recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo -> HdHomerun -> Plex DRM ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo -> HdHomerun -> Plex DRM ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo -> HdHomerun -> Plex DRM ?
    Sendt: 09-Januar-2020 kl. 08:42
Hejsa,

Jeg har netop fået mig en HdHomeRun til at sætte på vores kabel tv fra Waoo.
Når jeg skanner kanalerne i hdhomerun finder den 64 kanaler og jeg kan se dem alle via hdhomerun playeren, men når jeg laver samme skanning i plex, finder den kun 32 kanaler.
Jeg kan forstå at Plex ikke vil tage kanaler ind der har sat DRM kanaler ind, men kan det passe de kun har sat DRM på ca ½ delen af kanelerne og det virker sådan lidt tilfældigt.
Og sidste ting, hvordan kan jeg se om det er fordi kanalerne har DRM eller om det er noget andet der er galt :)

Mvh Kasper

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2020 kl. 18:39
en alm hdhomerun har ingen mulighed for at krypterede kanaler heller. (der findes en "prime" udgave i usa med et usb stik som kan tage et kabelkort og en læser, men den virker ikke i DK)

Så det er nok en anden årsag til at plex ikke kan vise alle kanaler
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Når jeg skanner kanalerne i hdhomerun finder den 64 kanaler og jeg kan se dem alle via hdhomerun playeren...
Er det så 64 forskellige kanaler, eller er det 32 forskellige vist 2 gange? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 09:49
Hej med jer,

Det viser sig at være et problem med Plex, hvorfor er dog stadigvæk uklart.
Jeg har installeret Emby og den finder fint alle kanalerne og kan afspille dem.
Så det kan være at Plex bare ikke har det rigtige setup til frekvenserne?

Jeg undersøger videre...

Mvh Kasper 
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 18:13
Hej

Har ikke forstand på HdHomerun -> Plex DRM. Men Waoo har ikke DRM/kryptering på nogen af deres DVB-C kabelTV kanaler.
Kan det være at du har den lille pakke men kan søge alle kanaler ind så ud også søger de frekvenser ind der også er i melle og stor pakke?

Virker alle kanalerne på et TV?

VH Kand


Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 07:07
Hej Kand,

Tak for dit input :)

Jeg er kommet frem til det samme. Der er ikke DRM på kanalerne.
Jeg kan se alle kanalerne på både tv og andre enheder, bare ikke plex :(

Og deres support er blevet Tavs...

Mvh
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 11:13
Hej igen,

Tænkte jeg lige ville opdatere denne tråd hvis andre skulle løbe ind i samme problem :)

Problemet er at Plex ikke søger alle frekvenser igennem.
De har nogle forudbestemte lister de går ud fra, som er dem man kan vælge ved opsætning af DVR.
Disse er desværre ikke opdateret og derfor bruger den ikke de rigtige frekvenser.

Man er derfor nød til at lave sin egen frekvens liste fil og lægge den ind i Plex.

Derefter kan man i listen vælge sin egen fil (frekvens liste) og den vil finde kanalerne.

Gode links:

Stedet hvor filen skal ligge ( i mit tilfælde med Dvb-c)
Plex Media Server/ Resources/ Tuner/ Shared/ scanners/ dvbc/ transponders

Håber det hjælper andre

Mvh

Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2023 kl. 18:50
Godaften folkens

Er det muligt at opdatere linket til tvxml procedure på waoo

Enten er det mig som er en knallert, eller også har Plex, her 3 år senere stadig udfordringer med waoo´s frekvenser. Endda på trods af, at waoo figurerer i listen over udbydere , når man vælger danmark og kabel ?

På forhånd tak
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu