recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live -afspille hvorfra?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live -afspille hvorfra?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live -afspille hvorfra?
    Sendt: 22-November-2009 kl. 22:31
Hvor er det bedst at afspille fra?
USB disk?
Netværk?
Eller media servers? (er dog ikke klar over hvad dette er?)
 
Har lige prøvet at tilslutte en USB den ser ud til at respondere bedre end når jeg kigger i netværk hvor jeg har shared nogle mapper på en windows pc.
 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 06:02
Der må da være andre med WD TV Live, som kan sige noget om streaming via netværk (Networked shared).
Hos mig går der omkring 30-40 sek. inden der er hul igennem.
Hvordan er det hos jer?
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 06:26
Mit foreslag går på at du udelukkende bruger netværket til at overføre medie filer fra alle dine computere til WD TV's (eksterne) harddisk(e).
 
Så har du backup'en i orden, og al afspilning foregår lokalt. På den måde er alle filer altid tilgængelige, også selvom alt andet udstyr er slukket. Og man undgår lange ledetider over netværk efter filer der måske / måske ikke er tilgængelige.
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Mit foreslag går på at du udelukkende bruger netværket til at overføre medie filer fra alle dine computere til WD TV's (eksterne) harddisk(e).
 
Så har du backup'en i orden, og al afspilning foregår lokalt. På den måde er alle filer altid tilgængelige, også selvom alt andet udstyr er slukket. Og man undgår lange ledetider over netværk efter filer der måske / måske ikke er tilgængelige.
Har ingen ønsker om at have en ekstern Disk sat på min WD TV.
Synes lidt fidusen med den lille boks er netop at den er lille, uden noget tilbehør.
Så network shared er ikke optimalt?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:24
Jeg bruger network shares på en Asrock ION 330 med windows 7. Skal medgive at der var lidt problemer i starten, med at få den til at se mapperne, men efterfølgende har jeg ikke oplevet nogen problemer. Filmen starter også med det samme, og navigations-hastigheden er også fin. 

Det eneste der kan være lidt irriterende er, at man er nødt til at reboote wdtv'en hvis man har lavet ændringer i sine shares. 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:51
Mon det har nogen betydning om man bruger dynamisk eller fast IP?
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Der må da være andre med WD TV Live, som kan sige noget om streaming via netværk (Networked shared).
Hos mig går der omkring 30-40 sek. inden der er hul igennem.
Hvordan er det hos jer?


Bruger custom firmware og mounter mine cifs shares - streaming går igang med detsamme. Og man er udenom problemet med at wd tv live ikke kan finde ens network shares (selvom jeg pt ikke har det problem)


Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Mon det har nogen betydning om man bruger dynamisk eller fast IP?


Har via min router givet alle mine devices og pc'ere en fast ip og det virker :)
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Mit foreslag går på at du udelukkende bruger netværket til at overføre medie filer fra alle dine computere til WD TV's (eksterne) harddisk(e).
 
Så har du backup'en i orden, og al afspilning foregår lokalt. På den måde er alle filer altid tilgængelige, også selvom alt andet udstyr er slukket. Og man undgår lange ledetider over netværk efter filer der måske / måske ikke er tilgængelige.
Har ingen ønsker om at have en ekstern Disk sat på min WD TV.
Synes lidt fidusen med den lille boks er netop at den er lille, uden noget tilbehør.
Så network shared er ikke optimalt?


Overførsel til ekstern disk tilsluttet er meget langsom - 6-8 MB/s under bedste forhold, det er nu lidt sjovere på gigabit netværk og network share hvis man nu har en filserver stående.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Hvor er det bedst at afspille fra?
USB disk?
Netværk?
Eller media servers? (er dog ikke klar over hvad dette er?)
 
Har lige prøvet at tilslutte en USB den ser ud til at respondere bedre end når jeg kigger i netværk hvor jeg har shared nogle mapper på en windows pc.
 


Har haft mine problemer med at få den til at finde windows 7 shares men nu kører det fint, uanset om jeg bruger mount funktion i custom firmware eller via network shares.

Anbefaler selv custom firmware - ideen med at man kan ftp'e og telnette ind er fin, og man kan reboote via telnet når ens folders skal updateres (bruger navn: root og komandoen reboot -f) og ikke mindst mount funktion er genial :)

Tips er:
Guest kontoen skal have adgang
Mine shares starter alle med ! - feks !Film (underlig detalje men det virker)
Fast ip til pc og devices.
Share pc'en skal være i "Workgroup"
Tænde for services - Computer browser + (Network DDE + Network DDE DSDM kun i XP)

Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:43
Ok takker for feedbacken M-P-A
Er dog ikke helt med på de tekniske ting du beskriver; Mount, costum firmware.Dead
 
Jeg er ved at lave en Server, men er i tvivl om jeg bør installere WHS eller Win 7.
Mon der er forskel på dette i den problemstilling jeg beskriver? Eller er WHS vs win 7 hip som hap?
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Ok takker for feedbacken M-P-A
Er dog ikke helt med på de tekniske ting du beskriver; Mount, costum firmware.Dead
 
Jeg er ved at lave en Server, men er i tvivl om jeg bør installere WHS eller Win 7.
Mon der er forskel på dette i den problemstilling jeg beskriver? Eller er WHS vs win 7 hip som hap?


http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=2439.0

Der er et link til custom firmware, man kopierer den udpakkede fil over på en usb stick - ændrer i wdtvlive.ver (til en højere firmware end den der er på maskinen, så spørger maskinen om du vil update firmwaren.
Efter endt update har man så mulighed for at ftp'e til maskinen og ændre i opsætningen på maskinen, deraf nets.mounts filen som ligger i \conf\ på maskinen - der har jeg feks mappet mine 4 shares ind som wd tv live maskinen automatisk loader, så tror maskinen tror det er at local drives tilkyttet usb sticken selvom det er network shares.

Når man har prøvet proceduren 1 gang, tager næste gange max 5 minutter - og hvis der kommer en firmware update så gemmer man bare net.mounts filen og ligger ind igen.

Mht hvilket os så ved jeg det ikke helt, har prøvet windows 7 som server men syntes det var lidt tungt for en filserver, så er gået over til windows server 2008.

180 Dage trial http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/trial-software.aspx


Redigeret af M-P-A - 25-November-2009 kl. 20:21
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu