recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV kan ikke finde NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV kan ikke finde NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
det.dean Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV kan ikke finde NAS
    Sendt: 19-September-2010 kl. 17:19
Hej

Er lidt ny i feltet angående NAS og WD tv live. Men da jeg var træt af at skulle sætte computer til anlæg og tv hele tiden, og skifte dvd'er osv, valgte jeg at investere i en Synonlogy DS210J med en 2tb disk i, sammen med en wd tv live. (anbefalet af en ven med samme system)

I starten gik det fik, og det hele spillede perfekt, men pludselig kunne jeg ikke finde min NAS på WD TV'en mere. Jeg prøve at genstarte begge enheder, og skifte net kabel og det hele, men intet virkede. Så fandt jeg ud af min computer stadig have forbindelse til NAS'en, så der kunne problemet ikke være, og WD TV'en kunne godt finde min computer. Så fandt jeg på en side at jeg skulle tillade nogle porte i Synonlogy'ens firewall (port 137, 138, 139 og 445), så det gjorde jeg, samt jeg gav tilladelse til WD TV'ens ip-adresse. Det gjorde så at WD TV'en kan finde min NAS i "network shares", men når jeg prøver at forbinde til den får jeg "this network share cannot be accessed".

Lige nu ved jeg ikke hvad jeg mere kan gøre, så vil høre om nogle af jer har et godt råd?

//det.dean
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 17:26
slet alle login informationer i wd tv network menu og genstart.

Slå auto login til hvis det derefter kører.

Evt give wd en fast ip adresse, og synology en fast ip adresse.(hvis ikke de har det i forvejen)

Theilo
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 17:32
Super. Jeg siger 1000 mange tak for det hurtige gode svar. Nu spiller det hele igen :)

Men må man spørge hvad fejlen er? :)
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 18:02
Det var godt at det virker.

Det kan være en opdatering på pc/ eller et eller andet du har lavet om, og så lige pludselig virker det bare ikke.

Har du faste ip adresser på wd og synology?
Jeg har givet mine faste ip og det kører uden bøvl.

Theilo
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 19:10
Okay, jamen så ved jeg at det også skal prøve hvis der skulle ske noget ligende igen :)

Det hele er sat op med fast ip nu - wd'en var ikke før. Så satser på det hele vil køre fejlfri nu :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu