recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WDTV hakker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Noodleman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV hakker
    Sendt: 15-November-2012 kl. 15:50
Ja som emnefeltet antyder så har jeg et problem med at min WDTV hakker i mine MKVfiler. WDTV streamer fra min WD 3TB netværksharddisk, men kommer dog kun i problemer når filerne bliver tilstrækkeligt store (15GB og derover). Det skal lige siges at signalet løber gennem min surroundreceiver, men jeg ved ikke om det har noget at sige.

Hvad skal jeg stille op? Jeg har en formodning om at det er min internetforbindelse der ikke er kraftig nok (10/1 Mbit), men før jeg begynder at forkøbe mig i en kraftigere forbindelse tænkte jeg at jeg heller lige måtte forhøre mig hos eksperterne ;) Derudover er jeg helt på herrens mark.

Håber I kan hjælpe mig :)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 16:21
Din internetforbindelse har ikke noget med hakkeriet at gøre når både din nas og din wdtv sidder på dit lokalnet.

Hvis du kører trådløst, så prøv at lave en midlertidig opsætning med netværkskabler for at se om det fjerner problemet.

Hvis du er i tvivl om surroundreceiveren er synderen, så sæt wdtv'en direkte til dit tv udenom surroundreceiveren for at se om det gør en forskel.

Er det bestemte film der hakker eller er det alle film over en vis størrelse?

Hvis du har en film der altid hakker på wdtv'en, hakker den så også hvis du i stedet prøver at afspille den på din computer? Hvis den også hakker på computeren, hakker den så også hvis du starter med at kopiere filmen over på din computers harddisk eller hakker den kun når du streamer filmen fra din netværksdisk?

Har du mulighed for at kopiere en film der giver problemer over på en usbstick eller usbharddisk og sætte den direkte til wdtv'en? Hakker filmen også når wdtv'en på denne måde har filmen liggende lokalt eller er det kun når den suger filmen fra din netværksdisk?

Sidst, men ikke mindst, en mkv fil kan indeholde alle mulige forskellige videoformater, lidt ligesom en zip fil kan indeholde alt muligt forskelligt. Et program som fx. http://www.videohelp.com/tools/MediaInfo eller http://www.videohelp.com/tools/GSpot kan fortælle dig lige præcis hvilken type video der er i den mkv der giver dig problemer. Prøv at finde 5-10 mkv'er der hakker og 5-10 mkv'er der ikke gør og brug så programmet til at finde ud af om der er fællestræk for de hakkende film og fællestræk for dem der ikke gør, måske bruger alle dem der hakker DTS lyd mens dem der ikke gør bruger noget andet eller hvad ved jeg.
Til top
Noodleman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2012
Sted: København
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 14:43
Tak for hjælpen, men jeg har lige opdaget noget pinligt. Netværkskablet sad ikke ordenligt i min WDTV og nu virker det upåklageligt :) Undskyld ulejligheden
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu