recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Gigabit internet Hvornår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Gigabit internet Hvornår

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo Gigabit internet Hvornår
    Sendt: 14-Maj-2012 kl. 19:08
Hej Recorder
 
Er der nogen der ved hvornår Waoo/elselskaberne skrurer hastigheden op på den anden side af 100 Mbit?. Jeg har set at Bredbånd nord køre test på 1 Gbit/s i Tranum.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 19:55
Hvad skal du bruge det til. Et bussen på bundkortet og hdd/ssd har langt fra den hastighed.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Hej Recorder
 
Er der nogen der ved hvornår Waoo/elselskaberne skrurer hastigheden op på den anden side af 100 Mbit?. Jeg har set at Bredbånd nord køre test på 1 Gbit/s i Tranum.

Teknisk set er det ikke noget problem at levere en sådan forbindelse, selve fiberen kan idag , hvis man ville fra Waoo side køre 1000 gbit/s. Men siden du spørger er det vel fordi du har den kraftigste forbindelse du kan købe dig til på nuværende tidspunkt, men jeg er sikker på at hvis du vil betale 3000kr pr mdr. som feks virksomheder gør kan du få en forbindelse som du har lyst til, du skal bare lave en virksomhedsaftale. Hvis du feks køre med flere pcer på en gang kan det have sin relevans, husk på for bare surfe og tjek sin email kræver det en forbindelse på omkring 3 mbit/sSmile


Redigeret af ARTISTEN - 16-Maj-2012 kl. 21:35
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 22:02
waoo skal mig bekendt opgradere noget udstyr før det kan lade sig gøre. Men ja, fiberen er klar.

Gigabit kan da bruges til mange ting. Remote backup, fjernmedicin, 4K video, Cloud computing on steriods.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 22:40
Men man har ikke noget ud af 1gb da computer ikke kan udnytte det
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men man har ikke noget ud af 1gb da computer ikke kan udnytte det
 
Nå!? Så din computer kan ikke udnytte dit eget interne Gbit-netværk? Jo, det tror jeg nok den kan, så det er intet problem, at være på nettet med 1 Gbit...
 
M.v.h.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 00:48
Igen pc'er kan. Da bussen og harddiske ikke er hurtige. Og da jeg har min viden fra Cisco akadamiet som jeg går på for tiden. Der har vi lige haft om net hastighed kontra pc'ers overførsels hastigheder
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 02:45
Det var vel ikke 10Gbit fiber som i der talte om? For jeg kan da huske at have set test af nogle NAS med kun en Atom CPU som maxede 1Gbit kobber LAN ud ved overførsel til én PC.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 05:29
Nej det var 1 Gb. Vi snakkede om. På en nas med atom. Det har jeg evert ved at tro på det du har set
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 05:31
Tjek jeres hardware med overførsels hastigheder. For hdd/ssd der er i handlen kan ikke følge med. Så det er spild er penge at købe så hurtig forbindelse
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 06:24
Så du mener ikke en SSD med transfer rate på 200-260 MB/s kan "fylde" en Gb forbindelse?

Det fleste computere i dag har vel også PCI-e bus der håndterer let håndterer hastigheder over de 1 Gb/s

Vi kan hurtigt blive enige om at en så hurtig forbindelse er spild af penge for den almindelige forbruger.

Men efterhånden kommer der mere og mere hardware der udnytter den hurtigere hastighed så det kan godt være i snakkede om de langsomme computere men mon ikke udviklingen har overhalet jeres snak?

Der er så også problemerne med backbonen som Letten beskriver for slet ikke at tale om den "forbindelse" du modtager fra, altså afsenderens forbindelse. 

BS
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 07:58
T-duck nu må du holde op. Det er intet problem at udnytte 1Gigabit! og det har det ikke været i mange år efterhånden. Hvis du bliver undervist i andet, så drop ud med det samme. Din lærer/bøger er 10år bagud i forhold til hvor vi er i dag.

Jeg tror simpelthen at du tager fejl af bit og byte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu