recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV Live custom firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWDTV Live custom firmware

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV Live custom firmware
    Sendt: 26-Januar-2010 kl. 11:25
Da jeg købte min WDTV Live, og koden kort efter blev offentliggjort, gned jeg mig i mine beskidte hænder og tænkte, at nu måtte det snart vælte frem med hjemmebryggede firmwares, som der findes til andre NMT'er. Jeg savner i særdeleshed moviesheets med IMDB-ratings og filmbeskrivelser og deslige..
 
Men nu er der gået et halvt år.... Og det eneste der findes er en B-rad opdatering, som jeg ikke helt kan gennemskue hvad gør, udover forbedringer af netværkskompatibilitet (som jeg ikke har oplevet problemer med i mit simple hjemmenetværk)...
 
Jeg ved godt at sådan noget som jeg skriver nu er absolut FORBUDT at skrive i diverse forums, for "så kan du bare lave dit eget, din dovne hund!".. Og respekt for de mennesker der sidder gratis og modder og opdaterer for at vi andre kan stjæle deres opdateringer og nyde dem...
 
...men alligevel, hvor er de? Hvor er de entusiastiske folk, der ikke kan lade være med at modde?
 
Jeg aner ikke selv noget om det, men hvis man har forstand på programmering, må det da være genialt at sætte sig og kunne strikke sit eget layout sammen? Og boksen skulle jo have uendelige muligheder, da den er networked, og efter sigende skulle være rimelig kraftig? Confused
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 13:40
Jeg mangler ligesom dig, også moviesheets.

Problemet er, at de gamle WDTV OSD mods bruger 'event-osd' til at ændre baggrundsbilledet til moviesheetet.
Nu er det sådan at 'event-osd' ikke er lige til at porte til WDTV Liven, da den bruger en specifik hukommelses lokation til at finde ud af hvilket bibliotek der er det aktive (læs følgende for at finde ud af hvorfor dette er et problem: http://wdtv.elmarweber.org/index.php/2009/finding-the-path-or-finding-out-where-the-heck-you-are). Det ser ud til at denne variable ikke er statisk i WDTV Live firmwaren.

Rezmus ovre på WDTVforum har lavet nogle eksperimenter, hvor han kan bruge moviesheets i gennem youtube afspilleren, men det er lidt langsomt og upratisk.
Der er også andre der er i gang med at kigge på 'dmaosd' processen igen for at finde alternativer.

Jeg tror desværre at der går lidt tid før der findes en løsning :-(
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 10:42
OK, jeg kan heller ikke selv bidrage med andet end tilråb og heppende aktivitet Smile
Jeg undrede mig bare over at der går så længe før der sker noget, da jeg havde indtryk af at firmwarekoder nærmest kun skulle lækkes inden der på få dage forelå alverdens mods og mere eller mindre nyttige og seriøse opdateringer fra folk, der simpelthen ikke kunne lade være..
 
Men entusiasmen er der så, det er bare meget sværere end man skulle tro?
 
Jeg tror dog ikke jeg havde købt en WDTV Live hvis jeg vidste at det skulle være så svært at få den til at fungere som alle andre NMT'er, inkl. den gamle WDTV, der jo godt kunne køre Moviesheets.
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 12:57
Ja, problemet er at der skal tænkes nye løsninger, da vi ikke bare kan bruge samme metode som med 1. gen WDTV.

Det ser ud til at vi er kommet et lille stykke videre. Zoster har lavet en mediaserver til boksen og jeg legede lidt med den her i weekenden, og fik faktisk lavet noget der har lidt potentiale. Jeg har lavet en lille skriv ovre på wdtvforum (http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=4459.msg33312#msg33312).

Lige en afklaring, WDTV er ikke en NMT afspiller (http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/NMT)
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 05:58
Hej Jakob, fedt arbejde du har lavet med Moviehseet på server app. jeg vil prøve det på min live afspiller
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 11:43
Der er komme et ny prerelease ,(der nogle der kvier sig) der er Bla, rettelser for win7 ,flere trådløse,og subs i BD. iso Osv. det funker altså ret godt ! nu begynder de at implementere ,de oprindelige ,rettelser fra før BRICKVERSIONEN!!Thumbs Up
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 11:56
hej Len, i denne tråd diskuterer vi kun custom firmware, ikke officeil firmware fra WD. Det kan evt postes i WDTV Live tråden.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:26
Rolig nu ! det er jo ikke for at genere nogen ,firmwaren ligger vel til grund for custom ,firmware så helt ved siden er det vel ikke!!Ermm  http://b-rad.geg0r.de/

Redigeret af len61 - 24-Februar-2010 kl. 12:28
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
briankdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 00:30
jeg kan ikke helt finde ud af hvilken FW der e rden nyeste til min WD TV LIVE ?
 
1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.2.2.zip
 
Eller
 
1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.3.1.zip
 
For når jeg kikker på b-rad's hjemme side....så er det 0.4.2.2 der er den nyeste, men når jeg trykker på jeres link, så dukker 0.4.3.1 op - jeg er forvirret ?
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 01:26
1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.3.1.zip er den nyeste. Firmware releases bliver annonceret på wdlxtv forum'et (http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=61) og ikke altid hans egen blog.
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
briankdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 13:14
yep - fik det til at virke i nat - havde håbet på at det gav mig 2x spolforward med lyd+tekster - men nej.
 
Så det er afinstalleret igen, da jeg ikke syntes det gjorde den store forskel om jeg kørte med den nyeste fimware fra WD eller b-rad.
 
Men takker for svar :-)
 
og hvis nogen har en ide om hvordan jeg får den til at spole med 2x hastighed med lyd + tekster - så kom endelig frem :-)


Redigeret af briankdk - 25-December-2010 kl. 13:15
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 09:23

Undskyld jeg lige hopper ind i tråden, men kan en af disse custom firmware afspille blu-ray.. enten som filstruktur eller som iso. Dvs. med menu'er ?

Mit WDTV Live har nyeste offiecielle firmware, og jeg har prøvet at installere b-rad's, men jeg kan ikke få det til at lykkes.
Jeg har lagt de tre filer på en stick og sat den i, men WDTV starter bare op på almindelig vis ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu