recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD Live TV Gen 3 og DTS-HD MA buffer hele tiden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD Live TV Gen 3 og DTS-HD MA buffer hele tiden

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD Live TV Gen 3 og DTS-HD MA buffer hele tiden
    Sendt: 05-August-2014 kl. 10:01
Jeg har et lille drilsk problem som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har rippet nogle af mine Blu-ray film til MKV med DTS-HD MA lydspor, men hvis jeg afspiller dem over kablet gigabit netværk fra min Synology DS214+ skal min WD live buffe data ca. hvert 10 sek. 

Hvis jeg kopierer filen til en USB2 hd og tilslutter lokalt så afspiller den fint.

Alle kabler og netværk er gigabit og rå data flytning kører fint med ca. 7-800 Mbit.

Nogle idéer til hvad jeg kan gøre, er det en indstilling på WD Live jeg har overset?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 14:20
Har WD Live Gigabit netværk?
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 14:38
Gigabit er ikke nødvendigt.. Full bluray er max ~50Mbit. 
Jeg havde samme problem og jeg måtte skifte til NFS protokollen for at få det til at spille..
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:04
Det er da et forsøg værd lige at tjekke det, takker Wink
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 16:37
er WD Live overhovedet kraftig nok til at kunne trække en bluray rip med DTS-HD? syntes jeg kæmper med min bare for at få den til at spille Almindelige Hd film.. :/
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 16:48
Jeg har ingen problemer så længe det er fra en lokal USB hd.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 16:55
så skal jeg da have gjort noget ved min, for fy fanden den er langsom.. Prøv NFS, som skrevet.. det har altid løst mine problemer på min Dune

Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 20:18
Både SMB, MAC og NFS var slået til på Synologyen, så jeg har slået SMB og MAC fra, og nu kører filmen uden af buffe, MEN hold da op hvor tager det lang tid at starte filmen. Der går flere minutter hvor den står og tænker, men når den endelig kører er alt OK.

Har I oplevet samme problem? - 

#Nitrotg, er det det samme du oplever?

Redigeret af Preps - 05-August-2014 kl. 20:19
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Jeg havde samme problem og jeg måtte skifte til NFS protokollen for at få det til at spille..

Det er jeg med på, men OP skrev at han havde Gigabit netværk og det er jo ret ligegyldigt, hvis WD'en ikke har...

Redigeret af Pallec - 05-August-2014 kl. 20:51
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Både SMB, MAC og NFS var slået til på Synologyen, så jeg har slået SMB og MAC fra, og nu kører filmen uden af buffe, MEN hold da op hvor tager det lang tid at starte filmen. Der går flere minutter hvor den står og tænker, men når den endelig kører er alt OK.

Har I oplevet samme problem? - 

#Nitrotg, er det det samme du oplever?
Det tager lidt tid før filmen starter hos mig også, men tror max det er 10 sekunder.

Er den fuldt opdateret?

Redigeret af pinkytk - 07-August-2014 kl. 10:56
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er jeg med på, men OP skrev at han havde Gigabit netværk og det er jo ret ligegyldigt, hvis WD'en ikke har...

Ja enig :)

Redigeret af pinkytk - 07-August-2014 kl. 10:55
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 11:04

Det tager lidt tid før filmen starter hos mig også, men tror max det er 10 sekunder.

Er den fuldt opdateret?

Ja, der er seneste firmware på.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu