recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Gigabit internet Hvornår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Gigabit internet Hvornår

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 08:19
Bit og byte nu må jeg le. Alle ved at der 8 bit på en byte. Og Cisco catifikationerne som er den højst anset inde for netværk. Tror i så ikke det er op to date, da det er online bøger. Og håber det er 200 megabit der tales om i ssd, for den kan ikke følge med 1 gigabit
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Igen pc'er kan. Da bussen og harddiske ikke er hurtige. Og da jeg har min viden fra Cisco akadamiet som jeg går på for tiden. Der har vi lige haft om net hastighed kontra pc'ers overførsels hastigheder


Kig her http://www.tomshardware.com/charts/hdd-charts-2012/-04-Write-Throughput-Average-h2benchw-3.16,2904.html

Her er der 4 diske med en gennemsnitlig overførselshastighed på den anden side af de 122,5Mbyte/sekund et Gigabit netværk kan præstere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Bit og byte nu må jeg le.


Grin du bare.....


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og håber det er 200 megabit der tales om i ssd, for den kan ikke følge med 1 gigabit


Det er 200 MByte/sekund, du kan jo starte med at se her:
http://www.tomshardware.com/charts/ssd-charts-2011/AS-SSD-4K-Q64-Random-Read,2786.html

26 af diskene testet i 2011 har en overførselshastighed på over 122,5Mbyte/sekund (eller 1 Gbit/sekund om man vil).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 08:59
Jeg har en lille Atom barebone, med SSD og den kan levere 174 MByte/s - ca 1,4 Gbit's
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 09:06
Hvis der står når du overføre Mb/s er det bit hvis der står MB/s er byte
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Igen pc'er kan. Da bussen og harddiske ikke er hurtige. Og da jeg har min viden fra Cisco akadamiet som jeg går på for tiden. Der har vi lige haft om net hastighed kontra pc'ers overførsels hastigheder
Så trænger du vist lige til at genlæse dine notater, for en moderne PC kan fint få noget ud af en 1 Gbit forbindelse, ligesom som når der er forskel på et hjemmenetværk på 100 Mbit og 1 Gbit
 
Som min egen internetudbyder udtrykker det på sin hjemmeside (bemærk især sidste sætning)

Lynhurtigt internet med frit forbrug og fast lav pris

En lynhurtig internetforbindelse på 50 Mbit download og 50 Mbit upload. Til 65,- kr. pr. måned. Enkelte boligforeninger har andre priser. Mulighed for fællesaftaler for hele foreningen til endnu lavere pris.

Forbindelsen er uden maksbegrænsning. Det betyder at du kan opleve hastigheder højere end de 50 Mbit., f.eks. 80 Mbit eller 500 Mbit – afhængig af det udstyr du sidder på

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 09:26
Men det ændre ikke ved at cisco Siger at de computere man har i dag, kan ikke følge med. Og hvis på min computer skønt med HDD kører 7200rpm så kommer den aldrig mere op 30 MB/s Og da hastigheds forskellen mellem HDD og SSD ikke er så stor. Som Vores Instructer fortalte så en computer ikke hurtigere end det svageste led. Man kan måle på de inkelte dele. Men det nytte jo ikke noget, hvis der bare er en bus eller port der sløver resten, som der gør desværre






EDIT: 30MB/s

Redigeret af T-Duck - 17-Maj-2012 kl. 09:32
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis der står når du overføre Mb/s er det bit hvis der står MB/s er byte

174 MByte/s = 174 MB/s LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 09:38
Der er ingen tvivl om, at T-Duck roder rundt i begreberne. Han har åbenbart også læst (forstået?) det forkert, på sit "profesionelle" Cisco on-line studie. LOL
Som flere nævner, er der stadig et godt stykke vej op til PC'ens formåen, inden vores internet når derop. Og grænsen flytter sig hele tiden. F.eks. klarer min nye PCIe SSD 1500/1200 (R/W) - og det er MB/s! Så den kan såmænd også klare 10 Gbit internet...
 
M.v.h.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 10:00
Det er ikke et on-line studio det er akadami der som flere uddannelses steder har til kommende it-supportere. Men læreren skal selv være uddannet af Cisco for at må kører akadami. Men da udannelses bøgerne opdateres hele tiden, så er det online. 10 giga tjo nu må vi år om eathernet cat6 holder hvad de lover, hvis man skal ha' hjemme netværk. Ellers kan du droppe de 10. Er eller var 7 den er lidt risten med cat'ne
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men det ændre ikke ved at cisco Siger at de computere man har i dag, kan ikke følge med. Og hvis på min computer skønt med HDD kører 7200rpm så kommer den aldrig mere op 30 MB/s


Det må da være en utrolig sløv computer du har, jeg har 42Mbyte/sekund, hvis jeg flytter en stor fil fra et logisk drev til et andet på min computer (altså på den samme fysiske harddisk). Var det til et andet drev, ville det gå endnu hurtigere.

Læste du overhovedet de links jeg er kommet med?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 10:10
Ja man hvad har det med hastigheden af computere at gøre
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu