recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Router - TV & Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Router - TV & Internet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ncsnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2011
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ncsnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 11:38
Har selv Waoo og "Maximum" routeren og en Synology diskstation, som jeg gerne vil tilgå udefra. Jeg har bestilt min Waoo med fast ip, som tildeles via DHCP fra Waoo.
Jeg har ikke været i stand til at lave en port forwarding ind til min diskstation, så det virker. Kan godt pinge min router på den offentlige ip-adresse, fra andre sites, så problemet må næsten være i routeren. Synes at have prøve alle kobinationsmuligheder, både enkelte og et helt range porte, inde under port forwarding menuen, men uden held.
Er der nogle af jer som har gjort dette med succes?

Til top
Jepper516 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-November-2011
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jepper516 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 17:18
Hej,
Jeg har også selv fået Waoo og ville gerne høre ad om du har fundet ud af om du kunne få skiftet din router eller noget, så du kunne hoste servere.
Prøvede nemlig selv igår at sætte en server op, men kunne ikke tilslutte til public ip.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 17:49
før jeg fik min HG1311 som blev byttet HG2301 Tilgin

der smækkede jeg da bare en billig snotrouter op efter fiber boksen, fungerede perfekt, ja tv kan man vist godt glemme hvis det er over den digitale boks (derfor jeg bruger HG2301 i dag, den er også fin)

Men i bruger vel bare antenne kablet?
Til top
pmo- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2005
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmo- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 14:53
Jeg har sat den ene af min Synology Diskstations direkte til Maximum routeren fra Waoo, og åbnet for de relevante porte (5000 og 7000) og hvad man ellers bruger, Jeg har allerede en konto hos dyndns, så det kører som det skal. Men hvis jeg vil tilgå den fra mit andet netværk herhjemme bliver det nødt til at være trådløst. Alt det andet skrammel jeg har kører stadig på min gamle router.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ncsnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 15:48
Hej pmo-

Dvs. du godt kan tilgå din Synology fra internettet? Hvordan har du sat port forwarding op på din Maximum router?

\\ n.c.
Til top
pmo- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2005
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmo- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 11:25
Du har givet din DiskStation en ip (min er 192.168.1.104) åben port 80 på router

Du skal også huske at sætte dine netværksinstillinger på DiskStation.
Se under Network på din Maximum router hvad din DNS Server og Standard-Gateway er.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ncsnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 13:20
Har næsten samme konfiguration som dig, blot har min diskstation 192.168.1.101

Under Status -> Wan på min router er min ip adresse 87.104.133.29 - må have fat i Waoo's support, hvis de overhovedet kan hjælpe..... 
Til top
abou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 12:41
Fandt du en løsning? Jeg har netop også købt en Synology NAS og kæmper med at få min Tilgin router til at port forwarde. Jeg synes jeg har prøvet alt, både med templates og custom forwarding, men kan ikke få den til at forwarde.

Har prøvet både med en ftp server og min synology nas, men kan ikke få hul igennem. 
Til top
Engberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Engberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af abou abou skrev:

Fandt du en løsning? Jeg har netop også købt en Synology NAS og kæmper med at få min Tilgin router til at port forwarde. Jeg synes jeg har prøvet alt, både med templates og custom forwarding, men kan ikke få den til at forwarde.

Har prøvet både med en ftp server og min synology nas, men kan ikke få hul igennem. 

I skal være opmærksom på at synology diskstation som standard er sat op til at benytte port 5000.
Og at waoo har reserveret denne netop denne port og derfor ikke kan benytte denne til synology´en hvis du vil tilgå udefra.

Jeg løste problemet ved at ændre opsætningen på min Diskstation til port 5555. (eller en anden port som waoo ikke har lagt beslag på.) Og så forwarde denne i waoo routeren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu