recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Gigabit internet Hvornår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Gigabit internet Hvornår

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det er måske også værd at være obs på at uploaden hos feks yousee ikke kan fås højere end 10Mbit og at de kører med fair-use grænse. Jeg kunne også forestille mig at man skal bo tæt på centralen for at yousee kan levere de 100Mbit.
 
Stofs har ikke fairuse grænse på deres 111/11.
M.h.t. hastighed og afstand, så er det praktisk talt uden betydning da signalet overføres via et skærmet antennekabel..
 
M.v.h.
Til top
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netsat_99 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 01:00
Henrik B.

Det er ikke korrekt, at Stofa ikke har en fairuse grænse.

"Bemærk at der på 111/11 Mbit bredbånd er en fair-use grænse på 500GB pr.md. Læs mere om fair-use i aftalevilkårene"

link: http://stofa.dk/bredbaand/hastigheder-og-priser

/Johnny
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Men for at vende tilbage til ts's spørgsmål... Jeg har tilkendegivet interesse overfor Waoo, som skal til at grave i mit område. Men jeg undrer mig over at kabelfirmaerne tilbyder højere hastigheder end Waoo. YouSee (som jeg har nu), tilbyder 100 Mbit, og Stofa 111 Mbit. Waoo har kun 90 Mbit som det højeste. Ja, jeg ved godt at uploaden så også er 90, i modsætning til de andre.

Jeg ved sgu ikke rigtigt, med min interesse efterhånden, hvis de ikke er hurtigere (eller billigere, for den sags skyld). Jeg troede at fremtiden var fiber, men måske ikke for mig alligevel... YouSee har jo også Play...

Har fiber andre "features" når det ikke er hastighed/pris?
 
Fremtiden er helt klart fiber, du må jo ikke sammenligne ustabile adsl og kabelmodem linier med rock solid stabilt fibernet...der er klasser til forskel i den oplevelse du får ud af det... hellere have samme ind/ud speed end end latterligt høj download som man ikke kan regne med alligevel...så fiber go go go...plus at der hos stofa er den såkaldte fair use grænse på 500gb...latterligt hvis du spørger mig.


Redigeret af Bygone - 18-Maj-2012 kl. 01:45
Til top
mickeynygaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Marts-2011
Sted: Mårslet, DK
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mickeynygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 02:29
Waoo kalder det muligvis 90/90, men leverer reelt 100mbit. Jeg maxer ud på 11mb/s på en 90/90..
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af mickeynygaard mickeynygaard skrev:

Waoo kalder det muligvis 90/90, men leverer reelt 100mbit. Jeg maxer ud på 11mb/s på en 90/90..
Nej det er 2 forskellige linier... De leverer både 90/90 og 100/100, men ja de leverer meget overhead...

EDIT: Og hvis du kun får 11 MB/s ud af en 90/90, så får du faktisk en smule MINDRE end du skal have, og så overholder de ikke deres hastighedsgaranti...

11*8=88 Mbit er det du siger du maxer ud ved, men du burde have min. 90/8=11,25 MB/s

Husk at der går 8 bit på en byte og ikke 10, derfor svarer dine 11 MB/s ikke til en 100 Mbit, men til 88 Mbit...


Redigeret af Mads Sørensen - 18-Maj-2012 kl. 07:13
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af netsat_99 netsat_99 skrev:

Henrik B.

Det er ikke korrekt, at Stofa ikke har en fairuse grænse.

"Bemærk at der på 111/11 Mbit bredbånd er en fair-use grænse på 500GB pr.md. Læs mere om fair-use i aftalevilkårene"

link: http://stofa.dk/bredbaand/hastigheder-og-priser

/Johnny
 
Sorry, det havde jeg ikke set. Embarrassed
 
Jeg kommer dog alligevel aldrig i nærheden.
 
M.v.h.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:40
En 90/90 er da også betydeligt mere attraktiv i mine øjne, end en 111/10 forbindelse. 


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

En 90/90 er da også betydeligt mere attraktiv i mine øjne, end en 111/10 forbindelse. 
 
Øh ok.....og?
 
M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:55
Jeg vil da også langt hellere have en fiberforbindelse med 90/90 end en kabel modem forbindelse på 111/10.

Man mærker ikke de sidste 20 megabytes, hvis stofa overhovedet kan levere det med garanti. Desuden vil jeg da hellere have muligheden for stor upload, så man har muligheden for online backup eller kan streame ting fra sin nas hjemme.

Fiber plejer at have bedre ping end andre teknologier og så er begræsningen ikke nået på fiber, så den vil kunne opgraderes løbende.


Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

En 90/90 er da også betydeligt mere attraktiv i mine øjne, end en 111/10 forbindelse. 
 
Øh ok.....og?
 
M.v.h.

Hah sorry, den fik jeg lige rushet lidt..

Jeg mener bare, at om man har 90 eller 111 megabit download kan være hip som hap, begge dele er sindssygt hurtigt.

Upload bliver mere og mere vigtigt i takt med at cloud teknologi bliver mere og mere udbredt, og mere af vores aktivitet på internettet blive brugt på at dele medier på den ene eller den anden måde.

Det er som forskellen med en drag-racer og en Formel1 bil, i et scenarie, et langt lige stræk (en stor download) der er drag-raceren hurtigst, men så snart der kommer lidt sving på vejen (nogle uploads) så er Formel1 bilen langt bedre. Og der er næppe nogen der ville synes at Formel1 bilen var for langsom i de tilfælde hvor drag raceren ville være hurtigst ;)

En 90/90 linie er bare mere anvendelig i flere forskellige tilfælde. 


Redigeret af TobiasKM - 18-Maj-2012 kl. 15:23
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Har fiber andre "features" når det ikke er hastighed/pris?
 
Hastighed ER netop en af de features hvor fiberteknologien udmærker sig. Udbyderne vil (når de altså vælger det) kunne skrue MEGET mere op for hastigheden end på de andre teknologier, endog med symetriske hastigheder. 
 
Der ud over er teknologien klippestabil sammenlignet med andre. Så fiber har de bedste responstider og den laveste jitter.
 
At dine lokale udbydere ikke har fundet ud af at udnytte potentialet for platformen som den fuldt ud giver mulighed for er en anden snak og handler ikke om teknologien, men om udbuds- og hastighedsbegrænsninger forbundet med deres komercielle udbud.
 
Personligt sidder jeg på en fiberbaseret non-profit bolignetsløsning, der sælges som en 50/50 Mbit/s forbindelse til 65 kr om måneden, men reelt er uden hastighedsbegrænsning fra udbyderens side (begrænsningen er primært forbundet med foreningernes LAN installation). Så jeg har altid i praksis 100/100 Mbit/s på grund af de fibering-forbundne switche med 100 Mbit/s LAN porte ud til hver enkelt bolig, som vi længe har haft i min forening. I En boligforening i nærheden koblet til samme udbyder, men hvor LAN udstyret er nyere end her, har de i praksis >500/500 Mbit/s (til Danske destinationer) til de 65 kr. ...Så der kan man da virkelig tale om hastighed/pris fordele.
 
Det er dog de færreste der reelt har brug for mere end 20-50 Mbit/s, og der ud over kan man f.eks sjældent i praksis udnytte f.eks. en 100 Mbit/s forbindelse (eller mere) fuldt ud i forbindelse med f.eks at hente indhold fra en almindelig komerciel server i f.eks. USA. Ruten på nettet er aldrig hurtigere end den mindste flaskehals på vejen, og det vil sikkert give meget undren og bøvl hos mange kunder der ikke er bekendt med det forhold, hvis en udbyder markedsførte f.eks. en 1Gbit/s forbindelse og brugerne så oplever helt andre hastigheder i praksis, når de henter indhold fra. f.eks USA. 
 
Prøv f.eks bare at bruge din 100 Mbit/s forbindelse og mål din hastighed til f.eks. USA eller Sydney i Australien, i forhold til hvad du har til f.eks. København, Amsterdam, London eller Rom, hvor du kan udnytte den fuldt ud. http://www.speedtest.net/ 
 
Jeg tror det ville give mange problemer med en markedsføring af 1Gbit/s forbindelse. Men til højere priser er spørgsmålet om det kan lade sig gøre at gøre det samme som min udbyder f.eks gør det til 65 kr/md (dvs. sælger en garanteret minumumshastighed der ikke lyder prangende, men så i praksis ikke lægger begrænsning på). Folk har det med at stirre sig blind på tal i stedet for at forholde sig til hele kompleksiteten.


Redigeret af TBC1 - 18-Maj-2012 kl. 17:30
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 11:10
Og nu skriver vi snart 2018, og ingen 1 Gbit/s forbindelse til private kunder endnu.

Det højeste er stadig 500/500 mbit.

Det sjove er, hvorfor sover waoo i timen her ?

De kan nemt sælge 1 Gbit/s forbindelser, men vælger ikke at gøre det.

Nogen der arbejder hos Waoo, som ved om det er på vej ?




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu