|
WD TV Live Spørgsmål ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Seal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Juli-2012 kl. 13:52 |
Hej,
Søger lidt hjælp til WD TV Live ( WDBGXT0000NBK-01 ) / kører windows 7 - 64. 1. Kan ikke finde ud af at streame MKV filer fra PC til WD TV live. AVI filer er ikke noget problem, men MKV filer i samme mappe kan den ikke " Se " ? Hvis jeg dog vælger at ligge MKV filen over på USB nøgle, " Ser " og finder WD TV Live den sagtens, og jeg kan afspille uden problemer. 2. Og er jeg iøvrigt tvunget til at filer til streaming altid skal ligge på min User profile på C drev: User/Seal/Videos - ville være fordelagtigt at kunne henlede til andre mappe positioner også ? Håber jeres ![]() |
|
![]() |
|
hitolaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er rimelig sikkert et MIME type problem.
MKV filer skal have MIME typen video/x-mastroska. Hvis det program du bruger til at dele filerne med, ikke kender til MKV så bliver MIME typen typisk application/octet-stream og WD TV'en vil ikke kunne forstå det. Prøv at brug et andet program at dele dine media filer med fx http://www.ps3mediaserver.org/. Om intet andet, så bare for at debugge problemet.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Eller lyder som om du bruger medieserver på wd tv live
Prøv network share istedet for på din wd tv live og se om det ikke hjælper |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1490 |
Jeg har den nye WD Tv Live. Med Network Share er der ingen problemer, udover ét mærkeligt.
Hvis jeg har rippet en DVD, og den ligger som VIDEO_TS og AUDIO_TS, hakker det voldsomt, når der køres over netværk. Er den derimod rippet som .iso eller kører via USB, er der ingen problemer. Nogen der har en ide til, hvad dét kan skyldes???
|
|
![]() |
|
Seal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Hej Alle,
Har først haft tid til at kigge på jeres forslag i dag. # Theilo & Supergris: Jeg har nu skaffet adgang via network share, logger på som anonymous + ingen pass. Kunne først ikke se nogen forandring, men fandt ud af at hvis jeg ligger filer over i " Public " på C drev, fremfor at ligge dem over i min " User " så kan jeg nu pludseligt godt finde MKV filerne, SUPER FEDT, så tak for tippet der bragte mig på sporet !!! Jeg undrer mig over at jeg skal bruge " public " mappen på c drev, og ikke min egen user, det må vel være noget med nogle share egenskaber for de specifikke mapper ? Mit største ønske lige nu ville være at kunne henlede WD LIVE til at kigge i en af mig udvalgt mappe, feks en mappe på en anden harddisk på Pc'en, fremfor Public folder på C drev - lige nu er jeg jo tvunget til at flytte de filer over på C drev som jeg ville finde på WD LIVE i stuen. Er der nogen der har erfaring med at share en udvalgt mappe til WD LIVE ? Redigeret af Seal - 28-Juli-2012 kl. 21:41 |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1490 |
Jeg kan se alle mine mapper. Blot skal du jo huske at " share " dem på din pc...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |