|
Waoo Mac Spoof |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tajs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2011 Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Maj-2014 kl. 23:30 |
Hej Alle
jeg er lige blevet den glade ejer af en fiberforbindelse fra waoo/nef, dog syntes jeg det er HAMMER fladt at jeg både skal have en fiber boks på vægen og en router / gateway fra waoo og så min egen router. Der til kommer mit spørgsmål, er der nogen der ved om man kan spoofe mac addressen fra waoos router / gateway og så kun nøjes med at bruge deres fiberboks og min egen router / gateway? waoo fiberboksen er en tilgin msa 972 waoo router / gateway er tilgin 1332 min egen router / gateway er Cisco/Linkys E4200 |
|
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010 SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1 |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer an på hvordan NEF laver authentication. Prøv om MAC spoofing er nok.
Jeg har også fiber fra Waoo, dog via SEAS-NVE. Deres setup er dog kun en enkelt boks (fiber terminering + router). |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Hvorfor skal du bruge din egen router? Er Tilgin routeren ikke god nok?
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Jeg har også en fiberterminerings boks (Waoo - Bredbaand nord) og har sat min egen router efter den istedet for Tilgin routeren. Det virker fint. Har ikke klonet mac addressen.
Redigeret af mylle - 27-Maj-2014 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
Tajs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2011 Status: Offline Point: 35 |
Jeg har prøvet og spoffe mac addressen men uden held, men det er sikker nok mig der er utolmodig, selv om den bare burde hoppe på når den er spoofet :)
pfugl > det vil jeg gerne fordi tilgin routeren er stor og klodset, desuden er den sat i bridge mode. så anyways skal jeg have min egen på og det syntes jeg er lidt fjollet både mht strøm, plads osv. |
|
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010 SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1 |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Ok - det forklarer jo den side af sagen.
Jeg har waoo hos Østjysk Energi, og på et tidspunkt havde jeg rent forsøgsvis min egen router på, uden at lave MAC cloning. Det tog lang tid inden den kom på - timer? Så vidt jeg husker har det noget med noget antiterror lovgivning at gøre, men kender ikke de nærmere detaljer. Problemet med mac cloning kan måske være at Waoo´s servere kender mac adressen, og formoder at finde en Tilgin router, som ikke svarer som forventet, da det er en anden router Nu ved jeg ikke om du også har TV fra waoo. Hvis du har det, vil det formentlig ikke virke med din egen router (med mindre den har fuld multicast support). Kan du ikke få Tilgin routeren sat i normal router mode ved at ringe til supporten? |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Bare hiv strømmen fra Fiberterminerings boksen i 10 sekunder før du sætter routeren til. så skulle den forholdvis hurtigt få en ip
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |