recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD tv live fryser.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD tv live fryser.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas39 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: WD tv live fryser.
    Sendt: 01-September-2010 kl. 09:25

Hej

Er der andre end mig, der oplever at deres WD fryser under afspilning af video.

Jeg har haft den nu i 4 mdr. og den har kørt fint uden de store problemer. Den er koblet til mit netværk med kabel til en server (Synology 207+) via en router (linksys wrt54g) og jeg afspiller mine film fra network shares, og det har virket fint, men nu kan jeg ikke se en film til ende uden at den fryser, og jeg bliver nød til at tage strømmen helt fra for at komme ud af detAngry

Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt.

Først troede jeg at det var min router, så den skiftede jeg til en D-link dir 635, men det hjalp ikke, så måtte det jo være min server, så jeg tog en ekstern hdd og satte den direkte til WDén, men lige lidt hjalp det. Det skal lige siges at jeg har prøvet med forskellige film, også film der førhen har virket uden problemer.

WDén kører med den nyeste officielle firmware.

Har i nogle gode idéer til vad jeg kan gøre

Thomas

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 17:20
Det kan meget let være et varmeproblem. Den er MEGET følsom overfor dette, så prøv at flytte den!
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 08:12
Jeg har ikke været ude for at min fryser under afspilning, men det sket "tit" at den gør det når jeg trykker "for meget" på knapperne før afspilning - så er det af med strømmen og forfra... :-(
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det kan meget let være et varmeproblem. Den er MEGET følsom overfor dette, så prøv at flytte den!

Ja, jeg har godt nok læst det med varme problemer, men jeg syntes bare ikke det kunne være det, for den har stået i vores tv møbel lige siden jeg fik den (for ca. 4 mdr. siden) og det er først nu den driller, men i går aftes prøvede jeg alligevel at flytte den. Men nu kunne jeg ikke komme ind i network sharesAngry, den kunne godt finde min server via media server,men alså ikke network shares, end ikke efter at

strømmen har været taget fra den flere gange.

Så nu gider jeg snart ikke at rode mere med den, jeg tror at jeg vil prøve at se om jeg kan få den byttet til noget andet.

Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 09:54
Har du prøvet at resette den til fabriks indstillinger?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 10:49
Det lyder som en forbandelse. Min startede på præcis samme opførsel i går, og det efter at have kørt uden problemer siden anskaffelsen, hvor den har stået tændt 24/7. 

Har prøvet diverse løsninger beskrevet på nettet, men ingen af dem hjalp (incl reset til fabriksindstillinger). Al navigation fungerer fint på både netværk og usb, men lige så snart jeg forsøger at afspille noget (musik/film/billeder) fryser den, og den blå ring bliver ved med at køre. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af MortenSJ MortenSJ skrev:

Har du prøvet at resette den til fabriks indstillinger?
Ja, det har jeg.

Jeg har tænkt på at down grade firmwaren, men kan ikke finde nogle af de gamle firmwares, kun den officielle 1.02.21.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Det lyder som en forbandelse. Min startede på præcis samme opførsel i går, og det efter at have kørt uden problemer siden anskaffelsen, hvor den har stået tændt 24/7. 

Har prøvet diverse løsninger beskrevet på nettet, men ingen af dem hjalp (incl reset til fabriksindstillinger). Al navigation fungerer fint på både netværk og usb, men lige så snart jeg forsøger at afspille noget (musik/film/billeder) fryser den, og den blå ring bliver ved med at køre. 

Ja det tror jeg også det er, en arbejdskollega der også har også en WD-tv live (efter mine anbefalingerEmbarrassed) oplever også præcist det samme.

Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 23:06
Jeg er lige med på en lytter her, da jeg har det samme problem. :)
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 23:32
Der er en del på wd's eget forum som har haft samme problem og nogle af dem har fået den til at køre stabilt igen ved at slette wd mappen på den eksterne, og så genstarte wd

Theilo
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 07:02
har i prøvet at afspille fra USB istedet for over netværk?
Er selv gået over til USH harddisk istedet for network shares pga for meget bøvl med netværk.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 08:00

Jeg har prøvet det hele syntes jeg efterhånden, jeg har slettet de mapper på den eksterne hdd som WDén har lavet, og genstartet, jeg har prøvet helt at kører uden netværk og kun med USB disk, men ingen af delene har hjulpet.

Men i går prøvede jeg så at down grade firmwaren til 1.01.17, og for første gang siden den begyndte at drille, har jeg kunne se en film til ende uden at den frøs,Tongue om det bare var tilfældigt må tiden jo vise

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu