recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo og Airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo og Airplay

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo og Airplay
    Sendt: 05-Juni-2014 kl. 21:00
Jeg har nogle problemer med at få Airplay til at fungere på mit nye Waoo. 

Jeg har en Denon x-2000 og diverse afspillere. Forstærkeren er kablet og vil gerne afspille airplay fra min kablede mac mini. 

Mine andre afspillere trådløse afspillere kan derimod ikke finde min forstærker via Airplay. Jeg kan fra min windows computer se at den kan finde forstærkeren under netværk, men der kommer ikke noget ikon op i itunes. 

Jeg har opdateret alt til nyeste software og kører med en Tilgin HG2301 Router

Nogle kloge hoveder, som har erfaring med dette?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 22:50
Sikkert samme smørsovs som TDCroutere; der etableres firewall mellem trådet og kablet netværk i routeren? Eller Bonjour-tjenesten blokeres af routeren.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:03
Kan bekræfte Beanies indlæg. Det virker ikke med Tilgin routere.
/Peter
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 19:16
Det er da noget hø. Og det er ikke muligt at få det til at virke?

Så kan der jo alternativt være to løsninger. 

Enten helt ny router, hvis det er muligt. Og så smide min tilgin langt væk. 

Eller benytte tilgin uden trådløs og så sætte en ny trådløs router/accespoint op efter denne. 

Jeg ville egentlig gerne benytte den sidste løsning, da jeg gerne ville beholde min tilgin i teknikrummet og så have en trådløs router/accespoint i stuen, hvor vi får mest brug for det alligevel, hvilket jo nok ville give et bedre signal. 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 20:38
2 lyder som en god idé.
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 13:27
Hvilket energiselskab har du.? 

Jeg har I nogle tilfælde haft positive erfaringer med at slette det oprindelige ssid hvis det er Tilgin-xxxxx osv. og omdøbe det til noget mere simpelt selvfølgelig uden æ, ø og å og en dertil anden wpa key. Det virker på nogle højtalere/forstærkere, det kan være et forsøg værd Smile
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 13:35
Jeg har waoo i ry, der leveres af østjysk energi.

Jeg vil prøve om det hjælper med andet navn og kodeord.

Har du erfaring med at kablet og trådløs får mulighed for at virke via AirPlay så. Det ville da være fedt hvis jeg kunne spare de 1100 kr til ny router så.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 19:09
Nå, det virkede så ikke. 

I mellem tiden har jeg så fundet ud af at jeg kan streame musik fra min bærbare til min forstærker via dlna, så der må jo være lidt forbindelse mellem tingene. Jeg kan også tilgå min kablede netværksdisk via en trådløs forbindelse. Så problemet må være ved airplay. Måske noget firewall eller lignende. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 21:02
Kontakt Waoo / dit lokale selskab og bed dem åbne for relevante porte, hvis du ikke selv kan styre det i Tilgin Routeren? Vi har Waoo, men deres fiberboks uden router indbygget, så har egen på. Men ingen problemer med AirPlay.

Redigeret af JordanDK - 08-Juni-2014 kl. 21:03
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 21:29
Jeg har været inde og kigge efter muligheden for at åbne porte på routeren, men kan ikke finde noget. Så jeg må ringe til dem og få dem til at åbne op.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 10:00
Det er ikke bare et simpelt spørgsmål om at åbne nogle porte. Der skal åbnes for multicast og igmp protocollerne mellem kablet og wifi. Men hvis man gør det vil din wifi blive overbelastet af en flod af tv pakker, og du vil ikke kunne bruge den til noget fornuftigt. Derfor er der lukket.
/Peter
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 13:29
Gælder det også hvis jeg ikke har tv gennem waoo?

Jeg giver dem et ring og så må vi jo se om det kan lykkes. Ellers er jeg tilbage ved løsningen med egen router. 

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med Asus ac68 routeren. Den får gode anmeldelser, selvom den er lidt dyr. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu