recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo forstyrrer mit LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo forstyrrer mit LAN

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Oprindeligt skrevet af whoopsdk whoopsdk skrev:

* segmenterer internet og IPTV skulle der stå.

Waoo! ved Tre-for (Profiber før), har jeg internet og IPTV på et LAN. TV boksen sidder på det samme LAN som resten af computer og andet udstyr. Så hos det tidligere Profiber bliver internet og IPTV ikke segmenterer.

Internet, IPTV og telefoni virker fint sammen.

Super, så gør de det på en anden måde end her hos SEAS-NVE. Så er det jo klart det nemmeste (og du får ovenikøbet langt bedre Internet :-))
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det handler ikke om Waoo, men om fiberleverandøren. Der er stor forskel på strukturen i f.eks Profibers, og Energi Midt's fibernet - Ved Energi Midt, BLIVER IPTV og LAN splittet skarpt op.

Det vil derfor ikke hjælpe noget som helst at skifte internetleverandør...... men det vil gå noget hurtigere på internet Wink

Som Confused skriver så har jeg desværre den leverandør(Energi Midt) der leverer segmenteret IPTV og LAN. Oh well, det er i det mindste et problem, der kan løses hvis man vil ofre skejserne. Ellers må jeg leve med min puny eksterne HD løsning, som ikke rigtigt skriger "2011 hjemmet med alt på LAN og central storage" LOL
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
Tubii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tubii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:14
Vil også forslå managed swithe.

Men en anden nødløsning kan være en RJ45 Splitter, da alm netværk ikke bruger alle par i et netkabel, prøv bare og søg på google efter det, den laver et stik om til 2, så skal du bare komme en i hver ende af stikket.

Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Det handler ikke om Waoo, men om fiberleverandøren. Der er stor forskel på strukturen i f.eks Profibers, og Energi Midt's fibernet - Ved Energi Midt, BLIVER IPTV og LAN splittet skarpt op.

Det vil derfor ikke hjælpe noget som helst at skifte internetleverandør...... men det vil gå noget hurtigere på internet Wink

Som Confused skriver så har jeg desværre den leverandør(Energi Midt) der leverer segmenteret IPTV og LAN. Oh well, det er i det mindste et problem, der kan løses hvis man vil ofre skejserne. Ellers må jeg leve med min puny eksterne HD løsning, som ikke rigtigt skriger "2011 hjemmet med alt på LAN og central storage" LOL

Ohh jo det vil helt klart hjælpe rigtig meget.

I dag har du en fiber boks fra Energi Midt af, hvor du har hvor mange stik ?? 1 ? 4?
Hvis det er på samme måde som hos SydEnergi mv. så har du en fiber boks med flere porte i? Som jeg kan se ved at lave en hurtig søgning på deres hjemmeside : http://ebook.energimidt.dk/?id=314

Ergo du få tv på 3 af portene og internet på 1 af portene.

Ergo hvis du vælger at få både tv og Internet fra Waoo, så er problemet løst, en udbyder en boks, også er problemet løst :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:30
Man kan sørme få en VLAN managened switch til 386,- incl fragt (Netgear ProSafe Plus GS105E)(http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=709432

Den har godt nok kun 5 porte, men er 4 brugbare porte i hver ende ikke nok? (skulle du i fremtiden få brug for mere, kan man sagtens koble en unmanaged switch på).
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:34

Man kan sørme få en VLAN managened switch til 386,- incl fragt (Netgear ProSafe Plus GS105E)(http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=709432

Den har godt nok kun 5 porte, men er 4 brugbare porte i hver ende ikke nok? (skulle du i fremtiden få brug for mere, kan man sagtens koble en unmanaged switch på).

Sikker ? de steder jeg læser, står den til at være "Ikke administreret"
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:38
[/QUOTE]

I dag har du en fiber boks fra Energi Midt af, hvor du har hvor mange stik ?? 1 ? 4?
Hvis det er på samme måde som hos SydEnergi mv. så har du en fiber boks med flere porte i? Som jeg kan se ved at lave en hurtig søgning på deres hjemmeside : http://ebook.energimidt.dk/?id=314

Ergo hvis du vælger at få både tv og Internet fra Waoo, så er problemet løst, en udbyder en boks, også er problemet løst :)
[/QUOTE]

Ja, problemet opstår bare når man kobler de to net sammen i samme switch. Den fiberboks benytter sikkert selv VLAN til at dele IPTV og Internet ud over portene.
IPTV og Internet kører stadig på hver sit net og segment, og dermed også på forskellige DHCP scopes. Er du rigtig uheldig kan du ende med at lave et loopback.
Fordelen for Energi Midt er de kan garantere Internetbåndbredden uanset hvor meget båndbredde dit IPTV sluger.
Vil du køre to forskellige net på samme switch er man nødt til at benytte VLAN.
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Jeg har jo stadig kun 1 netværksforbindelse fra mit krydsfelt til stuen, hvor TV og mediaplayer er. Det betyder jo stadig, at jeg skal blande trafikken fra mit LAN med TV trafikken på en switch for at få begge enheder kablet.
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:40

Nej, den skulle være god nok. Se her.
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whoopsdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:43

Ja, den skulle meget gerne understøtte VLAN. Dog ikke via webinterface, men med en windows app.
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leopold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:44

Ja, den skulle meget gerne understøtte VLAN. Dog ikke via webinterface, men med en windows app.

Den ser ikke helt tosset ud. Kunne måske godt presses ind i budgettet Smile
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:46
Ahhh ja, I har ret Smile

Kunne være man skulle hoppe på sådan en - jeg har nemlig næsten samme udfordring. Eneste forskel er at de to vlans skal gå til samme pc, hvor jeg så har(eller skal have) 2 netkort. Et til LAN naturligvis, og et til IPTV.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu