|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
jhvl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Hej
Jeg er nødt til at spørge: Hardware: Har du checket dine netværkskabler? Cat 5(e)? Løse forbindelser? Har du prøvet md en anden router, eller en switch, mellem WDTV og din PC?
(Desværre har jeg ikke den store fidus til DLink. havde selv en 624 bla bla router. Når alt var kablet virkede det fint, men trådsløs var den ret ustabil. Min bror havde samm model - samme erfaring. Og indenfor 1 måned brændte begge vores router strømsforsygninger af... say What!!?? så går det lige pludselig hen og bliver personligt ;o)
Btw er jeg sikker på at du på b rads side / eller i en forumtråd kan fnde ud af hvordna du reverter til original firmware. Dét er trods alt ikke WD's skyld ;-)
Mvh
|
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Forskellen mellem b-rad og wdtv org firmware er at du kan bruge en anden måde at dele dine filer på. Det hedder NFS firldeling og er hentet fra Linux. det er både hurtigere og mere stabilt end windows fildeling. Jeg ville faktisk anbefale dig at kigge mere på et. Da du åbenbart har problemer med dit alm fildeling via windows og din wd tv live.
Behold din b-rad firmware på din boks og installer en NFS server såsom hanewin på din windows maskine. læs flg guide til opsætning på denne side. nfs hanewin server når dette er gjort skal du skrive ip adr på din server inde i net.mount filen på din wdtv live, den fil kan du ændre ved at ftp'e ind i wdtv liven boksen. Redigeret af daskino - 30-November-2009 kl. 15:28 |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Eller bare mount de cifs shares du har nu. Connect til wd tv live med et ftp program - edit net.mounts filen i /conf/ og lav lidt om på følgende command så den passer til dit system: sleep 30 && xmount \\\\IP\\Sharename Sharename cifs user=USERNAME,pass=PASSWORD & feks i mit tilfælde: sleep 30 && xmount \\\\192.168.0.101\\!Musik !Musik cifs user=abekat,pass=random & Det har ikke fejlet endnu siden jeg fik ny router, ser mit share som local disk hvergang jeg bruger wd tv'en. |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Jeg streamer ikke film, men lægger dem på min eksterne Seagate, som jeg afspiller dem fra med WDTV Live. Dette går vel næppe langsommere end afspilning via netværk, tværtimod?
Men jeg må indrømme, at når nu topic'et hedder WDTV Live Performance, så vil jeg lige byde ind med min skuffelse over performancen af boksen.
Generelt afspiller den jo fint film i HD både 720p og 1080p, men jeg synes ærlig talt ikke den gør det så overbevisende. Det virker som om det er lige på grænsen til hvad den kan kapere. Et par eksempler:
Generelt synes jeg spolefunktionen i HD film er ringe og tungt, og mange HD film kan nærmest slet ikke spoles baglæns andet end i tidsforholdet 1:2 el.lign. (forstået, at den spoler med 2 sekunder i sekundet).
Derudover har jeg oplevet et par enkelte MKV film som den afspiller med kæmpe problemer i lydbilledet - enten flere sekunder forskudt i forhold til billede, ellers med små "spring" eller "huller" i lyden et par gange i minuttet (dette har flere desuden problemer med).
Jeg mener bare; af en boks der kun skal koncentrere sig om at afspille film, synes jeg ikke den gør det imponerende. Specielt ikke når min 4 år gamle laptop afspiller samme film uden problemer.. Redigeret af AndersHP - 02-December-2009 kl. 15:05 |
|
![]() |
|
Kermode ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
![]() |
Jeg har heller ikke haft de fjerneste problemer forbindelsen (XP). Men så har jeg altid brugt DHCP, så jeg started med at give den en fast forbindelsen, og en DHCP Lease Time på 10080 minutter =en uge - dvs hver uge skal den fornye sit IP nummer, sandsynligheden for at det sker midt i noget vigtigt er lille ;)
Og AndersHP det er rigtig den er lidt stiv i spole funktionen (prev og next hopper 10 minutter hvis du er ved at spole) - men lad os se om din laptop kan spille den HD encode af Earth med 12 reframes *g* (Hint, de fleste nye high end computere fra i dag går i knæ) |
|
![]() |
|
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Min laptop har også mange andre ting at tænke på, jeg beder ikke min WDTV Live om andet end at spole
![]() Når det så er sagt, er det jo til at leve med, men jeg synes specielt 1080p film er tunge på maskinen, jeg encoder primært i 720p af den grund, hvilket jo egentlig er lidt synd når man ellers har indkøbt et tv der godt vil have et ordentligt billede at vise..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |