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

 
      Trådløs mediaplayer. Lige pt. sidder der en ekstern HD på den, men det er en ufleksibel og bøvlet løsning at holde up to date.
Føj ! vask din mund med sæbe Big smile trådløst og streaming er KUN en trist nødløsning - jeg må desværre ty til den i mit køkken, og det virker kun fornuftigt med en hastighed på omkring 130mbit som jeg har lige nu, uden at mit access point deles med andre klienter
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:


      Trække ekstra kabel. Tværs igennem hus og igennem etage.
 
Jep, det giver ihvertfald det bedste resultat.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:31
Du kan få dig et små 8 ports giga man. switch fra Cisco til omtrent 600 stykket. Det vil nok ikke hjælpe at skifte til waoo internet, de segmenterer også internet og LAN, så du ville med stor sandsynlig stå med samme problem (er ikke 100% sikker på dette, da jeg ikke kender profibers implementering - bare du er klar over det og kan undersøge det :-))
Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:32
* segmenterer internet og IPTV skulle der stå.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af whoopsdk whoopsdk skrev:

* segmenterer internet og IPTV skulle der stå.

Waoo! ved Tre-for (Profiber før), har jeg internet og IPTV på et LAN. TV boksen sidder på det samme LAN som resten af computer og andet udstyr. Så hos det tidligere Profiber bliver internet og IPTV ikke segmenterer.

Internet, IPTV og telefoni virker fint sammen.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:


Alternativerne er:
      Skift til Waoo internet, så TDC ADSL løsningen kan nedlægges.
      Trådløs mediaplayer. Lige pt. sidder der en ekstern HD på den, men det er en ufleksibel og bøvlet løsning at holde up to date.
      Trække ekstra kabel. Tværs igennem hus og igennem etage.

Så ville jeg droppe TDC ADSL og få en 30/30Mbit internet.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:51
Det handler ikke om Waoo, men om fiberleverandøren. Der er stor forskel på strukturen i f.eks Profibers, og Energi Midt's fibernet - Ved Energi Midt, BLIVER IPTV og LAN splittet skarpt op.
 
Det vil derfor ikke hjælpe noget som helst at skifte internetleverandør...... men det vil gå noget hurtigere på internet Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu