|
Waoo forstyrrer mit LAN |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | |||
whoopsdk
Bruger Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Super, så gør de det på en anden måde end her hos SEAS-NVE. Så er det jo klart det nemmeste (og du får ovenikøbet langt bedre Internet :-))
|
|||
Leopold
Junior bruger Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som Confused skriver så har jeg desværre den leverandør(Energi Midt) der leverer segmenteret IPTV og LAN. Oh well, det er i det mindste et problem, der kan løses hvis man vil ofre skejserne. Ellers må jeg leve med min puny eksterne HD løsning, som ikke rigtigt skriger "2011 hjemmet med alt på LAN og central storage" |
|||
Morten
-- Epson TW3200 projector Onkyo 606 KEF 2005.2 PS3 |
|||
Tubii
Bruger Oprettet: 18-Oktober-2006 Status: Offline Point: 71 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vil også forslå managed swithe. |
|||
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ohh jo det vil helt klart hjælpe rigtig meget. I dag har du en fiber boks fra Energi Midt af, hvor du har hvor mange stik ?? 1 ? 4? Hvis det er på samme måde som hos SydEnergi mv. så har du en fiber boks med flere porte i? Som jeg kan se ved at lave en hurtig søgning på deres hjemmeside : http://ebook.energimidt.dk/?id=314 Ergo du få tv på 3 af portene og internet på 1 af portene. Ergo hvis du vælger at få både tv og Internet fra Waoo, så er problemet løst, en udbyder en boks, også er problemet løst :) |
|||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|||
whoopsdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man kan sørme få en VLAN managened switch til 386,- incl fragt (Netgear ProSafe Plus GS105E)(http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=709432
Den har godt nok kun 5 porte, men er 4 brugbare porte i hver ende ikke nok? (skulle du i fremtiden få brug for mere, kan man sagtens koble en unmanaged switch på).
|
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sikker ? de steder jeg læser, står den til at være "Ikke administreret"
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
whoopsdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
[/QUOTE]
Ohh jo det vil helt klart hjælpe rigtig meget. I dag har du en fiber boks fra Energi Midt af, hvor du har hvor mange stik ?? 1 ? 4? Hvis det er på samme måde som hos SydEnergi mv. så har du en fiber boks med flere porte i? Som jeg kan se ved at lave en hurtig søgning på deres hjemmeside : http://ebook.energimidt.dk/?id=314 Ergo du få tv på 3 af portene og internet på 1 af portene. Ergo hvis du vælger at få både tv og Internet fra Waoo, så er problemet løst, en udbyder en boks, også er problemet løst :) [/QUOTE] Ja, problemet opstår bare når man kobler de to net sammen i samme switch. Den fiberboks benytter sikkert selv VLAN til at dele IPTV og Internet ud over portene. IPTV og Internet kører stadig på hver sit net og segment, og dermed også på forskellige DHCP scopes. Er du rigtig uheldig kan du ende med at lave et loopback. Fordelen for Energi Midt er de kan garantere Internetbåndbredden uanset hvor meget båndbredde dit IPTV sluger. Vil du køre to forskellige net på samme switch er man nødt til at benytte VLAN.
|
|||
Leopold
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har jo stadig kun 1 netværksforbindelse fra mit krydsfelt til stuen, hvor TV og mediaplayer er. Det betyder jo stadig, at jeg skal blande trafikken fra mit LAN med TV trafikken på en switch for at få begge enheder kablet. |
|||
Morten
|||
Leopold
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej, den skulle være god nok. Se her. |
|||
Morten
|||
whoopsdk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, den skulle meget gerne understøtte VLAN. Dog ikke via webinterface, men med en windows app.
|
|||
Leopold
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den ser ikke helt tosset ud. Kunne måske godt presses ind i budgettet |
|||
Morten
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ahhh ja, I har ret
Kunne være man skulle hoppe på sådan en - jeg har nemlig næsten samme udfordring. Eneste forskel er at de to vlans skal gå til samme pc, hvor jeg så har(eller skal have) 2 netkort. Et til LAN naturligvis, og et til IPTV.
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |