recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live - performance
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live - performance

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 13:55
jep 655 har en del problemer....

se mere om dlink 655 her, jeg har den selv, det er kompliceret og der findes ikke endnu en rigtig løsning. bemærk 655 smider forbindelse på mange enheder ikke kun wd tv, du kan evt prøve med beta firmware til 655 eller ændre dns indstillinger som de skriver om i forum

http://forums.dlink.com/index.php?board=129.0
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 14:03
[QUOTE=daskino]jep 655 har en del problemer....

se mere om dlink 655 her, jeg har den selv, det er kompliceret og der findes ikke endnu en rigtig løsning. bemærk 655 smider forbindelse på mange enheder ikke kun wd tv, du kan evt prøve med beta firmware til 655 eller ændre dns indstillinger som de skriver om i forum

http://forums.dlink.com/index.php?board=129.0[/QUOTE]

Men jeg troede din WD TV Live kørte fint? Og du har også DIR-655? Hvad har du da ændret, siden det kører?

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 14:43
ja min 655 kører fint, men de problemer lyder osm probs med 655'eren som de står inde på deres forum.

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

jep 655 har en del problemer....

http://forums.dlink.com/index.php?board=129.0

Havde også mange problemer med min 655 - feks hvis jeg enablede upnp i utorrent så smed den forbindelsen efter 4-5 minutter + wd tv live'n droppede også forbindelsen engang imellem + hvis jeg kopierede en fil mellem 2 pc's på netværket samtidig med at jeg så en film så begyndte streamen til wd tv'en at hakke kraftigt.

Købte en Netgear WNDR3700 og har ikke haft nogen nævneværdige problemer og ej nogen af de ovennævnte - eneste anke er at deres install cd ikke kører i x64 os.

Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 15:09
når det er sagt angående dlink 655 så er der altså stadig issues med at wdtv og andre enheder ikke holder forbindelse til netværket. Min egen mave fornemmelse er sgu nok at det har noget med DLNA standarden go windows at gøre. Tror sgu ikke DLNA er så gennemtestet som Intel og MS gerne vil have os til at tro. Især når jeg med den gamle wdtv hd kunne have et NFS netværk sat op en win xp maskine og her kunne serveren og wdtv hd køre med forbindelse i flere måneder uden at der opstod nogen netværks problemer. se her hvad en bruger fik af svar på samme spg hos WD TV. Så de er opmærksomme på at der er noget knas.

Here is their response:

Dear Michael,

Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support. My name is Joan R.

I do apologize for this issue. We are working with Microsoft to determine why the unit is dropping the network shares on your Windows machine. I will suggest you to check our website periodically for the upcoming update.

I hope that we have met your expectations today and that you are satisfied with our service. If you have any further questions, please reply to this email and we will be happy to assist you further.

Sincerely,
Joan R.
Western Digital Service and Support

Redigeret af daskino - 27-November-2009 kl. 15:12

Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 17:28
M-P-A nævnte upnp...

Det fik mig til at prøve at disable upnp i min D-link DIR-655 router.

Nu er det lidt for tidligt at sige, men WD'en har da lige kørt to timer uden at smide forbindelsen. Før kunne den kun køre få minutter, hvor efter den tabte forbindelsen.

Man bliver jo lidt skeptisk - og jeg skal da også lige have prøvet at lave en kontrolleret forsøg hvor jeg enabler upnp igen.

HVIS det nu virker, så skal vi videre til næste problem: Lyd via den optiske udgang er ude af sync. Det er et kendt problem, som jeg vist ikke kan løse selv - her må man nok vente pænt på en løsning fra WD.

Med venlig hilsen
Jannik
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Jannik Jannik skrev:

M-P-A nævnte upnp...

Det fik mig til at prøve at disable upnp i min D-link DIR-655 router.

Nu er det lidt for tidligt at sige, men WD'en har da lige kørt to timer uden at smide forbindelsen. Før kunne den kun køre få minutter, hvor efter den tabte forbindelsen.

Man bliver jo lidt skeptisk - og jeg skal da også lige have prøvet at lave en kontrolleret forsøg hvor jeg enabler upnp igen.

HVIS det nu virker, så skal vi videre til næste problem: Lyd via den optiske udgang er ude af sync. Det er et kendt problem, som jeg vist ikke kan løse selv - her må man nok vente pænt på en løsning fra WD.

Jeg havde nogle underlige problemer, har et setup med 4 pc'ere - 1 filserver som kører 24/7 + 2 bærbare og 1 stationær - når jeg streamede fra filserveren mens den stationære kørte var alt perfekt, men ligeså snart den gik i standby eller blev slukket så mistede wd tv'en forbindelsen til filserveren.
Hvordan det hang sammen var mig en gåde, prøvede forskellige os's på filserveren, men intet virkede indtil jeg skiftede router og samtidig prøvede følgende :

Switch ON the Computer Browser service that is set to 'Manual' by default to 'Automatic.'

To do this go to Start -- Run -- services.msc --OK
Scroll Down to 'Computer Browser' and Right-Click
Change the status to 'Automatic' from 'Manual' and Press OK.
Restart the PC. When done, restart the WDTV.

The reason that this may be necessary is that Network Discovery relies upon one computer being automatically 'elected' a 'master' which all computers give info and query for information about other computers. Some (all?) Windows 7 installations have this service switched OFF by default because Vista/7 use a different method to find other computers.

If you have a network where no computers have this service running, then no computer can be 'elected' a 'master' as I don't think the WDTV has the capacity to become a 'master.'

I also suspect the reason we haven't heard from WD is that they are redesigning the way that the WDTV connects to network shares. I hope they are putting a frontend on the xmount command and setting it to mount in the network shares rather than trying to be clever and use computer discovery."

Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 07:42
Jeg har ikke som sådan haft performance issues, men efter jeg har opdateret til nyeste firmware vil den ikke afspille mine iso. og ts_video og mange mkv´er!

Nogen der har oplevet det? Jeg havde ingen problemer før opdateringen.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
jhvl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Jeg har ikke som sådan haft performance issues, men efter jeg har opdateret til nyeste firmware vil den ikke afspille mine iso. og ts_video og mange mkv´er!

Nogen der har oplevet det? Jeg havde ingen problemer før opdateringen.

Nej... Men du kan jo evt. prøve at rulle tilbage til den oprindelige firmware for at sikre dig at det ikke er noget andet i dit setup?

Mvh
Jesper
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 11:14
Jeg lavede en "factory reset" og det ser ud til det klarede problemerne - weird. Håber ikke det er noget man skal gøre regelmæssigt.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 12:01
Nogen har med MediaPortal + D-Link 6xx routere været nødt til at slå "Enable DNS Relay" fra for at få netværksdrev til at køre ordenligt.

Måske det er et skud værd?

Kig under Setup -> Network Settings
Til top
Jannik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 15:02

Har som tidligere nævnt en masse problemer med at WD TV Live taber forbindelsen til shared connections.

Har prøvet med fast IP i router, samt disable af UPnP i router. Troede faktisk det hjalp, men idag er den gal igen...

Prøvede så B-rad's firmware. Det gjorde ikke den fjerneste forskel.

Og hvor er lige forskellen mellem denne firmware og WD's egen? Er der f.eks. ikke noget med, at man kan vælge mellem 4, 8 og 12 thumpnails? Hvor? Og de har da heller ikke løst A/V sync-problemet ved digitalt lyd-output.

Og hvordan kommer man iøvrigt lige tilbage til WD's firmware, uden at snyde boksen ved at angive et højere versionsnummer i filen "wdtvlive.ver" ? Kan man virkelig ikke tvinge en firmware igennem?

Jeg bliver mere og mere forundret over at dette apparat har set det indvendige af en detailforretning, for det er jo ganske åbenlyst ikke klart til consumer-markedet...

Med venlig hilsen
Jannik
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu