|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
trikztar ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2004 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 24-Juli-2009 kl. 10:52 |
Hej, her er endnu et spørgsmål vedr. WD TV.
Jeg har netop fundet ud af, at de fleste af mine .mkv-filer har dts-lyd, hvilket jo kan give nogle problemer, når der skal lyd ud af WD TV. Vil en Musichall DAC (http://www.musichallaudio.com/detail.php?p=68) tilsluttet via optisk kabel kunne klare opgaven (jeg kan umiddelbart godt leve med kun at have stereo), eller skal jeg have en decideret dts-dekoder? Citat fra Music Hall:
Eller betyder ovenstående i fed, at kilden skal være i stereo? Redigeret af trikztar - 24-Juli-2009 kl. 10:54 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Kilden skal være i Stereo...
Men du kan masse-konvertere dine filer fra DTS til AC3 (Dolby Digital) med PopCorn MKV AudioConverter. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
trikztar ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2004 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Tak for svaret - jeg sidder netop og bruger dit program nu. Dog håber jeg en firmware upgrade på et tidspunkt løser problemet, da det er træls at skulle konvertere lyden hver gang, man vil afspille en videofil med dts-lyd.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Du skal ikke forvente, at en firmware-opgradering kan introducere DTS downmix, da DTS (firmaet) så vil afkræve licens-betalinger for samtlige WD TV-enheder, der allerede er solgt.
Det er nok mere sandsynligt, at WD går samme vej som PopCorn Hour, nemlig at introducere en ny model, hvor licensprisen til DTS er indberegnet i salgsprisen fra starten. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |