|
WD kontra Dune |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2012 kl. 13:22 |
Hej.
Overvejer at købe en af de to mediaafspillere,da jeg i forvejen har en usb harddisk. Eller er det bedre med en med indbygget harddisk,er den bedre til at afvikle tingene. Nu har jeg ikke en disse forstand på alle de forskellige mediaformater,men den skal først og fremmest bruges til film og foto. WD live. http://www.proshop.dk/Multimediaafspiller/Western-Digital-TV-Live-Media-Player-2291282.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Dune. http://www.medieafspiller.dk/produkter/14-dune-hd/177-dune-hd-tv-101/ Men de kan vel det samme? Mvh. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De er sikkert lige gode til at afspille film da de bruger samme chipset, men Dune kan intet mere, hvorimod WD kan en del mere via nettet. ( youtube, flingo etc. )
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Foto loader ikke vildt hurtigt på Dune, men jeg ved ikke om det er anderledes på WD. Til film er Dune dog helt i orden og med Yadis installeret, så kører dén del i hvert fald godt. Det er nemmest at køre tingene via en NAS.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Kører det mere stabil med Nas end det vil gøre med en Usb disk. Jeg ved nemlig ikke lige hvor meget jeg kommer til at bruge det,så der ville jeg godt undvære Nas ( til en begyndelse) det kunne jo være det var noget man blev vild med at bruge,og så tilkøbe en Nas senere. Det der Yadis er noget der skal tilkøbes,eller er det med Dune? Mvh. |
|
![]() |
|
Copyright ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Yadis er gratis software man henter på nettet. Dune har modeller med mulighed for interne og eksterne HD. Jeg valgte dune, da jeg havde brug for dts master HD og dolby true digital lyd streaming fra bluray iso samt mkv. filer. Internet browser, Facebook, youtube osv er sløvt på samtlige streamer i forhold til en smartphone, så det bruger kun der.
![]() |
|
Rated R
Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Vi havde de mindste Dune-modeller til test på flatpanelsDK for et par uger siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1334776522 |
|
|
|
![]() |
|
Hej. Har nu læst den anmeldelse af Dune. Med hensyn til Ethernet,hvor stor betydning har det om det er 1Gbit/s eller 100Mit/s . Har det kun betydning hvis man streamer fra nettet,eller har det også betydning hvis man bruger nas? Mvh. Ps.Har en 12/1 forbindelse fra Fullrate. Redigeret af nesager - 18-Maj-2012 kl. 22:25 |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1066 |
Der hvor det giver noget om det er 1Gb eller 100 Mb er under kopiering til usb-diskene f.eks fra kopiering fra Nas eller lignende. Under afspilning betyder det ikke noget...
Har selv en Dune Smart B1, og er godt tilfreds. Og det var en opgradering fra WDTV, grundet den har indbygget BD-drev.
|
|
![]() |
|
Meier ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Hvordan med hastighed når man ser film via USB-HD?. Altså tiden til at loade covers etc. Det er i hvert fald noget der irriterer mig via WDTV - og så det at jeg ikke kan se covers via ReadyNAS, så jeg er "nød" til at bruge USB-HD. Kan man i øvrigt rippe via drevet i Dune B1? - Hvis ja, så skal jeg da lige overveje den en gang til ![]() Bare for at min nysgerrigheds skyld: Hvad bruger du til at rippe? Hilsen Thomas
|
|
![]() |
|
@Maier
Ved du hvilken ethernet hastighed WDTV bruger,Hvilken Usb HD bruger du. Havde selv den opstilling i tankerne,men mener du det kører for langsom,og er der andre begrænsninger. Mvh. |
|
![]() |
|
Når jeg kører Yadis på min Dune (100 mbit/s) så loader den covers på et splitsekund. Det har ingen betydning om du har 1 Gbit/s eller 100 Mbit/s hvis du ikke har en intern disk i afspilleren. En BD-film trækker max. 50 Mbit/s, så der er rigeligt med overhead.
|
|
|
|
![]() |
|
Har lige fundet den her,kunne den ikke være et alternativ til de omtalte.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=60359 Mvh. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |