recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Mac Spoof
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Mac Spoof

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tajs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo Mac Spoof
    Sendt: 26-Maj-2014 kl. 23:30
Hej Alle

jeg er lige blevet den glade ejer af en fiberforbindelse fra waoo/nef, dog syntes jeg det er HAMMER fladt at jeg både skal have en fiber boks på vægen og en router / gateway fra waoo og så min egen router.

Der til kommer mit spørgsmål, er der nogen der ved om man kan spoofe mac addressen fra waoos router / gateway og så kun nøjes med at bruge deres fiberboks og min egen router / gateway?

waoo fiberboksen er en tilgin msa 972
waoo router / gateway er tilgin 1332
min egen router / gateway er Cisco/Linkys E4200
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 23:57
Det kommer an på hvordan NEF laver authentication. Prøv om MAC spoofing er nok.

Jeg har også fiber fra Waoo, dog via SEAS-NVE. Deres setup er dog kun en enkelt boks (fiber terminering + router).

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 08:30
Hvorfor skal du bruge din egen router? Er Tilgin routeren ikke god nok?
/Peter
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 11:16
Jeg har også en fiberterminerings boks (Waoo - Bredbaand nord) og har sat min egen router efter den istedet for Tilgin routeren. Det virker fint. Har ikke klonet mac addressen.

Redigeret af mylle - 27-Maj-2014 kl. 11:16
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2011
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tajs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 11:52
Jeg har prøvet og spoffe mac addressen men uden held, men det er sikker nok mig der er utolmodig, selv om den bare burde hoppe på når den er spoofet :)

pfugl > det vil jeg gerne fordi tilgin routeren er stor og klodset, desuden er den sat i bridge mode. så anyways skal jeg have min egen på og det syntes jeg er lidt fjollet både mht strøm, plads osv.
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 12:12
Ok - det forklarer jo den side af sagen.
Jeg har waoo hos Østjysk Energi, og på et tidspunkt havde jeg rent forsøgsvis min egen router på, uden at lave MAC cloning. Det tog lang tid inden den kom på - timer? Så vidt jeg husker har det noget med noget antiterror lovgivning at gøre, men kender ikke de nærmere detaljer.
Problemet med mac cloning kan måske være at Waoo´s servere kender mac adressen, og formoder at finde en Tilgin router, som ikke svarer som forventet, da det er en anden router
Nu ved jeg ikke om du også har TV fra waoo. Hvis du har det, vil det formentlig ikke virke med din egen router (med mindre den har fuld multicast support).
Kan du ikke få Tilgin routeren sat i normal router mode ved at ringe til supporten?
/Peter
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 12:23
Bare hiv strømmen fra Fiberterminerings boksen i 10 sekunder før du sætter routeren til. så skulle den forholdvis hurtigt få en ip
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu