recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live - performance
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live - performance

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RiverWinz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live - performance
    Sendt: 24-November-2009 kl. 16:44
Jeg overvejer at købe en WD TV Live til at streame mine m2ts (fra canon videokamera) filer. Filerne er på en QNAP TS-101 med 100MBit wired ethernet. Mit spørgsmål er om WD TV Live kan streame uden problemer med dette setup? Når jeg streamer til min bærbare hakker det helt vildt. Er den lille boks virkelig kraftig nok eller skal filerne komprimeres først?

Mvh
Carsten  
Til top
Hustler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:17

jeg streamer via min qnap ts-210 til min wdtv live og det køre fint.....

køre også wired ethernet
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:01
En WDTV Live er en dedikeret video afspiller - du kan ikke sammenligne direkte med din laptop

WDTV Live har en dedikeret hardware video accelerations chip der sørger specifikt for video afspilning og kun det, derfor kan den afspille selv svære 1080p videoer som din laptop ikke kan. Til gengæld har den kun en lille generel CPU til at gøre de andre ting udenom såsom at køre det lille styresystem og styre menuen osv.

Din laptop har en kraftig generel CPU som gør at den kan køre windows, officeprogrammer osv. langt tungere programmer end en WDTV Live kan køre - men ikke nogen hardware chip til acceleration af video, derfor hakker video afspilning fordi så skal den generele CPU alene stå for at dekode videoen med software filtre.

Det er grundliggende to helt forskellige ting, bygget til forskellige ting - og derfor de små billige media afspillere kan afspille video som selv rimeligt kraftige computere nogen gange ikke kan.

PS:
Nogen moderne computere har idag så derudover også en kraftig grafikchip der også har hardware acceleration af video - men det er en helt anden snak og er noget der kræver speciel opsætning af styresystem, media afspiller software osv.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
RiverWinz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 00:02
Tak for det udførlige svar. Min sidste bekymring er min lidt ældre QNAP TS-101. Hvilke read hastigheder er nødvendige for 1080p? En simpel udregning baseret på 2m25sek video på 283MB, giver lidt under 2MB/s, men det må være nødvendigt med et vis overhead. Jeg kan opnå hastigheder på 4-7 MB/s alt efter hvilke block-sizes der læses.
Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:52
Hej,

Jeg prøver lige at springe ind her - og undskylder meget hvis jeg er off-topic - så må I endelig sende mig det rette sted hen med røde ører.

Jeg har netop fået min WD TV Live, som på papiret bare ligner en drøm. Stor var skuffelsen, da jeg skulle afspille den første film (rippet DVD, VOB-filer). Boksen taber i løbet af få minutter forbindelsen til min PC, hvor filerne ligger på. Jeg kører det som "network share". Bruger ikke trådløs forbindelse, der er et net-kabel mellem WD og router.

Har set tonsvis af andre med nøjagtigt samme problem på nettet - men ingen løsninger der virker. Det eneste jeg ikke har prøvet endnu er B-rad's homebrev firmware.

Min PC kører Vista - måske skulle jeg prøve med Windows 7.
Har også opgraderet til nyeste WD firmware.

Men... anyway, COME ON Western Digital, dette her skulle jo have været den dims der endelig virkede - og så til under en tusse.

Dyyybt skuffet - men stadig med håbet om at nogen har guldkornet der får den til at virke, for det ville jeg virkelig gerne have den til.

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 14:41
har du prøvet denne guide?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1195085

Redigeret af daskino - 26-November-2009 kl. 14:42
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 22:57
Tak for forslaget.

Har prøvet det her til aften, men med samme resultat.

Faktisk blev det nærmest lidt værre, men det har nok været et tilfælde. Næsten med det samme, eller senest efter få minutter mistes forbindelsen og afspilningen stopper. Efterfølgende er det ikke muligt at vælge det aktuelle share i WD-boksen. Det kommer dog tilbage senere, men det er ikke lykkedes mig at regne ud hvad det er som skal til (reboot af PC'en, genstart af WD'en, bare vente lidt...).

Så hvad nu? Windows 7? B-rad firmware?

Og igen; Western Digital, hvis der tilfældigvis skulle sidde en dansk repræsentant og læse med: Det er sgu' en ommer. Det her skal virke direkte ud af boksen. Min Xbox 360 har spillet DivX filer for mig i årevis og har ikke en eneste gang tabt forbindelsen til selv samme PC.

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 00:24
jeg ville nok prøve win xp først. og så ville se på hvilken router jeg har? tjek den firmware for nyeste opdatering og tjek evt om du kan slå dhcp fra og give hver enhed en fast ip adr.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 11:43

2mb/sec over wired burde være nok til 4-8gb filer med 1½ times film, men derhjemme har jeg 2mb/sec over aired, det er simpelthen for ustabilt, så måtte upgrade til draft N.

Med hensyn til udfald og problemer, har nu 4 WDTV live hos forskellige folk i forskellige opsætninger, har endnu ikke set problemer. eneste jeg har oplevet er der ern en meget svag forsinkelse på AC3 lydspor hvis man kører over TOSLINK 5.1 toslink stereo ingen problemer, heller ikke over analog, eller over HDMI.

tror min personlige WDTV live har afspillet de første 20 fulde filer uden problemer, den gamles har tygget en 5-7 film igennem, og min mates en del filer også, han har haft en enkelt oplevelse, med at den ved USB afspilning havde en fil den afsluttede 20 minutter før den var færdig, men hvis han spolede over det sted, så kunne han fint se filmen færdig.

Personlig er jeg jubel glad for den, må dog indrømme biffen beholder XBMC, styringen gennem min IPHONE er simpelthen AWESOME.

Tillæg : Hov dog lidt løgn, har haft 2 oplevelser med den.

1. den ville pludselig ikke starte film, fint se dem, men når jeg startede dem så stod den bag og tænkte uden der skete noget (heller intet i preview vinduet) en factory reset, og up and running.

2. efter firmware update der var farverne FUCKED up. men factory reset løste det.

Skal siges at dem jeg har fået til at købe dem, siger deres første oplevelse er at farverne og kvaliteten er VÆSENTLIGT bedre end gennem mediecenter.

Redigeret af Rasmusdc - 27-November-2009 kl. 11:46
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 12:16
Jeg har haft en del problemer med at få den til at se mine shares på en box med windows 7. Fandt en guide (ca det samme som i daskinos link), og fik det til at virke i et stykke tid. Men her forleden var mine shares forsvundet igen....

I de fleste tilfælde hjælper det at lade WDTVLive være tændt, og så reboote pc'en. Så kan den lige pludselig godt finde shares. Men hvis jeg så lukker den (standby), er de højst sandsynlig forsvundet igen. 

Har tænkt på bare at lade den stå tændt, men det var ikke rigtig meningen. 

Vil forsøge mig med B-rad's firmware når jeg finder et ledigt øjeblik. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 12:26
Har selv haft store problemer med mapper, endte selv med at jeg i win7 måtte slå password beskyttet deling til (irriterende for alle andre enheder der skal bruge min server end min wdtv) oprette en bruger, så var der ingen problemer.

Dog er jeg tæt på at gå tilbage til win xp på serveren funker altid, dog skal det siges at win7/Vistas mulighed for at køre hd´s i standby sparer mig en del på strømregningen serveren falder da fra 80 til 50watt.
Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 13:48
Hmmm... er lidt misundelig på jer hvor den bare kører, for som nævnt ville jeg virkelig gerne have den til at spille...

Idag har jeg upgradet til nyeste firmware på min D-link DIR-655 router. Ingen forskel.

Lagde dog mærke til en underlig ting:

- Hører netradio på en Vista PC (som er kablet til router).
- Kopierer samtidig en 350 MB fil fra Vista PC'en til en Windows 7 PC (som kører trådløst)
- Netradioen stopper undervejs - og starter i selv samme øjeblik, at filkopieringen er afsluttet.

Måske er det alligevel routeren jeg skal rette de kritiske øjne mod?

Hvilken router bruger du?

Med venlig hilsen
Jannik
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu