recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo + pfSense
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo + pfSense

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cederstrom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cederstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo + pfSense
    Sendt: 27-December-2015 kl. 23:42
Hej.

Jeg kan simpelthen ikke få pfSense til at fungere med Waoo IPTV multicast trafik. Det fungere fint med min gamle asus-router, så problemet ligger helt sikkert med pfsense og dens opsætning.

Er der nogen her der har sat pfSense op til at køre TV? med IGMP Proxy ?

Har forsøgt at følge forskellige guides, men altid samme resultat, sort skærm :(
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 23:22
Kunne det tænkes at det er fordi mange af kanalerne er krypteret?
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 10:34
nej det har intet med krypteringen at gøre. Det er pfsense der blokerer for trafikken (deraf den "sorte skærm" som egentlig er lidt misvisende, for der kommer ganske enkelt ikke noget signal ud til tv'et!)
Prøv at google "iptv pfsense" - der kommer en del frem - blandt andet i deres eget forum https://forum.pfsense.org/index.php?topic=30983.0 (waoo er jo ikke enestående i at levere iptv)
Til top
cederstrom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juni-2005
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cederstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 07:53
Hej,

Jeg har nu fået nogle kanaler til at fungere, dem der har multicast adressen 233.138.* - Men dem der har 233.138.* kan jeg ikke få til at fungere. Selvom jeg har tilladt 233.* og tilføjet 233.* til igmp proxy så alt burde være åbent. :/

Har også tilføjet 88.83.72.* og 87.104.255.* Er dog sikker på hvad de to adresse helt præcis skal gære, har fundet dem ved at google rundt omkring Waoo og IPTV. :/

Kan være jeg bare mangler at åbne for en eller anden adresse... Kan simpelthen bare ikke finde ud af hvilken.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu