recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live Wifi - nemmere end Boxee? Alternativer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live Wifi - nemmere end Boxee? Alternativer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live Wifi - nemmere end Boxee? Alternativer?
    Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:23
hej

Forsøgte mig med en Boxee Box - rigtig fin gadget (med fed remote!) men kunne desværre ikke få den til at tilgå mine filer på min laptop med Win7 (via Wifi), eller min kones laptop, eller de filer som ligger på USB-sticken i min Squeezebox - forsøgte i flere timer, og læste en masse på div. forums - uden held.
Det kan ikke passe det skal være så indviklet, så den ryger retur til elgiganten.

Spørgsmål er så om jeg skal bytte den med det samme til en WD TV LIve Wifi i stedet - den koster ca. det halve - men kan den så det jeg efterspørger - UDEN problemer, se ovenfor..?
Jeg forventer ikke at skulle streame hd materiale foreløbig - muligvis tager jeg mig sammen og ripper min dvd samling engang, men det er vel ikke noget problem at køre lagfrit?

Er der andre bokse jeg burde kigge på, i samme tidsramme?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
thcleaner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thcleaner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 11:20
de burde være lige nemt... da de begge understøtter upnp og samba mon ikke det er noget med dit netværk der er problemet..
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af thcleaner thcleaner skrev:

de burde være lige nemt... da de begge understøtter upnp og samba mon ikke det er noget med dit netværk der er problemet..

jo det er muligt - synes jeg har prøvet alt muligt, bl. a. en masse af det der er foreslået på boxees forum.
jeg kan godt se min pc fra boxees menu, og gå ind og finde de mapper jeg har delt - men hver gang jeg prøver at åbne en mappe, beder den om username / passw.

Hvad er samba? bruger win7 ikke SMB?

jeg har ellers ændret i dele-indstillinger til at den ikke skal bede om password. Virker ikke.
jeg så prøvet at skrive computernavn, og det password der ligger på pc'en - virker heller ikke. mit pc-navn er "gx720" - skal man mon skrive noget / andet mere sammen med navnet?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thcleaner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:59
samba eller SMB som der er dens forkortelse er den netværks protokol windows bruger
du skal bare "brugernavnet" og passwordet til brugeren
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thcleaner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 16:02
men jeg vil lige gøre opmærksom på at det er windows der driller her det ville gøre ingen forskel om du brugte andre "bokse"
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 18:57
Start med at kobl det sammen via kabel og få det til at køre på den måde.
Har boxee fast ipadresse? Hvis ikke vil det være en god ide.
Gå i avanceret deling på en win 7 og fravælg adgangskode.

Samme arbejdsgruppe på enhederne vil også være en god ide

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 20:48
nu er jeg ikke it nørd...
har nu sat en ekstern hd til boxee med usb, det virker fint - måske det er løsningen for mig...

via kabel - hvilket kabel mener du?
man kan umiddelbart ikke ændre i ip adressen, så vidt jeg kan se i menuen
fravælg adgangskode - check!
samme arbejdsgruppe - check!
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 20:53
Via kabel mener jeg at koble det sammen med netværkskabel
Men nu ved du det virker sammen når det kører usb.

Derefter skal du prøve at koble din pc sammen med din router og derefter også et netværkskabel fra din router til din boxee og derefter prøve at få det til at spille sammen.

Du kan ændre ip ved at vælge manuel og derefter indtaste en ip adresse

http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/291557

Redigeret af Theilo - 10-Maj-2012 kl. 20:57
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 19:20
Nå er kommet godt i gang med at bruge div tjenester på boxen.
Og det virker ret fedt med usb harddisk, så det er sådan jeg vil bruge den, regner jeg med.
Opgiver at få den til at læse filer fra min pc
Til top
tulle4200 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2012
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tulle4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 15:43
jeg har også prøvet det der med den vil have brugernavn og pass,

jeg slettede min workgrup og oprettede den på min bærbar(hvor jeg har mine filer jeg ville dele),og jeg tilføjede ikke andre enhedder til denne gruppe og så satte jeg så boxee til gruppen, og wupti så var den der :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu