|
Waoo Kunder |
Besvar ![]() |
Side <1 89101112 51> |
Forfatter | |||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er en lidt fesen måde at få flere penge i kassen, men bedre end den jeg oplevede ved Dansk Bredbånd da det stadigt eksisterede. De opdaterede alle deres linier til højere hastigheder og så et par måneder senere satte de prisen op. Jeg valgte selvfølgeligt at nedgradere til det jeg havde tidligere og fik så faktisk samme linie lidt billigere end før.
|
|||
Jramskov
|
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
||
Tjah.. Tror ikke jeg kan komme i tanke om et bredbådsselskab som ikke har lavet det trick.
Personligt er jeg spændt på hvad det betyder for mig. Jeg har 60/60Mbit + IPTV og kan som det er nu ikke få højere hastighed fordi det sidste fra 60 til 100Mbit er reserveret til IPTV. Skal jeg have højere hastighed skal udstyret på centralen opgraderes til gigabit og det giver jo interessante muligheder på længere sigt.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Ole Pihl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 228 |
||
Jeg har ikke brug for mere end de 30/30 som jeg har nu , og ønsker ikke at betale mere for min forbindelse .
Det er dyrt nok i forvejen .
De skulle hellere sænke prisen på de nuværende hastigheder , og lade dem som ønsker de meget høje hastigheder betale ekstra.
|
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
||
Det er mig ubegribeligt, hvordan folk kan blive sure over en merpris på 10,- / mdr. når man taler om at folk næsten får leveret den dobbelte hastighed.
De kunne have hævet prisen med 10,- / mdr. uden at give jer noget ekstra, hvordan havde det så været? Jeg ved ikke, hvorfor men mobil priser og bredbåndspriser er kun gået en vej i det her land. Det er pga. konkurrence, det ved jeg godt. Det jeg ikke ved er, hvorfor folk kan skrive "Det er dyrt nok i forvejen" "Vi betaler i forvejen en formue" etc. etc for at være på Internettet. Jeg forstår ikke helt, hvilket forudsætninger folk har for at udtale sig om det. Det virker ofte til at folk tror Internettet er gratis, og når en udbyder som Waoo sælger en linje til 279,- så stopper de 279,- direkte ned på bundlinjen. Jeg er totalt i den anden grøft og kan ikke i min vildeste fantasi forstå, hvordan de kan sælge det så billigt. Det er mig ubegribeligt, hvordan man for kun 279,- kan få ubegrænset forbrug på et lyn hurtigt netværk som er set meget få andre steder i verden. Derudover med en garanteret hastighed og næsten 100% oppetid. Sidst men ikke mindst kommer Waoo gud hjælpe mig også og graver det ind gratis. Eller næsten gratis fordi de 750,- som de fleste har betalt er jo et symbolsk beløb. Man burde da overveje, hvor meget man egentlig bruger de tjenester. Hvis vi snakker bredbånd & mobil telefoni så kan mit behov dækkes for ca. 500,- / mdr. Og det er de to ting jeg nok bruger mest. Jeg er jo online hele tiden og bruger mobilen meget. Til sammenligning bruger jeg adskillige tusinde kroner på en bil jeg kun bruger 1-2 timer om dagen. Ole Pihl: Jeg syntes du skal forlade Waoo. Hvorfor køber du ikke et mobilt bredbånd's abonnement det er langt billigere. Det er sikkert ikke den samme stabilitet men, hvorfor ikke bare glæde sig over den 100,- der er sparet om måneden. De 100,- kan så bruges til at købe nogle nye sko. Jeg ved at de små ofte er billigere så, hvis du køber nogle flere af dem så skal det hele nok gå.
Redigeret af DiscomanDK - 14-Juli-2013 kl. 00:31 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Hvad kan man rent praktisk bruge de sidste 20Mb/s til? De vil i langt de fleste tilfælde være "gratis" for Waoo at tilbyde, idet en "normal" forbruger alligevel sjældent kommer over 20Mb/s i forbrug, det sætter serveren (serverne) i den anden ende begrænsning for. Og hvordan ha de råd? Tjah, det er der argumenteret for tidligere. Fibernet er og bliver en underskudsforretning. Klaus |
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
||
Det kan da godt ske man ikke kan bruge de 20Mbit/s ekstra til noget som helst. Det skal jeg da ikke kunne sige. Men fakta er jo blot at de trods alt har givet noget ekstra. De kunne ligeså let have hævet prisen uden at give noget som helst. Det er 10,- vi snakker om, hvor meget stiger dit TV-abonnement, en liter mælk eller benzin hvert år? Så at Waoo for første gang i flere år hæver priserne på Internet med sølle 10,- det svarer jo ikke engang til den generelle prisudvikling i samfundet. (Det betyder at det rent faktisk har faldet i pris de sidste år, hvor de ikke har hævet prisen). Jeg tror ikke fibernet forbliver en underskudsforretning. På sigt skal det nok give penge men, der er store etableringsomkostninger, hvilket måske gør det urentabelt i starten.
|
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
I og med at det tilsyneladende er fordi produkter skal "udgå" bliver det nok ikke nemt at nedgradere. Du kan jo ikke nedgradere til en hastighed der ikke længere er i deres sortiment. Det betyder så også at det formegentlig ikke er alle kunder der opgraderes, men kun hos de kunder der har produkter der ikke længere skal være i porteføljen. |
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Som de skriver, så bliver hans hastighed ændret fordi produktet 30/30 skal udgå, og hvis 60/60 ikke skal udgå, sker der nok ikke det store for dig (og mig).
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Prøv at regn på, hvor mange år der går inden graveomkostningerne alene er betalt tilbage. Prøv at hyre en mand med en gravemaskine og se, hvor langt du når for 10.000 kroner.... Klaus |
|||
![]() |
|||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
||
Det er mere pricippet i det. Du tvinges(IMO og sikkert mange andre) til at købe en vare du ikke vil eller har brug for. Hvis de satte prisen op uden hastighedsændring fordi de meldte klart ud at det var fordi det ikke kunne løbe rundt ellers, jamen fair nok. Men deres argument her er jo man får en meget bedre forbindelse. Jamen jeg gider ikke have en bedre og dyrere forbindelse. < id="adlesse_unifier_magic_element_id" style="display:none;"> Redigeret af Fnulder - 14-Juli-2013 kl. 10:58 |
|||
![]() |
|||
||
De udvikler deres produkter, de piller nogle produkter ud af porteføljen, og de nye produkter bliver dyrere. De har sikkert et produkt med en lavere hastighed du sikkert kan få lov at skifte til, eller du må have lov at opsige under gældende vilkår - sådan gør alle udbydere. Men du har da ret - de kunne også bare have skrevet "Vi vil gerne gøre det mere attraktivt for os at være internetudbyder, så vi vælger at hæve din pris 10,- pr. måned - du skal ikke tænke på dine produkter, de vedbliver at være som de altid har været." BUM! I stedet vælger de at pille nogle af deres hastigheder ud for ikke at have 20 forskellige produkter, og laver et nyt 50/50 produkt, som de så giver de dig automatisk og varsler en prisstigning på 10,- Den prisstigning er du ikke tvunget til at æde - du kan finde andre internet udbydere! (Det er derfor du får et varsel, de regner sikkert med at 98% "æder den", mens de sidste % finder en anden udbyder, eller vil skifte ned til en lavere hastighed)
Redigeret af zulfo - 14-Juli-2013 kl. 11:08 |
|||
Lars B
|||
![]() |
|||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
||
Jamen du er helt ret. Det føles bare som en gave man selv skal betale for... Men jeg kan ikke bare skifte udbyder. Bor i et ret nyt lejlighedskompleks i Aarhus hvor fiber er det ENESTE som går ind i huset. Så jeg er ret tvunget til Waoo.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 89101112 51> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |