|
WD NAS Servere, MyBookLive |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
el@laursens.dk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2012 Sted: Kolding, Danmar Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2012 kl. 15:23 |
Jeg valgte at købe en 2 TB Mybooklive fra WD til at have min musik liggende på, så jeg kunne føde mit Sonos anlæg med mine gamle CD'er
Det virkede godt og overraskende let - dog tog det en hulens tid at få CD'er overført og få rettet til med de stave og indholdsfejl, der viste sig at være der. Derfor valgte jeg at købe en ekstra server (1TB), som skal stå et andet sted og kun være min sikkerhed ved brand/indbrud osv. MEN.... det er godtnok noget bøvl. Kan ikke rigtigt få dem begge 2 på samtidigt. Måske fordi WD default har navngivet dem MyBookLive. Jeg har dog omdøbt den ene, men alligevel kommer den anden ikke frem under netværket Hvis jeg kører medsendte software, ser det ud som om, den finder disken, når den søger - men tillader ingen access. Umiddelbart ser det også ud som om, jeg kan se en IP adresse - men der svares ikke på denne (jeg har kørt analyseværktøjet, som siger, at enheden på den IP adresse ikke tillader access) Skal det virkeligt være umuligt at smide en NAS i hver sit kabel og finde dem begge .... eller hvad gør jeg?
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lad den ene være forbundet med RJ45 og smid den anden på din pc (USB) & se om ikke det virker. Uden at kende til dem står de sikker begge som default til at bruge 192.168.0.1 som IP og konflikter derfor.
|
|
![]() |
|
el@laursens.dk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2012 Sted: Kolding, Danmar Status: Offline Point: 5 |
Hej. Den første ligger på http://192.168.1.111/UI/, den næste ser ud som http://192.168.1.163/UI/ - men der kommer jeg så ikke på. Der er ingen USB på - net er rent netværk
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/DAN/4779-705058.pdf
Side 87, opret safepoint til anden WD Mybook live P.S. RTFM ![]() Redigeret af clausols1 - 13-Marts-2012 kl. 20:47 |
|
![]() |
|
Hejsa. Det har jeg faktisk prøvet. Men selv om disk 2 står fint og lyser grønt på enheden, kommer den heller ikke frem som backupmulighed :(
|
|
![]() |
|
Hmmm, som sagt kender jeg ikke enheden (sorry for RTFM
![]() Begge diske virker når de er tilsluttet en af gangen, korrekt ? Har du prøvet at give dem statisk IP ? /claus Redigeret af clausols1 - 14-Marts-2012 kl. 06:57 |
|
![]() |
|
Ideen var sådan set OK, men desværre virkede den ikke. Det er en lidt længere udredning. Da jeg startede med at sætte begge på, viste netværket kun min gamle disk. Jeg prøvede derfor at fjerne min første og lede efter nummer 2. Det lykkedes fint - og jeg lagte en enkelt CD over bare for at checke om alt kørte fint.
Jeg ville så via softwaren gå ind og ændre navnet, men det kunne jeg ikke få lov til. Disken ligger som IP - men jeg får ikke lov at entrere fra IP adressen. På det tidspunkt satte jeg disk 1 på igen og ledte efter den. Softwaren ville ikke vise den, men i stifinder viste det sig, at jeg under "Computer" kunne se disk 2 - og pludselig kunne se disk 1 under "netværk" - ikke helt almindeligt, men dog kunne jeg starte med at kopiere. Efter 280 GB overførsel, mistede jeg helt forbindelsen til dem begge 2. Jeg trak strømmen fra routeren og rebootede - efter det var det min "z" drev ikke længere under "Computer". Jeg brugte WD software igen, og fandt så disk 1 , gav den er drevnummer, og så kørte den. Men disk 2 kom aldrig frem igen. Nej - jeg har ikke prøvet statisk IP - og ved egentligt ikke, om jeg kan det - for når jeg ikke kan komme ind på disken, kan jeg vel ikke ændre den? Men det kunne være en mulighed. Jeg vil prøve at undersøge på disk 1 softwaren om der kan angives fast IP - og kan der det, må jeg prøve at sætte disk 2 på alene og se, om jeg kan finde den igen og ændre.
|
|
![]() |
|
gismo2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2009 Status: Offline Point: 51 |
Prøv at slukke for din router og genstart med begge 2 på ,virker hos migbruger ikke wd softvare
Redigeret af gismo2 - 14-Marts-2012 kl. 10:47 |
|
![]() |
|
Måske et dumt spørgsmål, men er du sikker på at disk 2 virker ?
|
|
![]() |
|
Hm.... ikke andet end jeg jo har lagt noget ind. Så skal den i alt fald være gået i stykker undervejs. Men jeg tror den gør - dioden skifter, og jeg kan høre, den kører
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |