|
WD Mybooklive står og blinker = ingen forbindelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lazzeeh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2013 kl. 15:37 |
Hej.
Jeg har nu siddet i et par timer og søgt en masse for at løse mit problem med min NAS WD mybooklive 2tb. Jeg har lige været på ferie og før dette overførte jeg noget til den hvor der var fin forbindelse. Da jeg skulle bruge den idag, står den og bilnker grønt hver 10 sekund og jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er godt eller skidt (helt godt er det ikke, da jeg ikke kan få forbindelse til den). Jeg kan ikke logge ind på Dashboard og heller ikke se den i Finder (Mac). Jeg er ved at være halv desperat da der ligger en masse ting på den, så har set på noget hvor man kan skille NAS'en ad og tage harddisken ud - men håber det kan undværes. Er der nogen der har været ude for samme problem eller har en ide til hvad jeg kan gøre?
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Online Point: 1234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Manualen side 127: Hvis der blinkes grøn tyder det på at der skrives eller læses fra disken, prøv eventuelt at fjern netkablet i noget tid og se om det holder op og genstart så NASen. Hvis ikke det har nogen effekt, så prøv at genstart den ved hjælp af at holde reset knappen inde i 4 sekunder.
/ask |
|
![]() |
|
lazzeeh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
Tak for svaret!
Har prøvet det med at reset et par gange, men ikke nogen ændring. Kan prøve det med netkablet - igår aftes (efter den havde stået tændt hele dagen), kom der endelig et fast grønt lys, men kunne stadig ikke forbinde til den. Hertil morgen blinker den igen. :( |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Online Point: 1234 |
Holder den op med at blinke når du trækker netkablet? hvis ja, så prøv at forbind den direkte til din PC (er beskrevet i manualen).
/ask |
|
![]() |
|
Nej den blinker stadig hver 10 sekund..
Har også prøvet at sætte den til direkte men der sker heller ikke noget.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |