recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live MKV hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live MKV hakker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Moffe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live MKV hakker
    Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:27
Hej alle,

Jeg har anskaffet mig en WD TV LIVE, som jeg overordnet er godt tilfreds med. Der er dog en ting der ødelægger fornøjelsen lidt. Jeg har oplevet en del hakken i MKV filer, hvor det virker som om den ikke kan følge med.

Jeg afspiller filmene fra en tilsluttet USB harddisk. Efter at have støvsuget dette og andre fora, må jeg nu ty til at oprette endnu en tråd om dette emne.

Jeg har prøvet at disable media library og har sat opløsningen på auto, dermed skulle disse fejlkilder være elimineret. filmene afspilles sammen med undertekster der ligger for sig selv i srt format. Jeg har læst mig til at dette også kan give hakken i filmene, men jeg vil gerne undgå at skulle merge alle mine film med teksterne.

Jeg har nu opdaget at problemet med hakken i MKV filer kun opstår lige efter at jeg har startet WD TV'en op efter at have været slukket. Har den stået tændt i en time eller mere, er der ingen problemer. Jeg tænker derfor at der må foregå en form for indeksering  af USB harddisken og at dette optager for mange kræfter fra WD TV live'en til at denne kan håndtere MKV'er.

Nogen der ved mere om dette og eventuelt ved hvordan jeg kan omgå det?

På forhånd tak.

Mvh

Moffe
Til top
Moffe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 22:25
op
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 01:15
Hakken i MKV filer er et meget udbredt problem med WD TV Live, som WD bliver ved med at forbedre for hver eneste nye firmware version. Jeg har endnu ikke set nogle gode bud på årsagen, eftersom problemet ikke altid kan reproduceres af andre.

Check om du har firmware version enten 1.01.17 eller 1.01.24, hvis du føler dig eventyr lysten kan du eventuelt prøve deres beta firmware. Jeg kører selv med 1.02.19 og jeg har endnu ikke oplevet nogle problemer med den. Du kan finde den her, dog skal du være logget ind for at downloade den.

Som sidebemærkning kan tilføjes at processen med at merge MKV filer og undertekster er meget simpel, eftersom MKV formatet kan indholde undertekster som valgfri datastrøm. Faktisk kan en MKV fil indeholde mere end et sæt undertekster.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 01:34
Det må være kombi'en af mkv og undertekster. Jeg har aldrig oplevet at det hakker hos mig, selv med mkv filer på omkring 40-45gb
Til top
Moffe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 07:25
Enig i at det til dels skyldes undertekster. Jeg synes dog det er underligt at problemet forsvinder, hvis WD TV'en har stået tændt i noget tid med forbindelse til usb harddisken. Det er som om at wd tv'en hver gang den bliver tændt, skal gennemgå indholdet af harddisken. Først derefter er den klar til at afspille MKV med SRT uden problemer. Dermed synes jeg man kan udelukke at problemet alene skyldes kombinationen af MKV og SRT filer. Men jeg har ikke kunne finde noget om at WD TV'en rent faktisk laver en indeksering af harddisken ved start up, ej heller hvordan dette kan undgåes...

Slet ingen bud herpå?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Moffe Moffe skrev:

Slet ingen bud herpå?

Jo, jeg er faktisk kommet på noget men tingene bliver en smule komplicerede herfra.

Når en WD TV Live afspiller fra det den kalder lokale drev, tilsluttet via USB, opretter den en mappe kaldet .wd_tv i roden af drevet. Hvad denne mappe indeholder ved jeg ikke med sikkerhed men den er flere gange blevet knyttet til forskellige problemer med at data fra USB ikke er blevet genindlæst. Hvornår den læses ved jeg heller ikke med sikkerhed, men jeg har læst mig frem til at visse ændringer kræver at drevet er sluttet til når boksen tændes sandsynligvis så mappen kan læses på det tidspunkt.

Prøv at sætte drevet til din computer og se om .wd_tv mappen findes. Hvis den gør så slet den, sæt drevet til din WD TV Live og lad den arbejde indtil den ikke hakker mere. Fjern USB drevet pænt fra din WD TV Live (noget du altid bør gøre for en sikkerheds skyld). Prøv så at sætte den til igen og afspil en MKV fil med det samme, hvis den stadig hakker er problemet andet sted, hvis ikke så vær glad for at det virker. Hvis mappen ikke eksisterer (den er måske skjult) så er der sandsynligvis noget galt med drevet eller hvordan du har behandlet det. Husk at USB drev bør altid fjernes pænt, eject først, for at undgå ødelagte filer eller filsystem.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 21:09
Der er en ny firmware på WD's hjemmeside DD !
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
thormeyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 23:33
Hej Alle....

Jeg er en ny bruger, og har lige set jeres indlæg, jeg har dog ikke det problem med USB men med Netværks funktionen...

Jeg har købt en WD tv live, og har en netværkshardisk ind over mit net, hvor jeg ligger alle mine film på, og henter når de skal streames.. Det hele er koblet sammen via LAN (100mbit, ikke tråsløs... )

Mit problem, som jeg ser det, er når filerne bliver for store, fx blueray rip, hakker det helt vildt, og er ikke til at se, men flytter jeg så filen, fra hardisk til fx USB drev, virker det igen..
Dette er desværre ret besværligt, og ikke holdbart da men ikke kan overføre større filer end 4gb, til en USB med fat32.

Har i nogle gode ideer...????

Mvh Thor...
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 14:38
Har for første gang lige oplevet den samme "stutter" med Michael Jacksson "This is it" i m2ts. 30mb/s - var nødt til at smide den på usb disk direkte til WDTV Live for at afspille flydende
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu