|
WD TV hakker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2015 kl. 00:10 |
Hej alle sammen.
Jeg ville lige høre om der er andre end mig der har lidt problemer med at afspille film fra en synology ds413 NAS server, hvor filmene er som mkv og billedet hakker når panorering i billedet. Det er ikke meget men det er nok til at det er træls at se på. Både min server og min wd tv har den nyeste firmware. Jeg har kunne læse mig til herinde, at folk som har wd live tv har haft lidt hen af samme problem, hvor der var et hz i opløsningen der drillede - dette har jeg dog ikke prøvet at kigge på med min egen wd tv, men noget som jeg vil kigge på. Men ville lige høre om der er andre end mig der har disse oplevelser ? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er "film" jo mange ting. Hvilken opløsning og fps (hz) er de i?
Går ud fra det er DVD'er og/eller BD'er du har rippet. Lavede du nogen konvertering da du rippede dem?
|
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
Det er i 1080p med 24hz og det er BD
Selvfølgelig er det film som jeg har rippet af min egne, hvad skulle det da ellers være???? Der er ikke blevet lavet nogen form for konvertering da de blev rippet. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Lyder som om du viser 24hz film ved 50hz. Kan WDTV ikke selv ændre refreshrate der passer til filerne? Det mener jeg da at huske.
|
|
![]() |
|
Flemming K. Jensen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Har selv et par WD TV og det lyder nøjagtigt som Nagash skriver.
WD TV kan indstilles til at tilpasse kildens framerate, det er slået fra som default. Setup > Audio/Video Output > Video Output > HDMI > Auto > Auto > On
Redigeret af Flemming K. Jensen - 03-Januar-2015 kl. 07:14 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Det kunne jo være film du selv havde filmet/optaget, noget du havde downloadet, eller andet. Jeg spurgte, da du ikke gav' så mange detaljer.
|
|
![]() |
|
Super det er da noget jeg lige skal have leget lidt med :-) håber st det løser problemet da jeg er lidt træt at det andet.
|
|
![]() |
|
Jeg har hermed ændret i indstillingerne som Flemming k forslog og er blevet testet lidt, hvor det ser ud til at det har løst problemet men det kræver lidt flere test:-)
Men skal nok lige give en tilbage melding:-) |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er helt sikkert det, der var problemet. Det siger jo sig selv, at 24hz konverteret til 50hz giver problemer :)
|
|
![]() |
|
JayQ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2012 Status: Offline Point: 237 |
Fedt fedt. Det har jeg ikke været klar over. Det har hjulpet hos mig også.
Nogen der ved om der kan ændres noget så CEC styring ikke er så langsomt? |
|
![]() |
|
Det tror jeg desværre ikke, der er noget at gøre ved.
Eneste mulighed er at slå CEC fra, og så købe en multi remote med "aktiviteter".
|
|
![]() |
|
Godt at se at der også var en oplysning du kunne bruge :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |