recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV sammen med Pioneer - rookie spg!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV sammen med Pioneer - rookie spg!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mulleboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV sammen med Pioneer - rookie spg!
    Sendt: 16-Maj-2009 kl. 12:15

Hej alle,

jeg erkender blankt, at jeg er blevet sat lidt af med "alt det nymodens udstyr"  og har derfor brug for hjælp - skal lige tilføjes, at jeg ikke er helt hjemme i indgange, udgange mv, så håber at trække lidt på jer.

Jeg har en halvgammel, men velfungerende Pioneer VSX-D711 surround-receiver - og overvejer at købe en WDTV + ekstern hardisk - og det bringer lige flg spørgsmål frem:

1. Jeg har tænkt mig at rippe børnens film til ISO filer - dem kan WD TV godt håndtere, ikk ?

2. Lyden - som jeg læser det, har WDTV optisk udgang - og jeg mener da at min D711 har optisk indgang (fx jvf http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1442). Er det lyden der kører gennem det optiske kabel ? Og vil jeg få Surround lyd ud fra min WDTV på de rippede (og ja, det er originaler..) film ?

3. Når jeg "hører" film i dag, så står der Dolby Digital på receiveren - og den lyd er fin til mig - så det er lyden, jeg gerne vil høre fra WDTV´en, hvis det er muligt ?

Håber i bærer over med en "gammel mand" på 38, der er lidt forvirret.

vh Morten

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 12:54

1. jo det kan den sagtens - den kan bare ikke vise dvd menuerne, men filmen kan den godt spille med undertekster osv.

2.  ja - den rå Dolby Digital eller DTS lyd sendes gennem det optiske kabel til din receiver - som godt kan decode dette signal og afspille lyden - på nøjagtig samme måde som når du gør det fra en almindelig dvd afspiller. Det er det der sker når displayet i din receiver viser Dolby Digital eller DTS

3. Ja - det er muligt :)

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:06

Tak Spawn, vidste jeg kunne regne med dig

Er der nogle bestemte krav til den eksterne harddisk - har nemlig ikke nogen i dag og skal derfor have investeret i en.....

vh Morten

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:15

Var da så lidt :)

WD's egne usb diske er jo næsten oplagte fordi de passer i designet til den fine lille WD HDTV men nej der er ingen krav til den eksterne harddisk

En hvilken somhelst USB2 harddisk kan bruges

Køber du en stor 3½" usb disk skal den bruge ekstern strømforsyning der følger med usb disken - køber du en af de små 2½" kan denne fødes af strøm fra USB porten. De små er noget dyrere pr.mb

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
uncle sam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 14:39
vedr. Harddiske så har jeg 4x1TB WD Elements og jeg synes de fungere glimrende, jeg har også 1x500GB Verbatim(ved ikke model navnet) Elements serien ser temmelig robust ud - hvis du vil transportere fx mellem hjem og sommerhus .
Xtreamer
Logitech Z5500
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 19:36

Ok,

dem prøver jeg lige at kigge på.

En ting jeg ikke helt kan finde ud af, fx den her http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=188874

Kører den på seperat strømforsyning - eller trækker den strømmen via forbindelsen til WD TV ? Jeg vil nemlig helst IKKE have en strømforsyning til harddisken.....

vh Morten

Til top
uncle sam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 22:24
En af mine Kammerater har 2 stk af de der 640GB WD Elements og de har lige som 1TB Strømforsyning, Sorry.

Jeg tror du skal indover den serie WD kalder Passport, har dog kun set den på nettet, så kan ikke bekræfte om den kun trækker strøm over USB. Ellers vil jeg sige prisenn ser fornuftig ud på de 640GB Elements, og bemærker da også lige at jeg har givet 100kr mere for mine 1TB
Xtreamer
Logitech Z5500
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 14:28
Jeg har 2 stk 500Gb WD-Passports sat til min WD-TV. De trækker spændingen direkte fra USB porten, så det er bare at sætte dem til og så kør de der'ud'af 

Og de gør det helt uden at sige et kvæk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 16:44

Tak for hjælpen folkens

Jeg går målrettet efter en WD Passport.

vh Morten