recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV og SRT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WDTV og SRT

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Asesinato Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asesinato Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV og SRT
    Sendt: 05-Marts-2012 kl. 11:53
Hejsa

Jeg har en WDTV live boks som kører trådløst til min media server. Mit problem er lidt, nede i stuen kan jeg sagtens se både avi og mkv hvor mit samsung fjernsyn afspiller srt filen som lægger sammen med og der er undertekster på, men på min WDTV live boks i soveværelset kommer der ingen tekster...

Jeg har tjekket i instillinger og der står til On, men når jeg starter en fil op skriver den : Subtitle Off
og jeg har så klikket på subtitle knappen på fjernbetjeningen, men der sker intet... Hvad er der lige galt???

Filerne hedder NØJAGTIGT det samme begge 2
Til top
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongo50000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 12:02
Følger lige med her
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 14:32
Jeg gætter på at du bruger DLNA.
DLNA understøtter ikke undertekster, så hvis du benytter dig af denne forbindelse mellem WDTV og dit mediacenter, så er det nok det der er problemet.

Brug i stedet samba.
Mvh Jesper
Til top
Asesinato Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2012
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asesinato Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 17:26
Hejsa... Det er sjovt det så virker på min samsung fjernsyn???? Det kører også dlna ?

Hvad er samba ? Og kan jeg kører det imellem min computer og wdtv live og samtidig kører dlna imellem computeren og samsung fjernsynet i stuen?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 17:38
du skal benytte "network shares" istedet for "medieserver" uanset om du bruger den gamle, eller den nye G3 (2012) version ;) - ellers kan du evt. gøre hvad jeg begynder på, bruge mkvmerge GUI til at smelte underteksterne ind i MKV filen, så kan den afspilles på alle enheder der IKKE understøtter SRT undertekster. og det SUPER nemt at bruge! - tager kun 5-15 minutter for hver film, afhængig af størrelse og længde på filmen.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 10:49
Jeg gør selv dét som Muffeh forslår: Jeg bruger MKVmerge GUI til at "proppe" SRT-filen ind i selve MKV-filen. Og dermed skal der kun sendes en fil over netværket, og så virker DLNA fint til WDTV...
Til top
valle1299 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér valle1299 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 06:49
Hey
Hvor ændre du fra media server til networks share?
Kim
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 14:57
afhænger af hvilken WDTV Live der er tale om, er det den gamle, så under "videoer" trykker man bare op, for at vælge mellem lokalt lager (HDD eller usb pen) "Media servers" eller "network share" er det på den nye WDTV Live G3 (2012) så når man går ind under videoer, trykker man på den RØDE knap på sin fjernbetjening, (IKKE sluk knappen, men farveknapperne) og der inde kan man vælge hvor man vil hente sine film kilder fra.. (vær opmærksom på at hente networkshare fra Windows, og IKKE Linux)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu