|
waoo internet |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Klippestabilt!
Men som andre siger, så smid det til en ekstern router, det er meget bedre.
Bruger selv Airport Extreme, og det dækker fint 148 m2, selv i haven er der dækning. |
||||
![]() |
||||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
vi har haft det i 14-15 år, og var med som pilot by fra starten. Har måske oplevet et enkelt eller to nedbrud, men super tilfreds og hastighed er stabil som en elefant .
|
||||
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ved ikke lige hvordan dette spørgsmål har forvildet sig ind under TV forumet? Men Waoo er som sådan ikke din udbyder. Det er dit lokale elselskab. Så de erfaringer folk har i fx Sydsjælland eller Nordjylland, er ikke det samme du vil opleve i fx dit lokalområde. Jeg havde forfærdelige erfaringer med Fibia her i Nordsjælland. Ugentlige småafbrud og et stort nedbrud hver til hver anden måned (altså i flere timer, nogle gange et døgn eller mere). |
||||
![]() |
||||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Din pointe er helt på sin plads! Jeg var selv lidt bange for at hoppe på Bredbånd Nord (nu Eniig), da vi skulle have internet for 4 år siden.. Der var lidt grimme historier. Men intet udfald i 4 år nu..
Så det kan være, at dine erfaringer også er "gamle"? Men som sagt, så er det vigtigt at forstå, at det er forskellige selskaber, men tror dog, at de alle er løftet til samme niveau. |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Mine erfaringer er ikke helt nye længere. Det skal jeg gerne indrømme. Jeg skiftede i marts 2016 fra Fibia til Hiper. Men det kom sig af et nedbrud på hele 3 dage, hvor alle kunder i hele Nordsjællandsområdet var ramt. Men det eneste information vi fik fra Fibia, var første gang 14 timer efter nedbrudet, hvor der på deres FB og infopage bare stod, at der var nedbrud i Nordsjælland og de forventede at udbedre inden klokken 20 samme aften. Og så var følgende opdateringer ellers blot en udskydelse af forventet udbedring. Jeg havde dem i røret mange gange, da jeg netop er afhængig af mit internet gennem mit arbejde. Hver eneste gang jeg fik dem i røret, så var undskyldningen ny. Ingen af dem oplyste mig den samme grund. Så jeg må gå ud fra de bare slyngede mundlort ud, for at slå kundernes frastrationer hen. Virkelig dårlig service. Jeg betalte på daværende tidspunkt 279kr/md for en 50/50 forbindelse. Men dertil skulle så lægges 100kr i fiberleje til TDC. Noget jeg så senere fandt ud af, at TDC ikke havde opkrævet i årevis. Ved skiftet til Hiper gik jeg så over til en 1000/1000 forbindelse til nu 299kr/md, men nu vel og mærke uden fiberleje til TDC. Altså sparede jeg 80kr/md, men 20-doblede min hastighed, begge veje. Dertil skal så lige ligges, at jeg udover meget få opstartsproblemer hos Hiper, aldrig havde udfald, med mindre der var tale om forudvarslede reperationer/services. Og det er så med vilje jeg taler nutid. For Hiper er jo som bekendt overtaget af YouSee nu. Og siden starten af året, har jeg pludselig 2-3 ugentlig udfald på ca 30 minutter. Det er åbenbart det man skal forvente hos giganterne. Tror jeg skal til at kigge på det nye lavprisselskab der lige er startet. Finder mig sgu ikke i at giganterne bare skider på ens internet :( |
||||
![]() |
||||
frsch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvis jeg boede i deres dækningsområde så ville jeg klart vælge Gigabit.
Mit indtryk er at det er drevet af teknisk stærke ildsjæle. |
||||
![]() |
||||
kgram ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Vi har også oprindelig købt Eniig/Bredbånd Nord og har heller ikke oplevet nedbrud i ca 1,5 år.
Men - jeg har samtidig beholdt Stofanet, da vi har de to på hver sin etage i vores ret store hus med etageadskillelse af beton, og da jeg ikke rigtig har kunnet finde ud af, hvordan det vil være smartest at opnå dækning på begge etager + kælder med hovedmodemet siddende i stueetagen - hvilke erfaringer har I andre? En i tråden skrev, at Waoos system til dækning ikke er godt nok - er det det generelle indtryk af Waoos produkt? Og hvis ikke Waoo lever op til forventningerne (så billigt er det jo heller ikke!), hvad bruger I så?
|
||||
![]() |
||||
frsch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du skal bare have sat nogle accesspoints op. Hvis ikke du selv er computer teknisk kyndig eller har interesse i at blive det, så hyr en profesionel til det.
|
||||
![]() |
||||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du betaler simpelthen for to abonnementer, fordi der ikke er trukket et netværkskabel fra den ene etage til den anden?
Så er man godt nok uvenner med sine penge.
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Her har vi haft waoo i 5 år uden nogen problemer, dog 1 defekt boks men det kan ske for alle firmaer.
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
precis, den router der er indbygget i fiber noden er ikke speciel stærk, så få den sat til bridge mode af waoo og sæt egen router på
|
||||
![]() |
||||
brafi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg har haft waoo via fibias fibernetværk, i 1½ år nu, og har kun oplevet 2 afbrydelser grundet router-opdateringer, som de kører om natten. 1. gang jeg oplevede det, var der nedetid på et par min, men her sidste gang, havde de noget centraludstyr, som drillede hele landet. Der var nedetid på et par timer. En ting man lige skal vide, hvis man har waoo via Yousee fibernet er: - Waoo lejer sig ind på deres fiber - Yousee har ikke den bedste dokumentation for deres fibernet, da det i tidernes morgen blev etableret af DONG, som fik lavet deres fibernet af mange forskellige entreprenører, med hver deres opfattelse af godt håndværk... Tit og ofte er det rod i yousees systemer, som lammer waoos produkter via yousee-fiber, og ikke fejl hos waoo. En anden ting man måske bør tænke på, hvis man vælger de helt billige internetudbydere er, at de ikke altid har de bedste peering-aftaler til omverden. Jeg har tidligere selv været hos en anden udbyder, og havde der super forbindelse til mit firmas danske servere, men til vores tyske og franske servere, hostet i store anerkendte datacentre, havde jeg kun omkring 10Mbit, på min daværende 80Mbit VDSL. Efter mit skift til Waoo, har jeg stort set altid fuld hastighed og lav ping på min 300/300 forbindelse, til alle vore EU lokationer, når deres forbindelser ellers ikke er belastet 100%. :-)
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |