recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live - B-rad firmware - erfaringer søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live - B-rad firmware - erfaringer søges

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg bruger b-rads pga mouting.

Det var også derfor jeg installerede det.. Jeg kan sgu bare ikke få det til at virke med min Synology.
Hvordan ser din tekststreng ud?

Mvh.
Kristian
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:

Jeg bruger b-rads pga mouting.

Det var også derfor jeg installerede det.. Jeg kan sgu bare ikke få det til at virke med min Synology.
Hvordan ser din tekststreng ud?

Mvh.
Kristian
Jeg er ikke helt sikker på hvilken af teststrengene der virker men har dem alle 3 stående:

xmount //192.168.1.100/!Drama Drama cifs
xmount //192.168.1.100/!Drama Drama nfs
xmount //192.168.1.100/mnt/!Drama Drama nfs

har så også samba.app.bin liggende på USBén sammen med netmounts.

Du skal evt. pille strømkablet og USB fra nogle gange. Lige pludselig er der hul igennem under USB film

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 23:08

Jeg er ikke helt sikker på hvilken af teststrengene der virker men har dem alle 3 stående:

xmount //192.168.1.100/!Drama Drama cifs
xmount //192.168.1.100/!Drama Drama nfs
xmount //192.168.1.100/mnt/!Drama Drama nfs

Cool, tak
Tror dog at jeg har fundet svaret på mine bønner :)

Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 00:05
Ja WD TV live har ikke sådan nogle fine muligheder, men igen så er den også i en helt anden prisklasse.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 07:48
Det er korrekt og jeg vil da også betænke mig ved at skrotte min WD TV Live, men skulle jeg ud nu og købe ville jeg nok overveje om ikke jeg skulle spare de sidste 500 kr. op... Jeg ærgrer mig i hvert fald nu...
Dette skal dog alene ses ud fra at mine børn ikke intuitivt kan bruge WD´en... og det var derfor jeg købte den, da min Xbox jo ikke kan trække HD-materiale. Det gør det jo dog formidabelt stadig med børnenes film... Smile

Mvh.
Kristian
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 21:19
Hej igen,
virker upnp understøttelsen fint under b-rad's firmware.
Jeg bruger TVersity og det virker jo fint under WD's egen firmware.

Mvh
Jesper
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 21:22
Altså det virker, men jeg kan ikke få covers til at virke under UPNP ej heller afspilning af ISO-filer...
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 13:38
First of all....jeg er ikke den store nørd/koder :) 

Derefter: Har lige investeret i en WD TV LIVE samt usbharddisk, og er ved at finde hoved og hale i custom firmware som virker spændende.  Når jeg læser på b-rads hjemmeside side, synes jeg dog der er rigtigt mange ting jeg ikke aner noget om så spørgsmålet er om man godt kan bruge denne custom firmware som "menig mand" eller der skal tweakes og indstilles et hav af steder for at få det til at køre?
Et par yderligere spørgsmål:

-Er det korrekt at man er nødt til at smide  custom firmware på for at gøre brug af thumbnails til sine film mv.

-Er der nogen nævneværdig ricisi ved at flashe til b-rads firmware og kan man nemt komme tilbage til origianal firmware igen hvis man fortryder. Har i prøvet den nyeste fw version som udkom igår?

-Ud over andet layout/thumbnails synes jeg der stod et sted at man kunne hente torrents direkte. Er dette korrekt og ligetil?

Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 17:11
Hmm nå der var ikke megen respons

Anyways...nu har jeg flashed med b-rads nyeste firmware og altting kører fint undtagen følgende:

Jeg kan fra min PC nu ikke komme ind på usb harddisken som er tilknyttet wd tv live. Da jeg kørte med original firmware kunne jeg sagtens klikke mig ind på usb harddisken fra mit netværk og overføre film mv.

Hvordan får jeg igen forbindelse til usb harddisken fra min pc. Kører win7 64 bit.??

Nogen må vide noget :) 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 17:01

covers virker vidst også fint med default firmware. det samme med afspilning af ISO filer

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 11:43
Hvis man har flashet med b-rads men godt vil tilbage til den originale fw, hvor finder man så denne? Ved jeg har set et sted man kunne hente den, men kan ikke huske hvor. 
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 12:46
Den kan hentes direkte på WD hjemmeside eller er det en specifik version du er ude efter?

På side 2 i nedenstående tråd kan du finde 1.01.24:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78798&PN=2&title=wdtv-gen2-og-moviesheet
Apple & Sonos entusiast
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu