recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Kunder

Besvar Besvar Side  <1 48495051>
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 10:05
Hej T-Duck

For mig er Fiber ikke kun hastighed - det er også:

• Lav latency
  • Stabilitet
  • Frihed til selv at skyde hvad som helst efter Fiberboksen (ikke afhængig af udbyders udstyr -udbyder stiller alene "modem" med hul til nettet til rådighed - det er ret "no-bullshit)

Oven i hatten kommer så de ekstreme hastigheder.

Vh

Christian
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 10:11
Jeg har selv fiber. Men 500/500 der er ikke mange uplaods eller downloads sider der har så hastighed. Sidder på en 1 Gb på arbejdet. Jeg mærker ikke til daglig vores opkobling. Kun fra amd. Når der skal hentes nye drivere
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 10:11
T-Duck# hvorfor han en bil der kan køre over 130km/t..??
Svaret er simpel.. FORDI MAN KAN.

Man må aldrig gå ned på udstyr.
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 10:29
Hvorfor?

Nemt nok, jeg havde en 60/60 som kostede kr. 299,- og kunne få en 300/300 til kr. 299,- så derfor
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Hvorfor?

Nemt nok, jeg havde en 60/60 som kostede kr. 299,- og kunne få en 300/300 til kr. 299,- så derfor
Det er så fair nok
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

undskyld mig. men hvad fanden bruger i den høje hastighed til? vi er et af de lande i verdenen som har højest net hastighed

Vi er kun på en niendeplads, med et gennemsnit på 5,18Mibit/s:

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 21:34
har lige fået en 1000/1000 mbit fra gigabit, men må også indrømme at den 100/10 jeg havde før var rigeligt, det er ikke så tit jeg kan se den yder mere end det, kun i test kan jeg se det, og selv der viser den ofte noget lavere end de 1000/1000.. men det var også kun for prisen jeg valgte det, 349 kr om måneden, før gav vi 440 om måneden hos jaynet.
Til top
gummianden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2014
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 16:01
Fedt Pizzabager

Hvordan er pingtiderne hos Gigabit? f.eks. ping dailyrush.dk og recordere.dk.

Læste noget på et tidspunkt fra en norsk artikel hvor de ville "teste" en 1gbit forbindelse via speedtest.net og ham der arbejde for ISPen sagde man skulle benytte IE grundet at den brugte Flash plugin installeret på computeren og ikke f.eks. det indbyggede i chrome. Hvilket skulle give et mere retmæssigt billede. 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af gummianden gummianden skrev:

Fedt Pizzabager

Hvordan er pingtiderne hos Gigabit? f.eks. ping dailyrush.dk og recordere.dk.

Læste noget på et tidspunkt fra en norsk artikel hvor de ville "teste" en 1gbit forbindelse via speedtest.net og ham der arbejde for ISPen sagde man skulle benytte IE grundet at den brugte Flash plugin installeret på computeren og ikke f.eks. det indbyggede i chrome. Hvilket skulle give et mere retmæssigt billede. 

Latency bliver ikke forbedret ved at han får en Gbit forbindelse....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Latency bliver ikke forbedret ved at han får en Gbit forbindelse....

Mon ikke han mener, hvordan pingtiderne er hos firmaet Gigabit..

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 19:41
resultat med IE på speedtest.net http://www.speedtest.net/my-result/3889243905

Det er hvad jeg lige fik lige nu, og det er jo ikke ligefrem i nærheden af 1000/1000 mbit. jeg har testet på flere forskellige sider, og resultatet er ca. det samme, nogen tider på dagen kører det ganske hurtigt, andre gange er det ligesom her..

Så på nuværende tidspunkt vil jeg ikke anbefale folk at skifte til gigabit, for de holder simpelthen ikke hvad de lover, en gang imellem virker nettet direkte sløvt, og det gjorde min gamle internetudbyder jaynet trods alt ikke.. 

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

resultat med IE på speedtest.net http://www.speedtest.net/my-result/3889243905

Det er hvad jeg lige fik lige nu, og det er jo ikke ligefrem i nærheden af 1000/1000 mbit. jeg har testet på flere forskellige sider, og resultatet er ca. det samme, nogen tider på dagen kører det ganske hurtigt, andre gange er det ligesom her..

Så på nuværende tidspunkt vil jeg ikke anbefale folk at skifte til gigabit, for de holder simpelthen ikke hvad de lover, en gang imellem virker nettet direkte sløvt, og det gjorde min gamle internetudbyder jaynet trods alt ikke.. 

Har du ringet og fejlmeldt det? Der kan jo være fejl på forbindelsen.

Derudover går udfra at du har koblet alt dit eget udstyr fra og tester med en PC direkte i deres modem/boks?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 48495051>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu