|
Waoo med Coaxiial |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rene, det er også muligt at det er din fiberboks som levere et lavere output.... Men det kan tjekkes ved at du går ind i din fiberboks - status - CATV, også se hvad den skriver der. :)
|
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
The_Joshua
Bruger Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er pudsigt. I følge Waoo (ihvertfald for et par år siden da jeg rodede med det) sender de via coax et kraftigere signal ud, således de anbefaler dæmpeled på omkring 16-20 Db. Jeg har dog aldrig lavet en installation, hvor det var nødvendigt med dæmpeleddet. Ikke engang et sted, hvor jeg satte et tv direkte til fiberboksen med et kort kabel.
OZZY: Hvilken model fiberboks kan man tilgå? Vores packetfront er vi helt udelukket fra at tilgå. /Chris |
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi havde også dæmpe led på vores dvb-c i starten hos Waoo, men efter jeg fik trukket kabler til de andre rum fra krydsfelt er dæmpe led blevet fjernet, og vi har fint signal på 5 tv.
På tv nr 5 som vi har i soveværelset, siger signal kvaliteten 100 og signal styrke 90-94. Så der er ingen udfald, alt er lavet med godkendte skærmet stik og kabler. Og vi har mulighed for at få samtlige kanaler via dvb-c. Redigeret af JordanDK - 19-Januar-2015 kl. 10:47 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
René M
Bruger Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min er en icotera med indbygget router, som man godt kan tilgå. Den er pt ikke tilsluttet, men den skriver følgende ved CATV fanen: Status: Enabled Package: 0 Signal: Detected Power Level: - 1,69 dBm Har du kendskab til, hvad der bør stå? Evt nogen der vil tjekke, hvad deres beskriver?
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er helt korrekt at de gamle DKT bokse som bliver brugt i det gamle Profiber (Trefor, NRGI og Østjysk Energis) område skal man have et dæmpeled på, da den sender et så kraftigt signal ud.
Icotera som Rene, har sender du mellem 72-76db ud, og det er ca. 16db under hvad DKT boksen sender ud. Rene du har et helt fint singal, man anbefaler at det ligger mellem -2 og -6dBm, så det er faktisk en lille smule for kraftigt, men det er meget super singal. The_Joshua: Det kommer helt an på hvad for et område man bor i. Du skriver at i ikke kan tilgå jeres boks, og det er der nogle af fiberleverandøerne som har valgt at man ikke kan. Men det er meget forskelleligt fra selskab til selskab. :)
|
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg arbejde for Energimidt on/off, og kan oplyse at de har på deres, samt forstærker er indbygget... du skal bare sige for mange stik den skal spytte ud til....
Her er det altså vigtig at der er slut dåser på rundt omkring hvilket betyder at en ledning bare med han stik på ikke tæller!, du skal have eks Triax 260D på. Samt jeg vil forslå dit skille led, hvis det ikke er en sløjfe installation, bliver skiftet med en af nyere dato som er dette "4g" beskyttet i samme omfang kan man lige smide en ohm meter på og se om der er kortslutning nogen steder.. det er bare forskelden på om det er super godt.... eller bare "okay" Go Weekenden |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
René M
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil lige forklare mit antenne setup, hvis det kan hjælpe. Jeg har Icotera installeret i et af mine bryggersskabe. Icotera er tilsluttet (med højkvalitetskabel fra av-cables) COMEGA DA-8PMR forstærker. Samme skab. Den har 8 udtag, 6 i brug og 2 afblændet. Herfra går antenneledningerne til hver deres slutdåse, som ligner Triax 260D meget. Slutdåsen er tilsluttet med HF-tætte kabler til tv. |
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 911 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan f.eks købe en Clint boks som den her
http://www.dba.dk/dvb-c-modtager-m/id-1012999482/ Jeg har selv en Miracleboks med harddisk, og i soveværelset har jeg en Clint uden harddisk, men der bruger jeg en HD-Homerun til at optage med. |
|
//Guldhammer
|
|
René M
Funktioner
Tak(0)
|
Nå... en lille update..
Min Pana recorder, som er fra 2014, lagre næsten alle kanaler som kvalitet 100 (10-100), dog med undtagelse af nogle enkelte kanaler (kvalitet 80-90), som ligger som alm digital kanaler (ikke HD) Det gør jo ikke det store i og med, at jeg har dem som HD for fuld skrue. Mit Pana tv, som er tilsluttet recorderen kan kun opnå kvalitet 9 (1-10) Det samme er stadig gældende for mit Pana tv i soveværelset, som er tilsluttet direkte til slutdåsen. Hmmmm.... Betyder det, at mine Pana tv´er er ved at være for gamle???
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så længe at der ikke er nogen BER fejl, så er det uden betydning at signalet er 90% og ikke 100. Har heller ikke selv alle kanaler på 100%. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
René M
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er BER fejl?
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det som alt Digitalt kan lide af, Bitfejl. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |