recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV + NAS HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WDTV + NAS HDD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV + NAS HDD
    Sendt: 29-Marts-2012 kl. 11:47
Hey recordere.dk

Jeg står lidt i et dilemma; jeg har en WDTV Live, og kobler bare min eksterne til den.. Men jeg gider jo ikke til at tage den ud og ind i min computer hver gang for at ligge nyt indhold ind på den.. Jeg har derfor overvejet en NAS..  Så vil lige høre om det er muligt at koble den til netværket, samtidig med den er, med usb, sat i mit wdtv.. Og så ellers bare overføre via netværket.. 
Hvis i forstår hvad jeg mener? 

Mvh
Henrik
LG E8 55” OLED
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:58
Jeg forstår ikke helt hvad du mener!

Hvis du sætter din NAS på netværket og din WD TV Live på netværket, så kan du kører alt derigennem og glemme alt om USB.

Jeg er ikke helt sikker på om det er det du mener, men de USB stik der normalt er på en NAS er til tilslutning af eksterne diske (eller andre enheder), og ikke til at tilslutte NASen som en ekstern harddisk til noget andet (såsom WD TV Live).

Så løsningen må være: Kabl din WD TV Live på Netværker og sæt også en NAS på dette, så skulle det køre.

/ask
Til top
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 20:41
Men er det muligt at streame video i 1080p via netværket? Jeg har nemlig læst et par steder at der kan være problemer med så høj bitrate..
Men ja det jeg tænkte var at bruge NAS'en som "ekstern hdd" i wdtv'en også samtidig bruge den via nettet til overførsel fra computeren..

Redigeret af Henrik_bj - 29-Marts-2012 kl. 20:43
LG E8 55” OLED
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 21:11
Jeg tager ikke på noget tidspunkt min eksterne harddisk ud af wd tv live for at overføre flere film til den.
Jeg kan se harddisken igennem wd tv live på min pc og overføre til harddisken fra pc.

Hvis du kobler en Nas til dit netværk er det som jacobask skriver ikke muligt at bruge usb på Nas til at sætte i din wd tv, men istedet for skal du logge på nas via network share eller medie server i wd tv menu.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu