recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Web-design
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWeb-design

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 17:51
Altså, du efterspørger en menuknap som udstråler alt andet end professionalisme og hører 90'erne til. Folk prøver at hjælpe dig og fortælle, at det ville give et meget forkert signal for din venindes hjemmeside.  Og det brokker du dig over?

At hun har fået nogle udkast som er mildest talt elendige, tyder også meget på, at der ikke har været den rigtige kommunikation. Om det så er hendes eller designfirmaets skyld, skal jeg ikke kunne sige. En designprocess involverer, især i starten, kunden meget netop for, at få et design kunden bliver glad for og ikke ender i en situation som nu.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Altså, du efterspørger en menuknap som udstråler alt andet end professionalisme og hører 90'erne til. Folk prøver at hjælpe dig og fortælle, at det ville give et meget forkert signal for din venindes hjemmeside.  Og det brokker du dig over?

At hun har fået nogle udkast som er mildest talt elendige, tyder også meget på, at der ikke har været den rigtige kommunikation. Om det så er hendes eller designfirmaets skyld, skal jeg ikke kunne sige. En designprocess involverer, især i starten, kunden meget netop for, at få et design kunden bliver glad for og ikke ender i en situation som nu.
Jeg brokker mig skam ikke, jeg er imponeret over udviklingen i trådenLOL

Og godt set Jonas, jeg er ikke professionel i web-design heller, men har heller ikke givet udtryk for det - tvært om, jeg skrev det i første indlæg. LOL 

Redigeret af Hother - 04-August-2011 kl. 18:21
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 20:29
Måske det bare er dig der ikke kan li den. Måske er udkastet spot on i tand med tides trent. Måske er det du ser som kedeligt rent faktisk et stilrent udtryk der udstråler professionalisme og styr på tingende. Måske man skal kende sine begrænsninger når man bliver spurgt og sige at man ikke har forstand på det, ligesom du har givet udtryk for i dit første indlæg at du ikke har. Man kan jo gøre folk en bjørnetjeneste ved at udtale sig om ting man ikke har styr på, og målgruppe design er ikke altid lige gemmenskueligt. Det er jo ikke bare et kursus man lige gemmenfører på en eftermiddag eller to.
Ha tiltro til webdesigneren eller find en anden. Som der blev skrevet tidligere så skulle det meste lægge inde for rammerne efter det første møde med designeren, og kommer designeren så med noget fuldstændig andet end man har snakket om, så indhent et andet forslag fra en anden designer.

Redigeret af Aim - 04-August-2011 kl. 20:30
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Måske det bare er dig der ikke kan li den. Måske er udkastet spot on i tand med tides trent. Måske er det du ser som kedeligt rent faktisk et stilrent udtryk der udstråler professionalisme og styr på tingende. Måske man skal kende sine begrænsninger når man bliver spurgt og sige at man ikke har forstand på det, ligesom du har givet udtryk for i dit første indlæg at du ikke har. Man kan jo gøre folk en bjørnetjeneste ved at udtale sig om ting man ikke har styr på, og målgruppe design er ikke altid lige gemmenskueligt. Det er jo ikke bare et kursus man lige gemmenfører på en eftermiddag eller to.
Ha tiltro til webdesigneren eller find en anden. Som der blev skrevet tidligere så skulle det meste lægge inde for rammerne efter det første møde med designeren, og kommer designeren så med noget fuldstændig andet end man har snakket om, så indhent et andet forslag fra en anden designer.
Hør nu her, jeg bad om et link til nogle "Buttuns", og straks udvikler det sig til hvor gode designere er, processen i udvikling mellem designer og kunde + noget mere. Der er absolut intet nyt for mig i det der er beskrevet af de lærde, og det var slet ikke den type af indlæg jeg efterspurgte, ref. mit første indlæg.

Jeg kender mine begrænsninger, og spørgeren kender i den grad mine kompetancer, ellers var jeg ikke blive spurgt overhovedet.

Jeg har givet mine input om hvad jeg mener på flere forskellige områder, og andre end jeg beslutter om dit og dat. Det er sq ikke så sværtWink

Redigeret af Hother - 04-August-2011 kl. 21:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 20:41
Det kører bare for dig AimTongue 

Måske er det netop en fordel _ikke_ at ha' forstand på webdesign, men bare være en almindelig forbruger. Du og jeg kan da hurtig finde ud af om en hjemmeside er så spændende, at vi har lyst til at kigge mere. Det behøver vi ikke nogen proffer til at fortælle. Hvis lortet er kedeligt, er vi hurtigt videre. Og det er så forbandet vigtigt at fange interessen hos forbrugeren, når hjemmesiden er eneste "udstillingsvindue" i virksomheden.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 21:57
En målgruppe orienteret kampagne er jo rettet mod og ramme den store masse og ikke bare enkelt personer. Og du behøves ikke at forklare mig vigtigheden af en hjemmeside. Og jo en professional webdesigner er trænet til at vide hvad der virker, og har ikke brug for at ringe til dig eller Hother for at spørge om det er godt nok. Hvis man har brug for at lave webanalyse er det vigtigt man spørger målgruppen opdelt i de sociale kategorier der nu måtte være i målgruppen.

Trenden er at hjemmesider mere og mere simpel især i disse krisetider er der ikke særlig mange der tør ta at for store sats mht. webdesigns, kedeligt vil nogle mene inkl. mig selv for det er da meget sjover at lave noget nytænkende spændende design, men samtidigt forstår jeg udmærkede de erhversdrivende bevæggrunde.
Hvis man kaster sig ud i dristige designs vil man som oftes have en stor gruppe der synes det er fedt og en ligeså stor gruppe der synes det er noget være møg og der vil ikke stå mange tilbage i midten der ikke har en mening. Med et stilrent (kedeligt) vil du en stor gruppe i midten som ikke vil stille spørgmål til hvorvidt designet er det ene eller det andet og du vil med garanti ramme flere. Der lægger mange lag i målgruppe tankegangen men det her er basis side 1 stof for begyndere. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:27

En målgruppe orienteret kampagne er jo rettet mod og ramme den store masse og ikke bare enkelt personer. Og du behøves ikke at forklare mig vigtigheden af en hjemmeside. Og jo en professional webdesigner er trænet til at vide hvad der virker, og har ikke brug for at ringe til dig eller Hother for at spørge om det er godt nok. Hvis man har brug for at lave webanalyse er det vigtigt man spørger målgruppen opdelt i de sociale kategorier der nu måtte være i målgruppen.

Trenden er at hjemmesider mere og mere simpel især i disse krisetider er der ikke særlig mange der tør ta at for store sats mht. webdesigns, kedeligt vil nogle mene inkl. mig selv for det er da meget sjover at lave noget nytænkende spændende design, men samtidigt forstår jeg udmærkede de erhversdrivende bevæggrunde.
Hvis man kaster sig ud i dristige designs vil man som oftes have en stor gruppe der synes det er fedt og en ligeså stor gruppe der synes det er noget være møg og der vil ikke stå mange tilbage i midten der ikke har en mening. Med et stilrent (kedeligt) vil du en stor gruppe i midten som ikke vil stille spørgmål til hvorvidt designet er det ene eller det andet og du vil med garanti ramme flere. Der lægger mange lag i målgruppe tankegangen men det her er basis side 1 stof for begyndere. 
Jeg ville være så begejstret hvis du kom ud over side 1 for begyndere. Igen intet nyt - og alt hvad du
henviser til er der taget højde for i mine bedømmelser. Men det du beskriver er og var slet ikke det tråden handlede om.

Og tro mig, hvis en proffessionel webdesigner ikke mente han havde behov for min mening, så var denne i første instans aldrig sluppet igennem mit forkontorWink

Redigeret af Hother - 04-August-2011 kl. 22:42
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:56

Og jo en professional webdesigner er trænet til at vide hvad der virker, og har ikke brug for at ringe til dig eller Hother for at spørge om det er godt nok.
Det slår mig umiddelbart som en relativt arrogant webdesigner, som forhåbentlig bliver klogere med årene...
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan anbefale Moesborg net-up.
Ville tage anbefalingen med et gran salt - personen bag nævnte website reklamerer bl.a. med at siden er lavet med valid HTML og CSS kode, hvilket i skrivende stund dog langt fra holder stik... (mange fejl) - hvis det helt basale ikke engang er på plads, når det trods alt bare at installere Joomla og redigere et par skabeloner, så er det lidt skidt...
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 23:03
Måske denne artikel om "eyecandy" er lidt relevant her...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Og jo en professional webdesigner er trænet til at vide hvad der virker, og har ikke brug for at ringe til dig eller Hother for at spørge om det er godt nok.
Det slår mig umiddelbart som en relativt arrogant webdesigner, som forhåbentlig bliver klogere med årene...
Jeg tror lidt på, at du skal tage alder og erfaring i betragtningSmile
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 01:34
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan anbefale Moesborg net-up.
Ville tage anbefalingen med et gran salt - personen bag nævnte website reklamerer bl.a. med at siden er lavet med valid HTML og CSS kode, hvilket i skrivende stund dog langt fra holder stik... (mange fejl) - hvis det helt basale ikke engang er på plads, når det trods alt bare at installere Joomla og redigere et par skabeloner, så er det lidt skidt...
Nu kan man jo godt være en dygtig designer og en elendig koder, det er ihvertfald mere en regel end en undtagelse den anden vej rundt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu