Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MortenSJ
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 216
|
Emne: WD TV Live menu struktur og mappe struktur Sendt: 27-Januar-2010 kl. 09:52 |
Hejsa
Jeg har en Synology DS-209+II NAS og en WD TV Live og det fungere helt fint. Jeg tilgår mine film ved at vælge Video -> Network Shares -> NAS_Medieserver -> Logger ind ved at taste bruger oplysninger -> Her har jeg så to mapper der hedder henholdsvis Film og Serier.
Det hele fungere som det skal, men jeg synes det er lidt træls at skulle igennem alle de mapper. Er det ikke muligt at få lagt f.eks. Film og Serie mapperne ud i roden af playeren så man ikke skal igennem så mange steps?
|
 |
Hrbenja
Bruger
Oprettet: 16-April-2009
Sted: Denmark
Point: 136
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 10:05 |
Hey - ved godt jeg ikke direkte svarer på dit spørgsmål, men du kan spare tid ved at sætte den til "auto login" i settings -> network setting så du slipper for at taste kode hver gang.
|
 |
MortenSJ
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 10:18 |
Hej Hrbenja
Okay, tak for tippet .. men ja, det er ikke helt det jeg søger :)
|
 |
bQvle
Bruger
Oprettet: 27-November-2009
Point: 150
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 10:47 |
Har samme problem, Bruger WDLXTV-Live costum firmware til at Mounte mine Shares. det får dem ikke tættere på, men jeg havde problemer med der gik en evighed før jeg kunne tilgå mine network shares.
Video > Local Drives > Folders > Video(mappen) > Action(Genre mappe) > Film(Filmens mappe) > Færdig ;)
det er frygtelig mange klik. Kunne godt tænke at kunne gå direkte til min film mappe fra Hjemme skærmen.
Men det kan ikke lade sig gøre endnu. det kræver at det bliver lavet i den Custom firmware. du kan følge med på www.b-rad.cc .. Jeg har set andre nævne det, og så svarer han at hvis de er villig til at Donate en god slat til ham så vil han gerne gøre det for dem :) og så sker der ikke rigtig mere.
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 10:51 |
Jamen så lav da en indsamling, der er jo brugere nok, og så kommer det jo. :)
Prøv at se det fra hans side? Skal han bare levere jobbet gratis?
|
 |
bQvle
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 11:05 |
Jeg forstår godt han vil have noget for det :) Men det er ikke så kritisk for mig, det er nok nærmere resten af familien som har lidt svært ved at finde frem til filmene.
Når han har lavet en firmware hvor jeg føler at jeg får noget ud over standard firmware, så er jeg da villig til at donate til ham. Pt. er den meget Geeky, og ikke rigtigt nogle synlig forskel i UI'en. ud over en ændret baggrund. Men det han har lavet ind til videre er et godt grundlag for at få nogle synlige forbedringer på banen.
Jeg venter og ser hvad der kommer, der skal nok blive udviklet en masser sjov til WDTV Live, som med de tidligere modeller.
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 11:15 |
Jeg kan da godt se det er en lidt træls situation, at brugerne vil se varen, og udvikleren vil ikke lave/udsende før der kommer penge på bordet.
Problemet for udvikler er jo at alle "tyveknægtene" ligger på lur, og så snart at mere end 3 brugere har fået en version, så ligger den frit tilgængelig på 28.000.000 sider til fri download, og han ser derefter ikke en eneste krone.
Og så sidder alle brugerne og klapper i deres små hænder, og syntes de er nogle helte, at de fik helt gratis ny firmware, og roser den flittige mand der gad lave det til dem.
Hvor mange af dem tror du donerer lidt bare fordi de er glade for det? Nej vel?
|
 |
bQvle
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 11:41 |
Jeg holder nu på at der er flere der vil donere for et færdigt godt produkt. Selvom det ikke er mange %.
Man skal også huske at det er Open-Source, og han forhåbentligt gør det fordi han syntes det er sjovt. Derudover vil han også gerne have folk hjælper ham, Så skal de vel også have løn?
Men det er jo ikke alle der er ildsjæle på samme måde som fx. "George Hotz", der holder på at det skal være gratis. Han kunne jo ha været milliardær idag hvis han tog penge for sit jailbreak. Jeg tør så ikke sige om han ikke er blevet det alligevel :) der er mange mennesker som sætter pris på det han laver.
Redigeret af bQvle - 27-Januar-2010 kl. 11:41
|
 |
MortenSJ
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:08 |
Tak for jeres svar. Jeg må nok bare vente. Jeg kigget lidt på det der firmware update og kan ikke rigtig se hvad den store forskel vil være. Hvad er det der NFS mount? og hvad er fordelen ved det?
|
 |
bQvle
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:35 |
Det betyder at du kan Mounte dine netværk shares så de vises og håndteres som lokale filer.
Det kræver at du har en USB nøgle eller harddisk sat til den, da de mapper du mounter vil blive vist når du går ind på den.
Jeg benytter det fordi at når jeg tænder min WDTV Live, går der ca. 5 min. inden jeg kan tilgå mine network shares. men hvis den mounter dem kan jeg se dem med det samme.
Det er også en fordel hvis du vil samle det hele et sted, Hvis du fx. har en Nas + Stationær + Laptop osv.. så kan du mounte fra de forskellige steder, og få det leveret somom det hele lå i samme mappe.
|
 |
MortenSJ
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:39 |
Okay. Lad mig lige se om jeg forstår det rigtigt. Man tager f.eks. en USB nøgle. Opretter de mapper man vil have f.eks. Film, Serier, Dokumentar, Tegnefilm og så mounte man sine netværk shares til de mapper?
|
 |
bQvle
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:50 |
du skal ikke oprettet mapperne,
lav en tekstfil og omdøb den til net.mounts
skriv dine mounts heri, fx: xmount //192.168.0.1/Film Film cifs
xmount //192.168.0.1/mp3 Musik cifs xmount //192.168.0.1/billeder Billeder cifs xmount //192.168.0.2/Film Film2 cifs
net.mounts filen ligger du så ind i roden af din usb nøgle, og når du så rebooter din WDTV og går ind i Local Drives > Folders, Så vil der være kommet Film, Film2, Musik, Billeder mapper. som om mapperne lå på din USB nøgle.
Hvis du ikke har aktiveret din gæste konto skal du skriver Username og Password i din xmount.
xmount //192.168.0.1/Film Film cifs user=brugernavn, pass=kodeord
|
 |