recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Gigabit internet Hvornår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Gigabit internet Hvornår

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja man hvad har det med hastigheden af computere at gøre


At testen er udført på en computer, var computeren ikke hurtig nok, ville resultatet ikke være så højt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 10:20
Jeg er dels uenig i at vores computere ikke kan følge med 1Gbit, men hvem siger også at det kun er én computer i huset der skal udnytte de 1Gbit? Confused

Waoo's loft er pt- 100Mbit, det betyder at vi maks kan have 2-3 samtidige HD streams til vores TV-bokse oven i vores 30Mbit internetforbindelse. Vores husstand vil gerne bryde igennem de 100Mbit allerede idag.

Der er ISP'ere i Korea der har lukket for Samsung Smart-TV fordi det genererer "for meget" trafik. 

Tænk bare et helt hus fyldt med internet opkoblede TV, mobiltelefoner, tablets, computere, musikanlæg, fotorammer (køleskabe, vaskemaskiner you-name-it)

1Gbit åbner også for services man har svært ved at forestille sig i dag. 4K TV? Internet computer (tynd klient)? Der skal nok komme nogle killer-apps.

Tænk ud af boksen.

Højhastighedstog gav også først mening efter skinnerne blev lagt om.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 11:27
Lad nu være med at hidse jer op over T-Duck - han troll'er jer for hårdt LOL

Jeg er forresten også holdt med op gigabit ethernet og gået tilbage til at føre telefonkabler i hele huset. Det er meget mere fremtidssikret, da jeg har adgang til refurbished ADSL udstyr der kan køre 10 gigabit på telefonkablerne. Så nu laver jeg lokal netværk på 10 gigabit hjemme i huset, som de underviste på den seneste TDC's bootcamp jeg var på. Thumbs Up
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renenielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er ikke et on-line studio det er akadami der som flere uddannelses steder har til kommende it-supportere. Men læreren skal selv være uddannet af Cisco for at må kører akadami. Men da udannelses bøgerne opdateres hele tiden, så er det online. 10 giga tjo nu må vi år om eathernet cat6 holder hvad de lover, hvis man skal ha' hjemme netværk. Ellers kan du droppe de 10. Er eller var 7 den er lidt risten med cat'ne

Det må være driveren til dit linuxsystem, der ikke er skrevet til at udnytte forbindelsen..
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er ikke et on-line studio det er akadami der som flere uddannelses steder har til kommende it-supportere. Men læreren skal selv være uddannet af Cisco for at må kører akadami. Men da udannelses bøgerne opdateres hele tiden, så er det online. 10 giga tjo nu må vi år om eathernet cat6 holder hvad de lover, hvis man skal ha' hjemme netværk. Ellers kan du droppe de 10. Er eller var 7 den er lidt risten med cat'ne

Det må være driveren til dit linuxsystem, der ikke er skrevet til at udnytte forbindelsen..
 
LOL  LOL  LOL
 
M.v.h.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Som Vores Instructer fortalte så en computer ikke hurtigere end det svageste led
-
Sandt. Og så kan du jo i den forbindelse fundere over hvordan det kan være at man har bedre overførselshastigheder og netværksydelse på et 1Gbit LAN end man har på et 100 MBit LAN. Wink
 
Kunne det måske være fordi de 100 Mbit ville være det svageste led? Shocked  
Tænk dig nu dybt og grundigt om! Kom nu, jeg tror på at du kan hvis du vil Clap
 
For at gøre det simpelt og helt down to earth for dig, betyder det jo helt indlysende at man også ville kunne få bedre overførselshastigheder fra internettet i forbindelse med at have en 1 Gbit internetforbindelse i forhold til at have en 100 Mbit internetforbindelse, også selv om man ikke med sikkerhed ville kunne regne med at udnytte hele 1Gbit forbindelsen fuldt ud.
 
Jeg citerer igen min udbyder: "Forbindelsen er uden maksbegrænsning. Det betyder at du kan opleve hastigheder højere end de [garanterede] 50 Mbit., f.eks. 80 Mbit eller 500 Mbit – afhængig af det udstyr du sidder på. Og sjovt nok. Sådan er det sku også i praksis! Mærkeligt at du så mener at sidde inde med "bevis" på det modsatte med at man ikke vinder noget med en 1Gbit forbindelse, ikke sandt?


Redigeret af TBC1 - 17-Maj-2012 kl. 18:04
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 20:53
T-Duck, tak for en god griner (som altid).
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:22
Men for at vende tilbage til ts's spørgsmål... Jeg har tilkendegivet interesse overfor Waoo, som skal til at grave i mit område. Men jeg undrer mig over at kabelfirmaerne tilbyder højere hastigheder end Waoo. YouSee (som jeg har nu), tilbyder 100 Mbit, og Stofa 111 Mbit. Waoo har kun 90 Mbit som det højeste. Ja, jeg ved godt at uploaden så også er 90, i modsætning til de andre.

Jeg ved sgu ikke rigtigt, med min interesse efterhånden, hvis de ikke er hurtigere (eller billigere, for den sags skyld). Jeg troede at fremtiden var fiber, men måske ikke for mig alligevel... YouSee har jo også Play...

Har fiber andre "features" når det ikke er hastighed/pris?
/zemo/
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Men for at vende tilbage til ts's spørgsmål... Jeg har tilkendegivet interesse overfor Waoo, som skal til at grave i mit område. Men jeg undrer mig over at kabelfirmaerne tilbyder højere hastigheder end Waoo. YouSee (som jeg har nu), tilbyder 100 Mbit, og Stofa 111 Mbit. Waoo har kun 90 Mbit som det højeste. Ja, jeg ved godt at uploaden så også er 90, i modsætning til de andre.

Jeg ved sgu ikke rigtigt, med min interesse efterhånden, hvis de ikke er hurtigere (eller billigere, for den sags skyld). Jeg troede at fremtiden var fiber, men måske ikke for mig alligevel... YouSee har jo også Play...

Har fiber andre "features" når det ikke er hastighed/pris?
Waoo har skam hurtigere forbindelser end 90 Mbit, men måske ikke i dit område... Min genbo har 100 Mbit hos dem (jeg har selv 40/40 hos dem)
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:07
Jeg har oplysningerne fra deres hjemmeside. Der er så vidt jeg kan se, ikke over 90/90 - til kr. 500,- :-0
/zemo/
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Jeg har oplysningerne fra deres hjemmeside. Der er så vidt jeg kan se, ikke over 90/90 - til kr. 500,- :-0
Så er det som sagt fordi du ikke bor i det "rigtige" område... Hvem har du som "lokal udbyder"... Jeg har Bredbånd Nord, og de tilbyder 100/100:

http://www.bredbaandnord.dk/Privat/Pakker/Waoo1.aspx
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:34
Det er måske også værd at være obs på at uploaden hos feks yousee ikke kan fås højere end 10Mbit og at de kører med fair-use grænse. Jeg kunne også forestille mig at man skal bo tæt på centralen for at yousee kan levere de 100Mbit.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu