recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD fortvivelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD fortvivelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Billy-joe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: WD fortvivelse
    Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 08:26
Hejsa med jer alle sammen.

Jeg har lige et spørgsmål ang WD TV.

Jeg overvejer at købe en sådan dims, men hvilken en kan det bedst betale sig at købe, også på længere sigt, og hvad er for og imod de forskellige versioner?

Efter hvad jeg har læst mig frem til, findes der 3 versioner af den? WD TV Media Player, WD TV HD Mini media player og WD TV Live Media Player. Men hvad er forskellen?

Hvilken en kan afspille flest muligt fil formater? Hvilken en kan vise det bedste billede? og hvilken en kan afspille den bedste lyd?

Har læst at der i Live versionen også er internet muligheder, men dette er hverken et for eller imod punkt for vores familie. (Ekstre kabel som babyen kan æde/lege med)

Synspunkter ønsket.
Hjemmebio

PHILIPS 42PFL7404H
PHILIPS HTS3270
SAMSUNG DVD-HR773A
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 09:45
Hej Billy,

jeg vil anbefale du kigger på den nyeste version af WD TV, den som hedder WD TV Live Media Player. Pris forskellen på de tre afspillere er forsvindende lille. Den mindste mini koster omkring 499 og den nye Live kommer til at ligge på omkring 800-999 kroner. Den Aktulle WD TV Hd koster omkring 699.

Forskellen mellem Mini og de 2 andre er at Mini ikke kan afspille film som er kodet i en høj opløsning eks 720/1080 linier, som mange nyere HD film er.

Den største forskell mellem den nye WD TV Live og den gamle WD TV HD er at den nye kan afkode 5.1 Lyd og sende det til dit tv så du ikke behøver en ekstern Souurond forstærker til at afkode lyden fra dine film med sorround lyd.

Derudover kan den tilsluttes direkjte til dit hjemme netværk og du kan derved afspille film på dit tv med den selvom filmen fysisk ligger på din bærbares harddisk inde i sove værelset.

Du kan desuden se billeder og og film som I eksempelvis har oploadet på flikr eller youtube af jeres børn og vise dem for familien, når de kommer forbi på en stor dejligt tv i stuen, og ikke på en lille bærbar skræm.
Det kan du ikke med den gamle WD TV HD

håber dette hjælper dig i din besluting ellers spør igen

Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2008
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 11:36

Som Daskino siger, så skal du nok se på en af de 2 HD bokse, enten den første (WDTVHD) eller den nye (WDTVHD Live). Mini udgaven understøtter ikke HD film

Udover internettilslutningsmuligheden er den nye Live opdateret på en række andre punkter, og er dermed mere kraftfuld, end den første var. Se evt. tråden: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64804&PN=1

Dette resulterer bl.a. i hurtigere menuer og flere funktioner.
Men hvis du ikke har interesse i tilslutning til internettet eller de nye funktioner vil jeg ikke helt afskrive den første WDTVHD boks, da en fordel kan være, at den er meget simpel at manøvrere rundt i.

Det kommer jo selvfølgelig an på hvad du vil bruge den til, og jeg skal også ud og have mig en Live, men jeg synes det lækre ved "den gamle" er, at den er meget overskuelig i menuerne. Det regner vi jo selvfølgelig med at den nye også er, men flere funktioner giver jo som regel flere menuer at "fare vild i".

Billed- og lydkvalitet burde (jeg går ud fra, jeg bliver rettet hvis jeg tar fejl her) være den samme på de to maskiner.

Redigeret af AndersHP - 13-Oktober-2009 kl. 11:37
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2008
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:09

Tjek dette nye link med WD's egen oversigt over de forskellige WDTV:

http://www.wdtvlive.com/products/which

Til top
Billy-joe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 08:00
Vi endte med at købe en WD TV Media Player, og det har været det helt rette valg for os. :o) Vi er yderst tilfredse med dimse, så nu mangler vi blot at få indrettet vores lille tv stue som vi gerne vil have den. :o)

Mange tak for de svar vi fik, de var virkelig brugbare. :o)
Hjemmebio

PHILIPS 42PFL7404H
PHILIPS HTS3270
SAMSUNG DVD-HR773A
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu