recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo internet og Google wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo internet og Google wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mcfly2go Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2020
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcfly2go Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo internet og Google wifi
    Sendt: 03-Februar-2020 kl. 17:01
Jeg er den lykkelige ejer af Google wifi, og får min internet forbindelse fra Waoo.
Der hvor signalet kommer ind i huset, sidder der en Nokia fiberboks med 4 LAN udgange, hvoraf der fra LAN1 går et kabel over til deres router.
Herfra går der så et kabel til mit Google wifi.

Vil det være muligt at fjerne deres router?
Har prøvet at koble udenom, men det virker ikke.

Er der nogen som har succes med at forbinde Google wifi direkte til fiberboksen?

Peter
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 17:56
hvis din udbyder tillader at sætte deres router i bridge mode så ja. så kan det lade sig gøre. 
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 20:06
Jeg var igennem den samme øvelse for et par år siden og her kunne/ville de ikke sætte deres router i bridge mode. Du skal kontakte din udbyder af Waoo og høre dem, da der vist ikke ens alle steder. 

Jeg endte med at slukke for det trådløse signal på Waoos router og sætte min egen router op som Access point. Om Google WiFi er samme princip ved jeg ikke.


Til top
Narcissus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narcissus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 22:02
Det er muligt at komme uden om den leverede router:

Men det kræver en router, der understøtter vlan, og det gør Google wifi ikke. Skal du have et mesh-netværk så skal du kigge efter Orbi fra Netgear, der understøtter vlan.
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 08:41
Jeg har waoo fiber gennem eniig og der var det ikke noget problem at få dem til at sætte den i bridge mode. Det er dog nogen år siden det blev oprettet.
MJH
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu