Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lenn
Ny bruger
Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: WD live og ISO + diverse spørgsmål... Sendt: 06-Februar-2010 kl. 14:49 |
Hvordan er det lige jeg får min WD Live TV til at afspille ISO filer? Jeg har lavet en ISO fra DVD vha. CloneDVD - men jeg kan ikke en gang se mappen med ISO'en på min WD live???
I det hele taget ser det ud som at jeg har et problem med at se alle mapper på min NAS server.
Jeg har en mapper der hedder film, en der hedder billeder og en der hedder musik. I mappen billeder ligger der ca. 20 under mapper - men jeg kan kun se 4 af dem.
Hvis jeg opretter en ny undermappe i mappen film og ligger enten den iso fil eller an anden film-fil i mappen, dukker den heller ikke op under Movies i WD'en - men derimod kan jeg godt se den i file-management i WD'en - er der nogen der har oplevet noget lignender?
Redigeret af lenn - 06-Februar-2010 kl. 15:24
|
Lenn Spang
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Kermode
Bruger
Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
|
Sendt: 06-Februar-2010 kl. 19:38 |
Jeg bruger kun shares, og der skal man jo søger for at det som server server de rigtigt. Kan det være noget med du ikke har sat de rigtige tilladelser på din server?
|
lenn
Ny bruger
|
Sendt: 07-Februar-2010 kl. 10:42 |
De mapper jeg kan se, og de jeg ikke kan se ligger alle i samme mappe: server\Share\billeder osv.
Det ser umiddelbart ud til at WD'en er temmelig langsom til at opdatere mappestrukturen fra serveren? Først efter 3. forsøg lykkedes det at se en nyoprettet mappe med en film i... men billederne kan jeg ikke se - kun 4 mapper ud af de ca. 20?
|
Lenn Spang
|
mrmuck
Ny bruger
Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 6
|
Sendt: 10-Februar-2010 kl. 13:20 |
Hej, jeg overrvejer at købe en WD selv og har derfor læst lidt i dette forum.
Dermed også sagt, at jeg ikke kender så meget til det, men her er min mistanke mht dit problem :
Når du beder maskinen om at vise dine movies, så kigger den efter entydige moviefilformater, så som vob,avi,mov etc.
ISO er et komprimeringsformat i stil med zip og rar og derfor ved
maskinen nok ikke at det er dine film, da det jo også kan være alt muligt
andet.(hvilket vel også er grunden til at iso'erne bliver vist under filemanagement).
Dette er kun en ide og ikke på nogen måde begrundet i erfaringer.
MVH. Muck
|
opzouten
Guld medlem
Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
|
Sendt: 10-Februar-2010 kl. 16:53 |
Min kan sagtens spille iso'er, men har dem så ikke liggende på et netværksdrev, men via usb. Tror det har noget at være med opdateringen. Selv med mit setup er jeg nødt til at gå tilbage til hoved-menu'en og tilbage, for at opdatere nye filer/mapper. Med andre ord er det ikke noget der sker dynamisk.
|
wiggumdk
Bruger
Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
|
Sendt: 10-Februar-2010 kl. 18:53 |
Min kan sagtens afspille ISO filer på mit netværk. Har ikke haft samme problem som trådstarter med at WD TV kun kan se enkelte filer.
|
lenn
Ny bruger
|
Sendt: 10-Februar-2010 kl. 19:22 |
Har fundet fejlen - nu kører det fejlfrit - den afspiller nærmest ALT!
Problemet lå i at jeg kiggee under "Mediaservers" og ikke "Network Shares" - alle mapper og filer er tilgængelige under "Networkshares" Så tak Kermode... og med den nye firmwareopdatering der kom i dag er den jo helt genial... :-)
|
Lenn Spang
|
lenn
Ny bruger
|
Sendt: 10-Februar-2010 kl. 19:24 |
...men hvorfor jeg ikke kan se alle filer under mediaservers er stadig underligt - men pyt - bare jeg kan se dem under "mediaservers"...
|
Lenn Spang
|
kristoffervn
Bruger
Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 77
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 20:48 |
At du ikke kan se dem under mediaserver skyldes formentlig ikke din wd boks, men din server. Den skal have tid til at indeksere filerne, før de kan ses via mediaservers, hvilket godt kan tage tid.
Min NAS fungerer som itunes server, og der kommer musikken heller ikke lige med det samme.
|