recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Web-design
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWeb-design

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 21:34
Tusindvis af flotte HTML knapper, som de jo hedder, når de skal være animerede:
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 21:36
Ellers åben Windows Media Player. Her er der de flotteste knapper Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ellers åben Windows Media Player. Her er der de flotteste knapper Big smile
Jamen se dine 2 sidste eksempler er glimrende, og kan utvivlsomt bruges - selvom de skal være større, men det kan en prof sikkert finde ud afTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 21:58
Jeg kan bakke op om Claus' kommentar og link til do-it-yourself med CSS. Vi har benyttet samme teknik på flatpanels.dk i menuen i toppen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 22:04
Hvorfor skal hun bruge en prof webdesigner hvis du ved hvad der er smart ?

Lad mig selv svare på spørgsmålet. 
Fordi de nok ved hvad der er smart og hvad design der passer til målgruppen for den type virksomhed hun driver.
Du begynder jo heller ikke at belærer din automekanikker om hvordan han skal lave din bil hvis den er i stykker, for så kunne du jo ligeså godt selv lave den.

Er selv grafisk designer og der er ikke noget mere irriterende når folk begynder at blande sig i ting de tydeligvis ikke har et hak forstand på.
Og nej man kan aldrig ramme alle med et design, heller ikke alle i målgruppen, men man kan komme tæt på og det er det som man designer for sine penge for.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 22:13
Nu er designere altså ikke ufejlbarlige. Nogle gange vægter de design over funktionalitet. På min arbejdsplads har vi fået nye navneskilte til vores kontorer. Desværre er det næsten umuligt at se kontornummeret da det er skrevet meget småt på grund af at det skal passe med designet Smile
Mvh
Bo

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Hvorfor skal hun bruge en prof webdesigner hvis du ved hvad der er smart ?

Lad mig selv svare på spørgsmålet. 
Fordi de nok ved hvad der er smart og hvad design der passer til målgruppen for den type virksomhed hun driver.
Du begynder jo heller ikke at belærer din automekanikker om hvordan han skal lave din bil hvis den er i stykker, for så kunne du jo ligeså godt selv lave den.

Er selv grafisk designer og der er ikke noget mere irriterende når folk begynder at blande sig i ting de tydeligvis ikke har et hak forstand på.
Og nej man kan aldrig ramme alle med et design, heller ikke alle i målgruppen, men man kan komme tæt på og det er det som man designer for sine penge for.
Joh....det burde du have ret i - hvad du skriver. Men du ikke har taget dig selv i flere gange på web sidder og sige til dig selv ... gab gab...den er kedlige, eller usmart, hvorfor har de ikke...og så videre.
 
Og æhh...jeg har nu set uendelige mange såkaldte professionelle lave noget forfærdeligt kluns, og er en "Professionels" holdnings "Jeg alene vide " så er man da først oppe og køre, og en sådan bør fravælges.
   
Og nu har hun i dette tilfælde, som i så mange andre, bedt mig om min mening, og den får hun naturligvis.Wink
 


Redigeret af Hother - 04-August-2011 kl. 07:05
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 09:14
Jeg ved godt du/ og andre kun kommer med alle deres gode råd i en god mening. Men en god designer vil da til en hver tid ta kunden med på råds et langt stykke hen af vejen, og man bliver nød til at stole på vedkommende gør hvad han/hun får sin betaling for.
Jeg synes også det er fint hun spørger dig til råds, men du bør nok mere simpelt og bare sige du synes den er kedelig. At begynde at fx ændre knapper i et design kan ødelægge det endnu mere, når man ikke hvor man skal hen.
Jeg går ud fra de knapper du søger er sådan nogle som de sølvknapper der er i toppen på denne side:
Den slags knapper er totalt outdated så medmindre hun er ved at lave et retro site ville jeg nok holde mig langt fra den ide.


Redigeret af Aim - 04-August-2011 kl. 09:15
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 10:15
Kan ikke være mere enig med Aim. Bruger man sådan nogle knapper, er man røget tilbage i tiden med flere år. Der er ikke noget mere gyseligt. 

Da jeg begyndte at lave web tilbage i 90'erne brugte man sådan nogle knapper. Især fordi Frontpage elskede store fede knapper. Men det er heldigvis ikke noget man ser længere. 

I så fald skal det være et meget specielt design, hvis sådan knapper skal kunne gøre sig godt. Nu har vi jo ikke set siden. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 14:38
jeg er meget enig med AIM - dog vil jeg sige - (nu kom jeg nemlig til at se på den modeljernbane side) at såfremt i fald at der er uoverensstemmelse mellem klient og designer - så er der ikke lavet en ordentlig forventningsafstemning mellem de 2. OG det betyder også at det ikke er et professionelt bureau der har lavet "udkastene". Den slags designfejl og kundeproblemer oplevede man i starten af 2000 tallet - ikke i 2011 snart 12. Branchen er konsolideret og de værste amatører er heldigvis blevet pillet fra.
Noget andet er. "Direktøren" burde være mere bekendt med at en hjemmeside i dag er en reklamesøjle, det kan være lige fra et simpelt visitkort med 1 forside og intet andet til en side med tonsvis af produktinformation. - Fælles for dem alle er at præsentationen stadig spiller en stor rolle når brugeren skal finde den ønskede information, og med den slags knapper fra jernbanesiden - der får hun ikke mange kunder i butikken med mindre kundesegmentet er førstegangs internetbrugere. ønsker man at forklare hvilken vej man ønsker at gå - så brug endelig noget mere nutidigt som eksempelvis inspiration fra cssnature.org eller cssimpress.com eller lignende sites. 
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 15:54
claus_jac 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 16:05
Stop nu lige en halv. For det første, bad jeg om et link til en menuknap. Dernæst synes jeg de 4 udkast til hjemmeside forsider er mildest talt elendige. Hun bad om min mening - og den har hun fået. Og dette uanset om web-designeren er meget anerkendt.
 
Og i mellem tiden har man nu udledt, at direktøren er nærmest uduelig (hun er særdeles dygtig, og benyttes som sparring i flere andre virksomheder).
 
Det min mening som JEG har givet udtryk for, og ikke direktørens. 
 
Utroligt hvad de ærede medlemmer kan udlede at mit første indlæg  - men der er der ikke så meget nyt iLOL
 


Redigeret af Hother - 04-August-2011 kl. 16:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu