Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
s_kirch
Ny bruger
Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 17
|
Emne: WD TV hakker ved afspilning Sendt: 20-Januar-2011 kl. 13:50 |
Hej
Jeg har søgt dette forum og fundet flere indlæg omkring dette, men ikke noget der helt minder om mit problem.
Min WD TV som jeg streamer fra via kabel fra router (Telenor), hakker ved afspilning af nogle filer. Specielt er det et problem ved afspilning af kamera video-optagelser på nogle få minutter - filerne fylder typisk mellem 100 og 200 mb. Det samme problem oplever jeg ved vob-filer. Derimod har jeg ingen problemer med at afspille større avi-filer.
Forslag til hvor problemet kan ligge?
På forhånd tak :o)
Søren
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
|
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:46 |
hvad streamer du fra, en nas eller en pc eller andet?
Har du prøvet samme filer fra en usb enhed og se om det er samme problem?
Theilo
|
 |
Ras_K
Bruger
Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:32 |
Hej Søren
Vi har en WD TV Live. Her havde vi også pludseligt hakkende afspilning af VOB-filer. Måske kom det efter opdatering af firmware til Ver. 1.04.10_V ?
Jeg lavede Roll back til Firmware Ver. 1.02.21_V, og det hjalp på problemet!
Vi afspiller fra WHS over kablet netværk.
Link til firmware:
Mvh Rasmus
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 21-Januar-2011 kl. 18:44 |
Måske det var en ide at prøve nyeste firmware istedet for 1.04.10
1.04.17 ligger derinde nu og kører fint her
Theilo
|
 |
s_kirch
Ny bruger
|
Sendt: 22-Januar-2011 kl. 20:11 |
Hej
Tak for jeres svar.
Jeg streamer fra en pc og har forsøgt mig med et usb stick, hvor filerne ikke hakker...
Jeg mener at have læst et sted, at Telenors router (Zykel) ikke er optimalt 'grej' til streaming - desværre er den låst pga job. Kan det være her problemet ligger?
Jeg må evt forsøge med ændring af frimware. Andre forslag? :o)
På forhånd tak for hjælpen!
Søren
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 22-Januar-2011 kl. 21:00 |
Evt sætte en router efter telenor's router og lav dit eget netværk, hvor alle delene er koblet til istedet for den router du har nu.
Om det er optimalt?
Aner det ikke men jeg har samme opsætning her, dog bare på stofa og det kører fint.
Fordelen (min mening) er at du selv kan sætte dit netværk op med faste ip adresser og andre indstillinger, og vil stadig køre hvis man på et tidspunkt, skal have ny udbyder, eller anden router fra udbyder.
Theilo
|
 |
MikkelSteen
Ny bruger
Oprettet: 31-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 5
|
Sendt: 22-Januar-2011 kl. 23:52 |
Hej Søren
Jeg har opdaget, at når jeg afspiller videofiler, der er optaget med vores gamle Canon Ixus kamera (avi-filer), så hakker billedet, og min teori er, at frame raten er forkert til WD TV Live.
Kameraet optog ukomprimeret avi-filer i 30 fps, og WD TV Live kan kun afspille 24, 50 eller 60 fps. Når jeg manuelt prøver at skifte mellem de forskellige frame rates på WD TV Live, så ændrer den måden, den hakker på i avi-filerne. I nogle tilfælde stopper lyden lige pludselig, mens billedet spiller videre.
Du kan opleve noget lignende, hvis du har indstillet frameraten til standard 50 fps (hz) og afspiller en mkv-fil med et blu-ray rip med 24 fps. Den hakker også, men indstiller du WD TV Live til 24 fps, så kører den helt glidende.
Mvh,
Mikkel
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 00:25 |
MikkelSteen skrev:
Når jeg manuelt prøver at skifte mellem de forskellige frame rates på WD TV Live, |
Hvordan gøres dette?
(Hverken manual eller google har hjulpet)
Beklager, fandt selv svaret. Video/Audío settings. Stod til HDMI auto.
Den vælger vel det rigtige uanset om man kommer med DVD, BD, MKV h.264 eller AVI XVID?
Redigeret af mgmg - 23-Januar-2011 kl. 00:37
|
Kuro
|
 |
MikkelSteen
Ny bruger
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 00:41 |
Det er ret nemt (min er koblet til via HDMI, og punkterne herunder er derfor til den tilslutning):
- I hovedmenuen (kommer du til ved at trykke på 'Home'-knappen) bladrer du ned til 'Settings' og vælger den
- Vælg derefter menupunktet 'Audio/video'
- Tryk 'Enter' på den første linje 'Video output'
- Tryk 'Enter' på 'HDMI'
- Du får nu en liste frem med de mulige opløsninger og frame rates, du kan vælge i mellem. I bunden af listen står de tre, jeg plejer at skifte mellem: 1080p 24Hz, 1080p 50Hz og 1080p 60Hz.
- Vælg den opløsning og frame rate, der passer til det, du skal afspille ved at bruge piletasterne og afslutte med et tryk på 'Enter'. Typisk 24Hz til Blu-ray, 50Hz til DVD Pal-format og 60Hz til DVD NTSC-format.
Mvh,
Mikkel
|
 |
MikkelSteen
Ny bruger
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 00:47 |
OK, jeg postede så lige mit svar, mens du rettede dit
Som jeg forstår det, så går den ikke så meget op i frame raten på det content, du afspiller. Min WD TV Live skifter ikke tv'et rundt mellem de forskellige Hz, som min Blu-ray afspiller fx gør, når jeg smider 24p indhold i den, selvom WD TV Liven står til HDMI (auto). Og det er faktisk ret irriterende.
Auto indstillingen virker mere som et hardware handshake, hvor den spørger tv'et, hvad dets maksimale mulige opløsning og frame rate er, og så vælger den det. Hvis man selv ønsker at tvinge tv'et til noget andet, så bruger man det manuale valg.
Nogen der ved mere om dette?
Mvh,
Mikkel
Redigeret af MikkelSteen - 23-Januar-2011 kl. 00:49
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:25 |
Jeg oplever ofte motion judder. Det tyder på at auto er en dårlig idé.
Men burde man ikke vælge:
DVD NTSC: 480i
DVD PAL: 576i
Deinterlacing og upscaling er næppe top$ i en box til 6-700 kr
|
Kuro
|
 |
s_kirch
Ny bruger
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:41 |
Hej
Det er faktisk optagelser fra et Canon Ixus kamera jeg har problemer med. Jeg har forsøgt at ændre settings under Video som beskrevet, men desværre uden resultat.
Jeg har ikke forsøgt mig med løsningsforslag med en ekstra router. Hvordan vil det i øvrigt kunne laves uden at den nye router på en eller måde skal gå gennem Telenor Zyxel-router?
Kan fejlen ligge i, at pc'en, hvorfra der streames efterhånden er af ældre dato (+længe siden den er blevet geninstalleret) og måske derfor ikke klarer at streame? Kan man på nogen måde teste/måle dette?
Mvh Søren
|
 |