Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mohrak
Ny bruger
Oprettet: 29-December-2009
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: WD TV Live HD problemer Sendt: 29-December-2009 kl. 19:38 |
Hej
Jeg har nu på opfordring købt dette lille vidunder - men er stødt ind i en række prøblemer, som jeg håber nogen kan hjælpe med. Jeg er novice når det kommer til netværksdeling, formater, rip etc.
Jeg bruger vista på den pc, hvor mine .VOB filer ligger. Jeg har tilsluttet WD TV med HDMI kabel.
Uden problemer fik jeg sat boksen til og den kom fint på netværk (kan bruge Youtube delen). Kan fint se billeder, egne hjemme film etc.
Nu til spm.:
1) Jeg kan ikke installere WD discovery (det skal vel installeres ?) på min VIsta maskine hvor mine filer ligger. Jeg klikker på setup i den medfølgende cd og vælger WD discovery (version 1.61). Den finder netværk - og i listen "Things to do" klikker jeg på "map network drive" eller " "Browse Network Shares" - så melder den bare "No network Share Available". Og jeg kommer ikke videre. Jeg har delt flere mapper til everyone...men lige meget hjælper det. Kan nogen komme med input ?
2) HVordan får jeg en folder mappet op ex. video folderen, så jeg kun skal klikke en gang for at komme ind til den igennem network shares ?
2) WD TV skulle eftersigende understøtte .VOB filer. Jeg kan ikke se disse filer igennem WD, når jeg her browser ned for at finde mine film. Alle andre avi og mpg formater kan jeg se - men ikke en eneste af alle de VOB filer jeg har brugt timer på at få over, så dvd samlingen kunne pakkes væk. Når jeg omdøber til Mpg - så kan jeg se det - men det holder da ikke ? Er det løsningen ?
3) HVordan får man vist et billede af filmen på folderen, så ungerne også kan vælge uden at skulle kunne læse. Jeg har knyttet billede på folderen igennem Vista - men WD viser ikke noget.
4) Sidst men ikke mindst så kan jeg ikke få danske undertekster med over. Lydspor er ok på WD - både dk og uk. Jeg har rippet med Anydvd og CloneDVD2 - og tekster er fint med når jeg afspiller filerne på pc. Men WD TV siger blot "No Subtitles" når jeg vælger funktionen i option under afspilning.
5) Den tidstager som viser hvor langt man er nået i en film (fil) er da helt i skoven. Den viser helt forkert.
Håber nogen kan hjælpe, da den reelle fornøjelse ved boksen pt. udebliver.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 19:50 |
1) dette er til din WD harddisk ikke til din WDTV. og kan ikke bruges til at styre din WDTV Live.
2) læg en "folder.jpg" inde i folderen
4) ligger de som .VOB filer så har du ingen mulighed for at vælge undertekster. der skal du bruge mkv eller mpg filer.
5) Der er igen dine VOB filer som er problemet.
en anbefaling er nok at du skulle have "rippet" dine DVD som et ISO image, så havde du bevaret lydspor og undertekster.. det er dog uden menu funktion, men resten af funktionerne på en DVD bliver, som jo er lydspor og undertekst valg.
|
 |
Mohrak
Ny bruger
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 20:10 |
Tak for hurtigt svar - omend i lidt nedtrykt tilstand - hvis jeg skal 400 dvd'er igennem ...igen.
Nå men jeg er nok færdig i 2011.
1) Havde du svar på hvorfor man (jeg) ikke kan se .VOB filerne i WDTV ? Først når jeg har omdøbt dem til mpg kan jeg se dem ? Mapperne hvori de ligger er slet ikke synlige før der omdøbes til mpg.
2) Et ISO image - er det en fil - eller brydes den også op i flere filer som VOB ? Hvad skal jeg bruge for at få bedst mulig kvalitet ?
3) Mht. undertekst - så er der nu undertekst på når VOB filerne ses fra PC - men den ryger altså i svinget når vi vil se samme VOB fil på WD.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 20:27 |
1) jeg kan se VOB filer på min, dog ikke brug for det, da de som sagt også er mindre kompatible til egentlig brug på denne boks.
2) et ISO image laves , f.eks med Nero , MagicISO og andre programmer.
en .iso fil er en komplet kopi af din DVD skive som lagres i et ISO standard format, som mange programmer så kan åbne og skrive direkte til en DVD igen for et tro kopi hvis det er tilfældet.
3) Tror igen det primært er WDTV som har lidt krav til hvorledes VOB filer afspilles, så ville tekster måske også komme med, hvis de ville supportere det.
tror desværre ikke der er en løsning på dine VOB filer sammen med en WDTV...
|
 |
digitalt.tv
Guld medlem
Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 23:20 |
Såfremt jeg connecter som netværksdrev og ikke som medieserver kan jeg afspille rippede DVD'er (Video_TS mappe)
Redigeret af digitalt.tv - 29-December-2009 kl. 23:25
|
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 01:40 |
digitalt.tv skrev:
Såfremt jeg connecter som netværksdrev og ikke som medieserver kan jeg afspille rippede DVD'er (Video_TS mappe)
|
her mener du VOB filen alene, og ikke VIDEO_TS mappen som en DVD strukturet film og den så afspiller alle VOBx filene sammenhængende?
|
 |
Mohrak
Ny bruger
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 08:20 |
Da jeg ikke er helt stærk i forskellen på at tilslutte som mediaserver (disse var på plads da netværket kørte uden at jeg foretog mig noget) og som Netværk deling (her er ingenting - og dog et par af mine bærbare dukker op her, når de er tændt).
Hvordan laver jeg en netværks tilslutning specifikt for en mappe/folder på PC ? (Jeg bruger som sagt Vista - og overvejer Windows 7)
Og hvis jeg nu skal kopiere DVD over i ISO - hvad er så den rette proces. Jeg har indtil videre brugt anydvd og Clonedvd til VOB filer - men skal købe en version for at kunne fortsætte (de 21 dage er gået). Er det ok til ISO filer ? (Bare for at vide det inden jeg spenderer kr. 600 på licenser).
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 08:56 |
til det behov du har burde en ældre Nero kunne virke, så har du sådanne et medie liggende i forbindelse med køb af pc, eller måske bare nyt drev, så installer den til formålet og spar penge på køb af nyt software..
|
 |
digitalt.tv
Guld medlem
Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 10:22 |
pendec skrev:
digitalt.tv skrev:
|
her mener du VOB filen alene, og ikke VIDEO_TS mappen som en DVD strukturet film og den så afspiller alle VOBx filene sammenhængende? |
Den afspiller alle VOBx filene sammenhængende.
|
|
 |
Mohrak
Ny bruger
|
Sendt: 31-December-2009 kl. 11:42 |
Hej
Jeg har nu fået mappet netværksdrev og nu kan jeg se både VOB filer og ISO filer. Disse filer kan ikke ses når man tilgår dem igennem Mediaserver valget. Mediaserverdelen læser ikke disse filer - den viser dem slet ikke.
Billedet på folder bliver nu også vist. Det gjorde det heller ikke i mediaserver delen.
Tekster er fint med i ISO filen.
Så tak for disse input.
Problemmet med netværksdrev blev løst, da jeg omdøbte alle arbejdsgrupper på mine forskellige pc'er til "WORKGROUP" - så kunne WD TV se dem. WD TV kunne jeg ikke ændre workgroup navn på hvorfor, jeg ændrede arbejdsgruppe alle de andre pc'er.
Men - det er som om netværksdelen ikke tilslutter konsekvent. Har I erfaring med at der går tid hermed - at det skulle være langsomt eller ikke konskvent ? Hvor lang tid går der fra jeg tænder WD TV til netværksforbindelserne er lavet ?
Jeg bruger en 3 router.
Og et andet spm. HVordan afspiller jeg ISO filer i Windows media player eller andet ? Bare så man slipper for at skulle rippe alle DVD'er 2 gange (både ISO og VOB) - så jeg kan afspille filerne på pc ?
Godt nytår !
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 31-December-2009 kl. 11:58 |
I windows vil jeg mene vlc kan klare det.
Er der ikke tekster på VOB-filerne?
|
 |
Mohrak
Ny bruger
|
Sendt: 01-Januar-2010 kl. 13:46 |
Nej - der er ikke undertekster i VOB filerne. Dvs. der er når jeg ripper dem med Anydvd og CloneDVD - og disse undertekster kan jeg fint vælge imellem når jeg afspiller på PC med WMP.
Men på WD HD siger den "No subtitles", når jeg vælger option under afspilning.
|
 |