Hej
Er lidt ny i feltet angående NAS og WD tv live. Men da jeg var træt af at skulle sætte computer til anlæg og tv hele tiden, og skifte dvd'er osv, valgte jeg at investere i en Synonlogy DS210J med en 2tb disk i, sammen med en wd tv live. (anbefalet af en ven med samme system)
I starten gik det fik, og det hele spillede perfekt, men pludselig kunne jeg ikke finde min NAS på WD TV'en mere. Jeg prøve at genstarte begge enheder, og skifte net kabel og det hele, men intet virkede. Så fandt jeg ud af min computer stadig have forbindelse til NAS'en, så der kunne problemet ikke være, og WD TV'en kunne godt finde min computer. Så fandt jeg på en side at jeg skulle tillade nogle porte i Synonlogy'ens firewall (port 137, 138, 139 og 445), så det gjorde jeg, samt jeg gav tilladelse til WD TV'ens ip-adresse. Det gjorde så at WD TV'en kan finde min NAS i "network shares", men når jeg prøver at forbinde til den får jeg "this network share cannot be accessed".
Lige nu ved jeg ikke hvad jeg mere kan gøre, så vil høre om nogle af jer har et godt råd?
//det.dean