recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo på TDC Fibernet..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWaoo på TDC Fibernet..?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo på TDC Fibernet..?
    Sendt: 12-December-2010 kl. 22:35
Hejsa,

Er ny i forum'et men har fulgt med på sidelinjen og som professional i branchen i en del år nu.

Jeg er den glade ejer af Waoo TV/Telefon/Internet via TDC Fiber. Jeg var så heldig at komme på DONG's fibernet, som blev gravet inden onde TDC købte det til 1/8 del af prisen og stoppede samtlige planlagte udvidelser fordi kobber er fremtiden!!! (den tager jeg lige i en anden tråd!).

Jeg har et mindre setup med 4 stk MediaCenter hvor alle kører IPTV via DVBLink. Skønt lidt nørderi igennem de sidste år med Wireshark, IPTV Transponder scanning, XMLTV, M3U, Router på TV delen, osv, så kører det super godt med krystal klart TV, lidt HD, fuld EPG, streaming til iPad und alles.. meget tilfreds.. Smile

Til min store forskrækkelse fik jeg et brev i weekenden fra Waoo at FastTV overtager mig som kunde. Det syntes jeg bestemt ikke er sjovt.. Dels er jeg voldsomt træt af TDC (har haft meget med dem at gøre igennem årene) og jeg kan se at FastTV er ejet af YouSee, hvilket ikke gør det meget bedre. Desuden bryder jeg mig slet ikke om at jeg ikke selv har valgmulighed omkring den content leverandør som jeg vil have til TV, telefon eller internet...

Der skal ikke den store hovedregning til at indse, at FastTV kører sine streams krypteret, så setup imod MediaCenter er no-go Dead
Tager jeg fejl her eller er der nogle glade MediaCenter/VLC ejere på FastTV..?? Eller er det hele et stort låst-boks-helvede-med-kryptering..?

Jeg har endvidere undersøgt sagen om hvorfor Waoo skulle droppe deres sjælland's kunder og smide dem over til erkefjenden nr.1..

TDC har øget deres lejepriser til content udbyderne med over 300% i forhold til DONG, med mindre content udbyderen sjovt nok var ejet helt eller delvist af TDC. De har samtidigt ændret termineringen i hjemmet væk fra en 8port VLAN styret switch til blot et RJ45 stik i væggen (som man ser på deres kobber løsning). Det gør det lidt svært at kunne vælge imellem flere udbydere som man kunne på den "gamle" DONG løsning.

Heldigvis har diverse content udbydere klaget til IT og Telestyrelsen omkring af de ønsker TDC's fibernet åbent og reguleret, så alle har mulighed for at konkurrere på lige vilkår. Det har bragt en delafgørelse der tager effekt 6/12-2010, der siger at TDC skal reguleres og man skal kunne tilbyde mulighed for flere content leverandører på samme fiberforbindelse.

Hvorfor skulle Waoo og andre kæmpe imod TDC, for bagefter at sælge deres kunder til FastTV (TDC ejet)..? Er det mig der er tosset her eller virker dette lidt skørt og monopol lignende, som blot forringer og gør produkterne endnu dyrer for forbrugeren i sidste ende..

Andre der er i samme båd som mig??
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 06:28
Ja jeg er også i samme båd.
Her lige nu Smilecontent, som blev til Waoo, og efter nytår, kan jeg så vælge mellem Tdc og Tdc.
Jeg overvejer kraftigt at droppe mit fibernet, og gå tilbage til rå kobber, der er vist stadig lidt at vælge ellem.
Fanden tage Tdc
Hvad laver konkurrencestyrelsen og monopoltilsynet??
Vh Jesper.
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 11:32
Jeg har et enkelt spørgsmål:

Jeg har forsøgt det samme, MEN syntes at kvaliteten er virkelig dårlig, kan du fortælle mig hvad dine mediacenter maskiner består af?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 11:14
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Jeg har et enkelt spørgsmål:

Jeg har forsøgt det samme, MEN syntes at kvaliteten er virkelig dårlig, kan du fortælle mig hvad dine mediacenter maskiner består af?

Jeg har en del forskellige mediacentre.. allesammen på Windows 7.
Generalt kører selv ældre maskiner ok med det.. så jeg har ikke oplevet at kvaliteten på noget tidspunkt er dårligt.. Kan du beskrive lidt bedre hvad du oplever?

Selv min atoms baseret maskine med 2GB ram og intel HD grafik kan fint trække det. Hvis jeg skal have stabilt HD, skal det helst være en PC med nyere processor og integreret grafik der kan hardware accelerere VC1 og h.264.
Min mediacenter i stuen er en hjemmebygget Core i3 med HD4500 grafik, 4GB RAM, Windows 7 64bit.. Den er sat til 50'' panasonic plasma og 5.1 surround. Byggede maskinen for godt 3.000,- så det kan sagtens lade sig gøre for få penge.. især når en Intel Core i3 CPU ligger til godt 700,-

Jeg har hørt at man kan "bede om at blive på waoo" istedet for at blive flyttet til FastTV.. så det vil jeg da lige undersøge..!
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 23:32
Well jeg synes at det hakker noget når jeg får billede op på en 42" plasma skærm. Jeg har forsøgt mig med min bærbare, men gik ud fra at det var den som var "flaskehalsen". Satte så min stationære til samme opgave, men havde samme problem. Har et hd 5750 gfx i min stationære og den dual core 8500 cpu, 8 GB ram. Har seriøst overvejet det setup du kører, men er MEGET i tvivl om det ville give mig et ordentligt billede.
Jeg vil sq gerne have det til at fungere, men så skal det være ordentligt, og ikke en ½ ok løsning!
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 02:00

Det er skam en ordenlig løsning du kan lave her.. Min er både wife og kid-friendly og virker hver gang Smile

Så lad os lige tage de grundlæggende ting:
  • Har du en ordenlig kabelføring fra din fiberboks til din PC?
  • IPTV kræver sit eget netkort, så en ordenlig løsning kræver at du har et USB netkort eller plads til et PCI/PCIExpress netkort
  • DVBLogic i version 3 er et must (3.2 er lige udkommet)
  • Test evt med streams i VMC Player
  • Smid Shark7 codex på den og intet andet..

Oplever du mere hak i led med at du sætter dit Panasonic fjernsyn til end hvis du kører det på din PC monitor??

Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:26
Kabelføringen fra boks til pc er perfekt, cat6 kabler i hele huset.

jeg er ikke helt med når du skriver "iptv kræver eget netkort"? mener du at jeg skal have et selvstændigt kabel fra fiberboksen til et netkort i min pc (altså ike delt med en switch el. lign???) Jeg kan vel benytte det netkort som allerede er i min pc til dette???

Jeg har prøvet DVBLogic  i VMC, og den "hakken" er der, ligemeget om jeg ser på min pc eller mit TV

Til top
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 20:00

Den hakken du oplever, er det små hak kontinuerligt og især ved megen bevægelse i billedet, eller det "større" hak?

Hvis det er det første skal du blot sætte dit grafikkort til at køre med 50 Hz, og ikke de 60 Hz det normalt kører med.
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 21:14
Det er små hak, kontinuerligt, så jeg forsøger det du skriver.

Mange tak
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2009
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 22:41
Har snakket med dansk bredbånd/Waoo.
Det er pt ikke muligt at blive hos dem.
Er der nogen der har erfaring med fasttv og mediecenter ?
Mvh
Christian Holst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu