recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD hd tv live, netværksproblemer i win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD hd tv live, netværksproblemer i win 7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kelvis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: WD hd tv live, netværksproblemer i win 7
    Sendt: 19-Marts-2010 kl. 22:20
Hej, dette er mit 1 indlæg her i forummet og jeg håber jeg kan få hjælp til min hovedpine som WD boksen er blevet til. Jeg er det man kan kalde hverdags pc bruger og kan hitte ud af de mest basale ting men er altså ikke nogen nørd til it. Mit problem er opstået efter at jeg har erhvervet mig en ny stationær pc med win 7 home edition 64-bit. Da jeg kørte win xp fungerede network shares fint gennem WD live boksen. Men nu har jeg efterhånden brugt en lille måned med alle mulige forsøg på at få det til at virke. Jeg har samtidig købt ny router, en d-link dir-655 extreme n gigabit router. Jeg har googlet og prøvet andres tilgang til det men intet virker. Er det routeren den er gal med eller er der nogle specielle delings indstillinger i win 7, man skal tage hensyn til?
Routeren er installeret efter manualen og det er både gigabit lan og wifi synligt i netværks og delings center. wifi bruges kun til mobilen da bundkortet røg på den bærbare i onsdags :-(. Har den stationære til at køre over Lan og . Jeg kan godt se WD boksen under netværk men når jeg prøver prøver at åbne den, siger den at den ikke kan få forb. til WD boksen pga noget med DNS server der ikke svarer.
Det er også lykkedes at tilgå netværk shares på WD boksen men så spørger den efter brugernavn og adgangskode. Hvilken bruger og hvilket password?????
Håber der er nogle derude der kender lidt til problemet og vil bruge et par minutter på at få min hovedpine til at forsvinde. Har jo ikke købt boksen for at skulle rende frem og tilbage med en usb harddisk, for at se film. God weekend og på forhånd tak for hjælpen
Kelvis
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 00:31
Prøv denne beta firmware.

Men læs lige vedlagte pdf fil først.

Redigeret af Ashanti - 20-Marts-2010 kl. 00:32
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
Kelvis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 01:42
Det prøver jeg som det første når jeg har fri fra arb. Vender tilbage hvis/hvis ikke, det hjælper. Takker Smile
Kelvis
Til top
Kelvis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:30
Er der ikke en venlig sjæl derude, der evt ligger inde med en komplet guide over hvordan man får det f...... network shares til at virke i win 7+WD LIVE boksen. Intet virker for mig og det er efterhånden ved at drive mig til vanvid!!! Cry
Har efterhånden prøvet alt. Er nået så vidt at hvis jeg sætter mediestreaming til kan jeg godt se de film jeg deler i mediacenter men kan kun se 2 film i min film mappe selvom der ligger flere. Når jeg så prøver at gå på network shares ber den om adgangskode. Har fjernet windows live log in et eller andet, som en skrev i en anden tråd. Og logger på som anonym uden pass, hvorpå den siger, kan ikke komme på netværket. Kan også bruge youtube og de andre tjenester. Virkelig belastende at det ikke funker. Nu vil jeg i morgen prøve at smide den nye beta firmware på og se om det skulle hjælpe. Har dog mine tvivl efterhånden og er på randen til at stille boksen i en kasse og smide den på loftet!
Kelvis
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 07:56
det er altså ikke så svært. Men hvis der opstår problemer løser det sig tit ved at tage strømstikket fra og sætte det i igen efter 10 sek.

Her er en guide så du burde få det til at virke:

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu