recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Watt eller ægte watt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Watt eller ægte watt?

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:56
Cm8 dykker til ret lave ohm, så forstærkeren skal gerne kunne fordoble effekten ved 4 ohm:)
Tror den dykker til ca 4 ohm?

Intr. Havde jeg gået efter denon avc a1xva brugt hvis du kan kører lpcm fra din blu Ray og ikke bruger 3D

Alternativt havde jeg kigget efter et Nad Master sæt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

En seriøs proucent med et godt produkt, vil ikke frygte, at opgive effektdata med følgende parametre :
8 Ohm
20-20000 Hz
Stereo ( 2 kanaler drevet samtidigt )
THD % ( total harmonisk forvrængning )


Spørger du mig burde det være:
Stereo 0,001% forvrængning 20Hz-20kHz
Effekten i 8 og 4 ohm

Samt fem kanaler 0,001% forvrængning 20Hz-20kHz
Effekten i 8 og 4 ohm

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omvendt, så spiller jeg selv ikke specielt højt, og har aldrig følt behovet for en effektforstærker

Du opstiller en falsk forudsætning her. Effektforstærkere handler mindst lige så meget om lydkvalitet. Jeg er stort set aldrig over 1 watt per kanal, og alligevel har jeg stor glæde af en god effektforstærker.
Ja det er muligt, men nu har jeg altså i mine ører den bedste lyd som jeg har hørt uden for et dedikeret bio-rum. Så synes jeg egentlig ikke at jeg vil gøre mere ved detSmile

Problemet er, at du bruger den falske forudsætning i en tråd, hvor du rådgiver personer, der ikke har udstyr i din klasse. Og disse personer vil jo så blive vildledt og tro, at det også for dem kun er en fordel at skifte, hvis de spiller højt.
Til top
Supertommi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supertommi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 13:02
Hvor heldig kan man være. Man ta'r til fodbold og en god ven har faktisk en stereo forstærker til at ligge som han ikke bruger, og jeg er derfor så heldig at kunne låne den for at teste om det giver en forskel. Det er en NAD Stereo Amplifier 214. Nedenstående link.

Skulle den ikke være fin til at trække fronterne alene? Eller skal der endnu mere smæk på?

Hvordan tilslutter jeg den på den mest optimale måde? Jeg er ude i noget jeg overhovedet ingen erfaring har i?

http://www.tnt-audio.com/ampli/nad214e.html
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 13:10

"Pre out front" til input på 214. og tilslut så cm8 på 214. Very simple.

Size and prize DOES matter! ;-)


Redigeret af Mr. Claude - 24-Marts-2012 kl. 13:23
Til top
Supertommi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supertommi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

"Pre out front" til input på 214. og tilslut så cm8 på 214. Very simple.



Det kom jeg egentlig også rimelig hurtigt frem til Smile Det var jo ik' vanvittig svært. Vil højtalerne have godt af en endnu stærkere effektforstærker?

Allerede nu er effekten ganske fantastisk!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

En seriøs proucent med et godt produkt, vil ikke frygte, at opgive effektdata med følgende parametre :
8 Ohm
20-20000 Hz
Stereo ( 2 kanaler drevet samtidigt )
THD % ( total harmonisk forvrængning )


Spørger du mig burde det være:
Stereo 0,001% forvrængning 20Hz-20kHz
Effekten i 8 og 4 ohm

Samt fem kanaler 0,001% forvrængning 20Hz-20kHz
Effekten i 8 og 4 ohm

Klaus
Med et seriøst produkt, gælder specs for 4 udgange på forstærker/receiver.
Som eksempel for min Denon 4308 gælder, at der ydes 140watt i 8 Ohm, 20hz-20khz, 0,005% THD. Disse specs gælder for front L/R, center, surround L/R, surround back L/R ( 4 udgange ).
Hvis der sættes front height L/R til systemet, er der dog ikke opgivet specs for disse. Men disse højttalere kræver formentlig ikke meget af en forstærker. Alle enheder fødes dog af 9 uafhængige/individuelle strømforsyninger.
Som indikator for kvaliteten af opbygningen, ender enheden op på 18,9 kg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 14:52

Med denon skal man op i avc modellerne før de får ringkerne trafo som de fleste stereo Forstærkere i normal kvalitet har!

Men til prisen er alle modeller fede:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Med et seriøst produkt, gælder specs for 4 udgange på forstærker/receiver.
Som eksempel for min Denon 4308 gælder, at der ydes 140watt i 8 Ohm, 20hz-20khz, 0,005% THD. Disse specs gælder for front L/R, center, surround L/R, surround back L/R ( 4 udgange ).


Altså 7 udgange, der yder den så knapt 140W....
http://www.hometheater.com/content/denon-avr-4308ci-av-receiver-measurements


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Alle enheder fødes dog af 9 uafhængige/individuelle strømforsyninger.
Som indikator for kvaliteten af opbygningen, ender enheden op på 18,9 kg.


Det er da ikke voldsomt. Min gamle stereoforstærker vejede 11 kg, men var kun 2x105W
http://www.nrpavs.co.nz/DenonPMA-920.htm

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Supertommi Supertommi skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

"Pre out front" til input på 214. og tilslut så cm8 på 214. Very simple.



Det kom jeg egentlig også rimelig hurtigt frem til Smile Det var jo ik' vanvittig svært. Vil højtalerne have godt af en endnu stærkere effektforstærker?

Allerede nu er effekten ganske fantastisk!
Et godt udtryk for hvor HELT ligegyldige watt opgivelser er! ;-)
Ja, klart med en bedre og kraftigere effektforstærker som storebror 216, 218 eller 275. Eller måske en Rotel eller Lyngdorf, så vil det bare blive bedre :) Men vil tro at omkring 6-8tkr nypris har du nået max opnåelse.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 17:20
Nu gør ringkerne trafo altså ikke at der kommer meget bedre power i lyden. Brumudstrålingen er bare bedre fra en ringkerne (dvs. den ikke udstråler så meget..) og dermed også effektiviteten. Men er da en lækker kvalitets ting...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omvendt, så spiller jeg selv ikke specielt højt, og har aldrig følt behovet for en effektforstærker

Du opstiller en falsk forudsætning her. Effektforstærkere handler mindst lige så meget om lydkvalitet. Jeg er stort set aldrig over 1 watt per kanal, og alligevel har jeg stor glæde af en god effektforstærker.
Ja det er muligt, men nu har jeg altså i mine ører den bedste lyd som jeg har hørt uden for et dedikeret bio-rum. Så synes jeg egentlig ikke at jeg vil gøre mere ved detSmile

Problemet er, at du bruger den falske forudsætning i en tråd, hvor du rådgiver personer, der ikke har udstyr i din klasse. Og disse personer vil jo så blive vildledt og tro, at det også for dem kun er en fordel at skifte, hvis de spiller højt.
Så tager du fejl af det jeg skriver, eller mener. Trådstarter gør opmærksom på, at denne gerne vil kunne spille højt, og det gør man ikke ustraffet med nogle af de receivere der er bragt i spil. Derfor foreslår jeg f.eks. en mindre Anthem + effektforstærker, eller en af Marantz større modeller.
 
Du tager som jeg forstår det du skriver, udgangspunkt i, at man kan forbedre "Lyden eller lydindholdet", ved anvendelse af effektforstærkere. Den kan man skam også godt - afhængig af, hvilken effektforstærker der benyttes. Men der er minsandten ikke altid at man opnår en lydforbedring med effektforstærkere i forhold til udgangspunktet - receiveren. Det afhænger af kvaliteten af effektforstærkerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu