recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV HD Media Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV HD Media Player

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
polakker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV HD Media Player
    Sendt: 06-December-2009 kl. 23:08
Jeg har lige købt en WD TV HD Media Player og den fungerer ikke optimalt. Jeg har brugt flere timer på den, så håber nogle herinde kan hjælpe mig.

Jeg har umiddelbart sat det rigtigt op.
wd tv er koblet til tv'et via hdmi-stik, og wd tv er koblet til en router som er koblet til nettet.

Jeg kan godt finde min computer fra wd tv, og se der ligger mapper, men kan overhoved ikke afspille nogen film (selv de film der lå deri i forvejen). Jeg har derefter prøvet at koble en ekstern harddisk til wd tv og prøve at afspille samme film derfra, og det virker fint.
Idéen ryger bare lidt hvis jeg hver gang skal overføre filmene til den eksterne harddisk, og så over i wd tv.

Den har også fået en anmeldelse på dr i "so ein ding", men kommer aldrig helt så langt...

Så, hvordan får jeg den til at virke, skal den over i en bestemt mappe, eller hvad gør jeg?

På forhånd tak!

Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 03:29
Du skal sætte permissions på de mapper du vil spille fra. Hvis du bare browser uden at logge ind så skal man bruge brugere "everyone" (det hedder den i den engelske version, aner ikke om man kalder det noget andet på dansk)
Klik properties/security og tilføj som bruger 'everyone', som skal have adgang til at read & execute/List folder Contents/Read

Ved ikke om det hedder noget andet i dansk version
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 16:50
Hvor finder jeg properties henne? har stort set ledt alt igennem uden resultat...
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af polakker polakker skrev:

Hvor finder jeg properties henne? har stort set ledt alt igennem uden resultat...

På PC'en højreklikker du på den delte mappe og vælger egenskaber. Derunder kan du finde deling/ sharing, og sætte de brugere op, der skal have adgang til mappen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 22:43
Okay, jeg troede det var "wd tv" vi snakkede om.
Den viser den deler filer med alle, og tog også skrivebeskyttet fra i håb om det var det. men desværre.
Har I andre forslag?

Jeg synes bare det virker meget mærkeligt at den ikke engang kan afspille de filer som lå i mappen i forvejen. Selv windows media player kan afspille dem...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 16:47
cool nok. Har fået den til at virke...
Nu støder jeg bare på et andet problem.. Jeg kan ikke finde de film jeg har liggende på computeren. Har prøvet at lægge film over, præcis det samme sted hvor der allerede lå nogle små standardfilm som den godt kunne læse, men den kan ikke afspille den.
Hvad kan problemet være? (det er en mkv fil, og det virker på wd tv)

Er det fordi jeg lægger filmene forkert over....
Har prøvet at trykke på "network shares", men den beder om en kode jeg ikk aner hvor jeg skal ha' den fra. Ved ikk om det er der problemet ligger.
Til top
boogi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Maj-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 14:30
har du husket at slå de pc's firewall fra. du har vel ikke lavet SMB portforwarding på routeren vel.....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 16:44
Firewall'en er også slået fra. Jeg ved ikke hvad SMB er, så det tror jeg ikke jeg har (har bare givet den en kode)
Men kan stadig kun se de 3 film på 800 mb, men ikke iso-filerne :S
I mappen hvor filerne ligger er der også en ekstra divx mappe som indeholder noget, Temporary Downloaded Files, DivX Author – Create DivX Movies osv, men det har vel ikke noget med det at gøre?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu